geen ip adres ....router defect?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2023
Mijn vraag
mijn router maakt wel verbinding maar geeft geen ip adres meer...dus er openen zich geen paginas en ook de router zelf kan ik niet benaderen

Relevante software en hardware die ik gebruik
.netgear router N 300..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
router al gereset naaar fabroeksinstellingen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:06
Zoek maar even op static ip adres instellen in windows. Daarmee moet je weer in je router kunnen komen, mits je 'm in dezelfde subnetten instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je gewoon een kabel gebruikt ipv WiFi krijg je waarschijnlijk wél een IP adres middels DHCP. Vervolgens kun je op het adres van de gateway je router weer benaderen met het standaard wachtwoord. Daarna mag je je WiFi en andere zaken weer opnieuw gaan configureren..

Je PC/Laptop moet dan natuurlijk óók op DHCP staan en geen Fixed Address geconfigureerd hebben staan.

En als laatste: Niet vergeten om een ander wachtwoord op de router zélf te zetten.

[ Voor 44% gewijzigd door Will_M op 30-06-2017 15:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Hanko99 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:37:
Mijn vraag
mijn router maakt wel verbinding maar geeft geen ip adres meer...dus er openen zich geen paginas en ook de router zelf kan ik niet benaderen
Waarmee maakt de router verbinding? En hoe weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
hij is aangesloten via kabel met mijn pc
hoe waar vind ik dhcp instelling
wimmel_1 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:56:
Als je gewoon een kabel gebruikt ipv WiFi krijg je waarschijnlijk wél een IP adres middels DHCP. Vervolgens kun je op het adres van de gateway je router weer benaderen met het standaard wachtwoord. Daarna mag je je WiFi en andere zaken weer opnieuw gaan configureren..

Je PC/Laptop moet dan natuurlijk óók op DHCP staan en geen Fixed Address geconfigureerd hebben staan.

En als laatste: Niet vergeten om een ander wachtwoord op de router zélf te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:40
Hanko99 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 01:00:
hij is aangesloten via kabel met mijn pc
hoe waar vind ik dhcp instelling

[...]
Tik Windows vlaggetje en S, met Windows 10
Typ daarin ethernet en hit dan enter.
vervolgend moet je op je netwerk klikken.
Klik dan rechts op adapter-opties.
Klik dan weer op het netwerk maar dan met je RECHTERmuisknop om naar eigenschappen te gaan.
Zoek dan naar het gedeelte waar staat IPv4 en dubbelklik op de naam.
En voila, daar staat hoe je DHCP AAN en UIT kan zetten en instellingen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
Thx

DHCP is ingeschakeld, automatish ip adres is ook ingeschakeld
Jeanke117 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 01:06:
[...]

Tik Windows vlaggetje en S, met Windows 10
Typ daarin ethernet en hit dan enter.
vervolgend moet je op je netwerk klikken.
Klik dan rechts op adapter-opties.
Klik dan weer op het netwerk maar dan met je RECHTERmuisknop om naar eigenschappen te gaan.
Zoek dan naar het gedeelte waar staat IPv4 en dubbelklik op de naam.
En voila, daar staat hoe je DHCP AAN en UIT kan zetten en instellingen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi!! Wilde net vragen of er Windows of iets anders op je machine draaide ;)

Dan kijk nu eens wat voor een IPV4 adres je PC heeft gekregen: Windows vlaggetje + R -> CMD -> IPCONFIG ..... Als je daar iets ánders ziet dan een 169.254.x.x (APIPA) adres dan is de Gateway in dat schermpje je router.

Op dát gateway adres kun je je router vervolgens benaderen met het standaard wachtwoord van dat apparaatje (je hebt 't ding terug gezet naar de fabrieksinstellingen...).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
ip4 adres 192.168.0.100
gateway 192.168.0.1

maar dan de router fab, instelling zou moeten zijn gebruiker admin en wachtwoord admin

maar dan doet die dus niets en krijg ik de volgende melding: De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.
alsof mijn wachtwoord en username niet kloppen
tja????
wimmel_1 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 01:27:
Mooi!! Wilde net vragen of er Windows of iets anders op je machine draaide ;)

Dan kijk nu eens wat voor een IPV4 adres je PC heeft gekregen: Windows vlaggetje + R -> CMD -> IPCONFIG ..... Als je daar iets ánders ziet dan een 169.254.x.x (APIPA) adres dan is de Gateway in dat schermpje je router.

Op dát gateway adres kun je je router vervolgens benaderen met het standaard wachtwoord van dat apparaatje (je hebt 't ding terug gezet naar de fabrieksinstellingen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:21
Welke browser? Ik heb ook al eens gehad dat ik niet meer op de router kon inloggen. Cookie verwijderd en ik kon er terug in.

Kan je je router trouwens pingen?

[ Voor 12% gewijzigd door Arator op 01-07-2017 05:19 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:00
Heb je nou twee keer hetzelfde probleem maar met twee verschillende routers? Of per ongeluk een tweede topic geopend en merk verkeerd genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
Nee het gaat om 2 verschillende routers die zijn aangesloten op een ethernetkabel

(de Sitecom N300 werkt goed daar heb ik internet , maar kan alleen niet inloggen op de router, ondanks reset fabrieks instellingen en de daarbij behorende username admin en ww admin)

In dit topic gaat het om een Netgear N300 daar krijg ik geen ip adres en daar heb ik dus ook geen internet hoewel het wel lijkt of er verbinding is , omdat ik wel de snelheid van de verbinding kan zien
vanaalten schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:21:
Heb je nou twee keer hetzelfde probleem maar met twee verschillende routers? Of per ongeluk een tweede topic geopend en merk verkeerd genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:43
Huh, snap ik het nu goed dat je 2 routers in hetzelfde netwerk hebt? De Sitecom N300 en de de de Netgear N300? En bij allebei staat DHCP aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 01-07-2017 13:35 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Als je inderdaad twee routers hebt aangesloten dan staat waarschijnlijk ook DHCP op beide routers aan en ben je dubbel aan het routen. Waarschijnlijk hebben beide routers ook nog eens hetzelfde IP-adres (192.168.0.1). Met DHCP ingeschakeld op twee routers krijg je dus de situatie dat beide routers IP-adressen gaan uitgeven en krijg je dus conflicten. Oplossing is om op de 2e router DHCP en alle andere routerfuncties uit te schakelen en die een vast adres te geven (bijv. 192.168.0.2). Het is ook heel belangrijk dat je niet de WAN-poort van de 2e router gebruikt maar een LAN-poort.

De beste situatie is gewoon 1 router, daarna switches en op die switches access points aansluiten.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
Nee ze zijn niet beiden gelijk aangesloten, maar beiden afzonderlijk uitgeprobeerd
Mick1990 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:55:
Als je inderdaad twee routers hebt aangesloten dan staat waarschijnlijk ook DHCP op beide routers aan en ben je dubbel aan het routen. Waarschijnlijk hebben beide routers ook nog eens hetzelfde IP-adres (192.168.0.1). Met DHCP ingeschakeld op twee routers krijg je dus de situatie dat beide routers IP-adressen gaan uitgeven en krijg je dus conflicten. Oplossing is om op de 2e router DHCP en alle andere routerfuncties uit te schakelen en die een vast adres te geven (bijv. 192.168.0.2). Het is ook heel belangrijk dat je niet de WAN-poort van de 2e router gebruikt maar een LAN-poort.

De beste situatie is gewoon 1 router, daarna switches en op die switches access points aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Heb toe toevallig ook een modemrouter welke DHCP doet en je de twee (afzonderlijk aangesloten) routers ook DHCP wil laten doen. Dat geeft inderdaad deze fout. Waarom wil je eigenlijk een tweede router aansluiten in je netwerk? Als de reden hier achter is, dat je een beter wifi bereik wil, kun je de routers beiden als AP instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
In het verleden heb ik ze idd in zeg maar serie geschakeld door op de 2e verdieping ook internet te hebben en dat ging goed maar nu dus niet meer!!

Ik heb er dus maar 1 aangesloten de sitecom want dar heb ik wel internet op maar kan de router niet benaderen ( accepteerd met user en ww niet)
In dit geval de Netgear N300 , als ik die aansluit dan heb ik dus geen iternet omdat die geen ip adres geeft ....
Marco1994 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:04:
Heb toe toevallig ook een modemrouter welke DHCP doet en je de twee (afzonderlijk aangesloten) routers ook DHCP wil laten doen. Dat geeft inderdaad deze fout. Waarom wil je eigenlijk een tweede router aansluiten in je netwerk? Als de reden hier achter is, dat je een beter wifi bereik wil, kun je de routers beiden als AP instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Nu online
Hanko99 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:13:
In het verleden heb ik ze idd in zeg maar serie geschakeld door op de 2e verdieping ook internet te hebben en dat ging goed maar nu dus niet meer!!

Ik heb er dus maar 1 aangesloten de sitecom want dar heb ik wel internet op maar kan de router niet benaderen ( accepteerd met user en ww niet)
In dit geval de Netgear N300 , als ik die aansluit dan heb ik dus geen iternet omdat die geen ip adres geeft ....

[...]
Dat begrijp ik, maar hangt die Sitecom achter een modem(welke ook DHCP doet) en doet je Sitecom ook DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
ja er zit idd een cisco ECP3212 modem voor (ziggo)
Marco1994 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:16:
[...]

Dat begrijp ik, maar hangt die Sitecom achter een modem(welke ook DHCP doet) en doet je Sitecom ook DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Hanko99 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:13:

[...]
je haalt heel erg dingen door elkaar...

eerst zeg je dat je niet in de netgear router komt met password admin admin dat correct moet zijn.. nu kom je niet in de sitecom modem komen..

de sitecom modem password is af en toe gewoon blank blank dus helemaal niks en gewoon inloggen dus daar kan het probleem ook aan ligger.

http://www.cleancss.com/r.../SITECOM/ALL_WIFI_ROUTERS

misschien is het ook een beetje handig om te weten wat routers nou precies doen in je netwerk en waarom je er ook het beste geen 2 aan kan sluiten.

een router is het acces point naar het internet (WAN) en de baas van het IP domein. Routers zijn eigenlijk gewoon kleine computers met geheugen processors en ram. Wat een router does is verkeer van je lokale netwerk doorsturen naar buiten en het verkeer van buiten doorsturen na je lokale netwerk het pakt ip pakketjes en inspecteert deze en stuurt deze door.

Om de computers in je lokale netwerk te zien Gebruikt hij een functie genaamd DHCP hiermij geeft hij automatisch een lokaal ip adres aan je computers in je netwerk zaonder dat je er iets voor hoeft te doen.

ALs ik je probleem zo lees dan kan het ook klinken alsof je router functie intern wel functioneert maar na het internet niet. dit kan er op duiden dat je internet service provider er uit ligt. Hoe type je de berichten op dit forum.. gebruik je 4g ? wifi ? wifi waarvan ? kan je nog het wifi gedeelte bereiken van je router met een mobiel apparaat. werkt daar het internet wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Nu online
Hanko99 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:23:

[...]
En doet deze DHCP?
Doet je Sitecom DHCP?
Als dit het geval is, zit hier je probleem. Waarom wil je een tweede router in je netwerk hangen? als dit voor beter wifi bereik is, moet je je router als AP instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Nu online
Hanko99 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:23:

[...]
probeer problemen altijd zo versimpelen. haal alles er tussen uit wat niet nodig is.. werk met het minst mogelijke. als je een computer direct kan aansluiten op het modem. haal alles er tussen uit en sluit hem daar op aan. alles dat er tussen zit kan problemen geven ga zoveel mogelijk terug naar de basis. dus hop router er uit halen en ethernet kabel direct in het modem steken.

je kan niet 2 apparaten hebben op ip adressen die intern gaan lopen vechten om ip adressen uit te gaan lopen geven dat wordt chaos

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nHAJGXkFs0dNOrCdFOiPMRkH/thumb.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Bartosy op 01-07-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
Even terug naar de basis

aub laat die sitecom buiten dit topic daar had ik een 2e topic op dit forum voor geplaatst die gebruik ik alleen omdat ik dat internet heb en kan reageren in dit topic
  • Ik wil alleen weten of mijn Netgear N300 router deffect is omdat ik geen ip adres krijg en dus géén internet heb!
  • De router zit achter een ECP3212 modem voor (ziggo) en alles is bekabeld.
  • Ik gebruik in principe geen Wifi voor de computers
Bartosy schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:24:
[...]

je haalt heel erg dingen door elkaar...

eerst zeg je dat je niet in de netgear router komt met password admin admin dat correct moet zijn.. nu kom je niet in de sitecom modem komen..

de sitecom modem password is af en toe gewoon blank blank dus helemaal niks en gewoon inloggen dus daar kan het probleem ook aan ligger.

http://www.cleancss.com/r.../SITECOM/ALL_WIFI_ROUTERS

misschien is het ook een beetje handig om te weten wat routers nou precies doen in je netwerk en waarom je er ook het beste geen 2 aan kan sluiten.

een router is het acces point naar het internet (WAN) en de baas van het IP domein. Routers zijn eigenlijk gewoon kleine computers met geheugen processors en ram. Wat een router does is verkeer van je lokale netwerk doorsturen naar buiten en het verkeer van buiten doorsturen na je lokale netwerk het pakt ip pakketjes en inspecteert deze en stuurt deze door.

Om de computers in je lokale netwerk te zien Gebruikt hij een functie genaamd DHCP hiermij geeft hij automatisch een lokaal ip adres aan je computers in je netwerk zaonder dat je er iets voor hoeft te doen.

ALs ik je probleem zo lees dan kan het ook klinken alsof je router functie intern wel functioneert maar na het internet niet. dit kan er op duiden dat je internet service provider er uit ligt. Hoe type je de berichten op dit forum.. gebruik je 4g ? wifi ? wifi waarvan ? kan je nog het wifi gedeelte bereiken van je router met een mobiel apparaat. werkt daar het internet wel ?
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Nu online
Hanko99 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:39:
Even terug naar de basis

aub laat die sitecom buiten dit topic daar had ik een 2e topic op dit forum voor geplaatst die gebruik ik alleen omdat ik dat internet heb en kan reageren in dit topic
  • Ik wil alleen weten of mijn Netgear N300 router deffect is omdat ik geen ip adres krijg en dus géén internet heb!
  • De router zit achter een ECP3212 modem voor (ziggo) en alles is bekabeld.
  • Ik gebruik in principe geen Wifi voor de computers
[...]
weet bijna zeker dat het ECP3212 modem een ingebouwde dhcp functie heeft. dus je hebt nu nog steeds hoogstwaarschijnlijk 2 DHCP in je netwerk.

probeer dit

1. koppel de router af
2 sluit je pc aan op het upc modem met de netwerk kabel
3. heb je internet.. goed dat gedeelte werkt.
4. zo niet.. check of je een ip adres van ziggo krijgt zo niet wellicht internet storing.
5. als daar alles goed is.. sluit je je router weer aan
6. het is belangrijk dat je in je router komt en dhcp uitschakeld dit zal je 2de router meer in een switch veranderen dan kan je tevens zien of hij het internet nog doorgeeft.
7. werkt het dan.. dan is dat gedeelte ook goed..

wat wil je met je 2de router de dhcp is nutteloos omdat dat al hoogstwaarschijnlijk gedaan wordt door het ziggo modem. je 2de router hoeft slechts als een switch to funcitoneren want acces points of extender heb je niet nodig als je geen wifi gebruikt.

als het switch gedeelte werkt dan moet het gewoon goed zijn.

wat er gebeurt met 2 dhcp is dat je cisco modem je router een ip adres gaat geven en je n300 modem je computer weer een ander ip adres gaat geven waar de dhcp van je ziggo niks mee kan want dat herktn die niet.. wat als gevolg heeft dat je geen internet toegang hebt. dus de dhcp functie moet uitgeschakeld worden op je n300 zodat hij slechts als een doorgeef luik functioneerd na het ziggo modem dhcp gedeelte dat weer als doorgeefluik functioneerd na het internet.

[ Voor 11% gewijzigd door Bartosy op 01-07-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 15:32
Bartosy schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:47:
[...]

weet bijna zeker dat het ECP3212 modem een ingebouwde dhcp functie heeft. dus je hebt nu nog steeds hoogstwaarschijnlijk 2 DHCP in je netwerk.

probeer dit

1. koppel de router af
4. zo niet.. check of je een ip adres van ziggo krijgt zo niet wellicht internet storing.
6. het is belangrijk dat je in je router komt en dhcp uitschakeld dit zal je 2de router meer in een switch veranderen dan kan je tevens zien of hij het internet nog doorgeeft.

wat wil je met je 2de router de dhcp is nutteloos omdat dat al hoogstwaarschijnlijk gedaan wordt door het ziggo modem. je 2de router hoeft slechts als een switch to funcitoneren want acces points of extender heb je niet nodig als je geen wifi gebruikt.

toon volledige bericht
Een EPC 3212 heeft net als de EPC 3208 GEEN DHCP server.

Een EPC 3212 is een dom modem die slechts zorgt voor UTP <> EuroDOCSIS. Meer doet en kan hij niet. Koppel je een apparaat direct aan het modem dan krijg dat apparaat een publiek ip. Koppel je een nieuw apparaat aan, reboot het modem eerst, anders krijg je geen nieuw ip op dat apparaat.

https://cisco-info.nl/ima..._dpc_epc_3212_voip.nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
thx ga ik even proberen
nee ik wil in principe niets met een 2e router , ga ik niet gebruiken
Bartosy schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:47:
[...]

probeer dit

1. koppel de router af

toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
ah dit dan maar eerst proberen
MediaZoo schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:53:
[...]

Een EPC 3212 is een dom modem die slechts zorgt voor UTP <> EuroDOCSIS. Meer doet en kan hij niet. Koppel je een apparaat direct aan het modem dan krijg dat apparaat een publiek ip. Koppel je een nieuw apparaat aan, reboot het modem eerst, anders krijg je geen nieuw ip op dat apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Nu online
[...]

okay stand corrected zag wat ethernet ports erop dus dan is de link ook snel gelegd en ben gewoonlijk adsl gewend waar alles meestal in 1 apparaat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
Koppel je een nieuw apparaat aan, reboot het modem eerst, anders krijg je geen nieuw ip op dat apparaat.
dit lijkt de oplossing, heb inmiddels internet op de netgear en kan hier wel het modem benaderen

bedankt allemaal voor jullie reacties ....was sowieso leerzaam :)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 15:32
Hanko99 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:28:
Koppel je een nieuw apparaat aan, reboot het modem eerst, anders krijg je geen nieuw ip op dat apparaat.
dit lijkt de oplossing, heb inmiddels internet op de netgear en kan hier wel het modem benaderen

bedankt allemaal voor jullie reacties ....was sowieso leerzaam :)

[...]
Damn... Storingen opsporen 101: Reset het apparaat als deze niet doet wat je wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
yep tientallen keren modem en router gereset maar waarschijnlijk net deze utp kabel niet los, hoewel ik dacht eerlijk gezegd van wel.... :?
MediaZoo schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:29:
[...]

Damn... Storingen opsporen 101: Reset het apparaat als deze niet doet wat je wilt...
Pagina: 1