Na 5 jaar moeizame laptop ervaringen, (eerst Dell latitude e6400 momenteel acer aspire es1-511) ben ik erg toe aan een laptop die niet alles in slowmotion uitvoert. Zelfs browsen is op mijn acer al een opgave, ik heb nu een intel celeron N2830 met een cpu-z bench van; single: 346 en multi: 635. Ik dacht dat het beste zou zijn om een 2e hands laptop daarvoor op te zoeken. Ik kan genoeg informatie vinden over waar ik op moet letten als ik een 2e hands laptop koop, maar dit gaat allemaal over evt. beschadigingen etc. Wat ik niet vind is welke hardware betrouwbaar en heeft een lange levensduur, dat is waar ik naar op zoek ben. Is een thinkpad of een elitebook altijd een goede optie? Welke generatie core i5 processor is goed en waar herken ik het aan? etc.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik windows en werk met microsoft office en ga binnenkort R (statistiek) gebruiken. Daarnaast zou ik graag wat games kunnen spelen (niks al te zwaar).
Wat is je budget?
<350,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja maar dit hoeft de selectie niet te beperken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta in principe open, maar ik heb dus slechte ervaringen met voorgenoemde laptops, ik wijd dat aan de processors maar ik weet niet of dat terecht is.
Ik zat zelf te denken aan een laptop met een core i5, maar daar zijn er ook weer een boel verschillende van. Verder wil ik graag een scherm van minimaal 15", groter vind ik beter.
Ik heb op https://www.hardware4sale.nl rondgekeken en daar spraken me de lenovo thinkpad T520 or T530 me wel aan.
Concluderend: waar moet ik op letten bij mijn aankoop (welke series/hardware zijn goed?) en hebben jullie nog goede 2e hands winkels (een beetje garantie/service vind ik wel fijn).
Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik windows en werk met microsoft office en ga binnenkort R (statistiek) gebruiken. Daarnaast zou ik graag wat games kunnen spelen (niks al te zwaar).
Wat is je budget?
<350,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja maar dit hoeft de selectie niet te beperken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta in principe open, maar ik heb dus slechte ervaringen met voorgenoemde laptops, ik wijd dat aan de processors maar ik weet niet of dat terecht is.
Ik zat zelf te denken aan een laptop met een core i5, maar daar zijn er ook weer een boel verschillende van. Verder wil ik graag een scherm van minimaal 15", groter vind ik beter.
Ik heb op https://www.hardware4sale.nl rondgekeken en daar spraken me de lenovo thinkpad T520 or T530 me wel aan.
Concluderend: waar moet ik op letten bij mijn aankoop (welke series/hardware zijn goed?) en hebben jullie nog goede 2e hands winkels (een beetje garantie/service vind ik wel fijn).