Toon posts:

s3 savage4 geen 3d ondersteuning??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi iedereen, ik ging ff een ander videoplankie installeren, een s3 savage4 onder windoos 2000 nieuwste drivers van et internet afgehaald. Maar nu komt et, in windoos doet ie alles ok, maar ik wilde 3d mark 2001 (en 3dmark2000) ff kijken, maar dat deed ie niej omdat er geen directX8 (of 7) was geinstalleerd, dus ik snel de directX8a geinstalleerd maar hij blijft diezelfde foutmelding geven. Ik ging ff kijken in m'n directX en ff een direct 3d testje gedaan maar dan doet ie alleen de software matige test. In een andere compu doet ie et gewoon goed. iemand een idee??? btw onder de standaard windoos drivers had ik etzelfde problem. iemand een idee???
alvast thanx, grtzzzz pjot

Verwijderd

Ik moet die kaart komende week inbouwen in de nieuwe pc van mijn vriendin, dus ik hoop niet dezelfde problemen te krijgen!

Ik neem aan dat je die videokaart al langer hebt? Zo ja: toen je nog win98 ofzo had, deed ie het toen wel? Verder: heb je een moederbord met via-chipset? In dat geval is het wel belangrijk om het Via 4-in-1 pack te installeren. Deze bevat namelijk ook een AGP-driver voor het moederbord. Mocht je deze niet installeren dan heb je het gevolg dat bijv. de pc vaak blijft hangen of dat er, zoals bij jou, 3D dienst weigert bij spellen o.a. Dit heb ik zelf diverse keren meegemaakt bij pc's.

Succes!

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Je hebt niet de goede driver denk ik ,een maatje van mij hed hetzelfde probleem,win 2000 zag geen 3d kaart,ik heb toen de drivers weten te vinden voor een s3 savage4 kaart...dus niet van een bepaald merk ALLEEN
3s savage4 en toen deed hij het wel en het loopt als een zonnetje..
t`is wel ff zoek werk suc6

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit hoort in Videokaarten & Beeldkanonnen :) [En hij stond in HA]

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

>> [forum=8] <<

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
3DMark 2001 werkt idd niet met deze kaart.
De eerste versie van 3D Mark 2000 overigens wel. Je moet in ieder geval de S3 reference drivers installeren en niet die van diamond.

De kaart ondersteund gewoon een flink aantal hardwarematige instructies niet.
Dit is ook waarom hij zo onder de maat (voor hardcore gamers dan) presteert ...

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Ik zag laatst getweakte drivers voor deze kaart. Was de site van een GoT'er.

Maar ik heb dezelfde problemen gehad.
Ik heb er verder niets mee gedaan aangezien ik nu alleen linux draai op die bak.

Edit: site weer gevonden. http://www.jgc.f2s.com/
Zit zelf een forumpje bij dacht ik. Ik heb zelf die drivers nooit gbruikt.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:54

Kvn

De Savage4 Chipset liet heel Win2k crashen bij mij na drivers goed proberen te installeren, hoop dat je hier iets aan hebt

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:46
Hey, waar is mijn reactie gebleven? Of is dit een repost van je vorige? Zal wel weer lekker dubbel zijn |:(

[topic=178435]
Pagina: 1