Mijn vraag
Heeft iemand nog tips/oplossingen die ik kan proberen om ervoor te zorgen dat de PC aflsuit ipv herstart.
Ter informatie:
Windows sluit af, en de pc gaat een seconde uit, om dan vervolgens weer aan te gaan en op te starten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64bit
1700x AMD processor
ASUS ROG Hero VI Crosshair
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Power options buttons aangepast en faststartup uit
- In register HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon PowerDownAfterShutdown veranderd van 0 naar 1 (gezien op YouTube: Windows 10 PC Restarts automatically instead of shutdown [SOLVED}) En weer terug gezet na test.
- Via CMD "powercfg h off", resultaat is hetzelfde, PC herstart
- Hard uitzetten, PC start ook weer opnieuw op.
- Alle drivers geupdate
- Bios update ( hier dacht ik dat het wellicht de hardware kon zijn), weer terug naar oude versie, instellingen terug naar fabriek.
Tot nu toe moet ik na shutdown, bij die fractie van een seconde/herstart de stekker eruit trekken.....
Enige hulp ideeen zijn erg welkom!
Heeft iemand nog tips/oplossingen die ik kan proberen om ervoor te zorgen dat de PC aflsuit ipv herstart.
Ter informatie:
Windows sluit af, en de pc gaat een seconde uit, om dan vervolgens weer aan te gaan en op te starten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64bit
1700x AMD processor
ASUS ROG Hero VI Crosshair
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Power options buttons aangepast en faststartup uit
- In register HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon PowerDownAfterShutdown veranderd van 0 naar 1 (gezien op YouTube: Windows 10 PC Restarts automatically instead of shutdown [SOLVED}) En weer terug gezet na test.
- Via CMD "powercfg h off", resultaat is hetzelfde, PC herstart
- Hard uitzetten, PC start ook weer opnieuw op.
- Alle drivers geupdate
- Bios update ( hier dacht ik dat het wellicht de hardware kon zijn), weer terug naar oude versie, instellingen terug naar fabriek.
Tot nu toe moet ik na shutdown, bij die fractie van een seconde/herstart de stekker eruit trekken.....
Enige hulp ideeen zijn erg welkom!