Hanko99 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:39:
Even terug naar de basis
aub laat die sitecom buiten dit topic daar had ik een 2e topic op dit forum voor geplaatst die gebruik ik alleen omdat ik dat internet heb en kan reageren in dit topic- Ik wil alleen weten of mijn Netgear N300 router deffect is omdat ik geen ip adres krijg en dus géén internet heb!
- De router zit achter een ECP3212 modem voor (ziggo) en alles is bekabeld.
- Ik gebruik in principe geen Wifi voor de computers
[...]
weet bijna zeker dat het ECP3212 modem een ingebouwde dhcp functie heeft. dus je hebt nu nog steeds hoogstwaarschijnlijk 2 DHCP in je netwerk.
probeer dit
1. koppel de router af
2 sluit je pc aan op het upc modem met de netwerk kabel
3. heb je internet.. goed dat gedeelte werkt.
4. zo niet.. check of je een ip adres van ziggo krijgt zo niet wellicht internet storing.
5. als daar alles goed is.. sluit je je router weer aan
6. het is belangrijk dat je in je router komt en dhcp uitschakeld dit zal je 2de router meer in een switch veranderen dan kan je tevens zien of hij het internet nog doorgeeft.
7. werkt het dan.. dan is dat gedeelte ook goed..
wat wil je met je 2de router de dhcp is nutteloos omdat dat al hoogstwaarschijnlijk gedaan wordt door het ziggo modem. je 2de router hoeft slechts als een switch to funcitoneren want acces points of extender heb je niet nodig als je geen wifi gebruikt.
als het switch gedeelte werkt dan moet het gewoon goed zijn.
wat er gebeurt met 2 dhcp is dat je cisco modem je router een ip adres gaat geven en je n300 modem je computer weer een ander ip adres gaat geven waar de dhcp van je ziggo niks mee kan want dat herktn die niet.. wat als gevolg heeft dat je geen internet toegang hebt. dus de dhcp functie moet uitgeschakeld worden op je n300 zodat hij slechts als een doorgeef luik functioneerd na het ziggo modem dhcp gedeelte dat weer als doorgeefluik functioneerd na het internet.
[
Voor 11% gewijzigd door
Bartosy op 01-07-2017 14:53
]