Toslink vanaf tv echt 100% uitzetten ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 09:37
Nu heb ik enige tijd een heos soundbar die via toslink (optisch ) aan mijn tv zit. Werkt allemaal prima maar :
Als ik spotify afspeel via connect op de soundbar en de tv staat uit (!) , stopt spotify heel af en toe met afspelen. In die zin is dit relevant, gezien dit probleem opgelost is als ik de toslink uit de soundbar haal.

Nu had ik al ergens gelezen dat het kan zijn dat mijn Tv af en toe een signaaltje uitstuurt (ook al staat de tv dus uit).
Nu ben ik dus aan het nadenken hoe ik er voor kan zorgen dat de toslink 100% uitgaat als tv uit is.

Zelf had ik gedacht om een toslink switch met afstandsbediening te kopen en dan 1 van de tv en 1 die nergens op is aangesloten . Zo kan ik dan switchen tussen tv en niets.

Of is er een makkelijkere oplossing ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 17:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

TV via HDMI ARC geluid door laten sturen? Je geeft geen typenummers dus geen idee of dat kan, maar bij de meeste soundbars is het geen probleem. En qua kwaliteit maakt het niet uit: optisch en via HDMI is beide een digitaal signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

TV volledig van het stroom afhalen i.p.v. Stand-by?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Icephase schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:10:
TV via HDMI ARC geluid door laten sturen? Je geeft geen typenummers dus geen idee of dat kan, maar bij de meeste soundbars is het geen probleem. En qua kwaliteit maakt het niet uit: optisch en via HDMI is beide een digitaal signaal.
Sec gezien maakt het wel uit, want optisch (of coaxiaal) is beperkt tot +- 1.5 Mbps waar HDMI vele hogere bandbreedtes ondersteunt voor audioformaten (Dolby TrueHD, DTS-HD, Atmos, DTS:X etc). Maar dat stuurt een TV sowieso niet uit dus even terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 09:37
Geluid via HDMI arc heb ik ook gehad maar daar had ik soms ook wat issues met de situaties zoals : van spotify terug naar tv geluid en omgekeerd waar ie soms bleef staan op t eerdere kanaal.

Tv van stand-by afhalen heb ik over nagedacht . Zijn hier opties voor om dit met een remote te doen? (liefst via IR zodat harmony remote werkt)

Tv is trouwens een sony 49x8309c