Tweakers een huiskamer?

Pagina: 1
Acties:

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Allereerst moet ik de adjes even feliciteren met het goede idee de techfora bovenaan te zetten.

Maar dan: Huiskamerforum? Ok... daar kom je dus topics tegen zoals deze http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/178403 (vraag me niet waar ie op slaat! :? ) |:(

Ik vind de gedachte: zo blijven de lul-threads tenminste in EEN FORUM... maar ehm... GET RID OF de lul-topics! Dit is toch een serieus forum? Nou dan... ?

Ook vind ik dat er wat meer duidelijkheid moet zijn over veranderingen / bugs etc. Dat is goed gedaan met het Mededelingenforum. Het is alleen erg jammer dat het gewoon EEN FORUM is en geen layout/techniek zodat het echt goed te gebruiken is als MEDEDELINGENpagina...

Wat ik ook nog eens een vervelend iets vind is dat als je wel post in de hidden fora je niet ZELF kan zoeken op je eigen threads. ZO weet je nooit goed of er al iemand heeft gereageerd en moet je handmatig met je favorieten kloten... :(

Maar jullie hebben goed je best gedaan na de big crash. Dus daarvoor mijn complimenten.

Pak dan wel mijn puntjes aan aub, of kom met (betere) alternatieven, want op dit moment gaat het gewoon niet!

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Ik vind het perfect zo!

In de HK staat idd veel onzin, maar dat helpt sommige mensen, waarom mezelf, de nacht door. En niets is beter voor de lachspiieren dan een flinke dozis onzin, heerlijk!!!

Heel de dag zitten tech-posten begint ook te vervelen.

Hoe had je dan de mededelingen in gedachten? Ik vind het erg goed geregeld zo.

Verwijderd

Ha wees blij met die onzin, jij ( jullie ) hebben nog de keuze om het wel of niet te zien. Ik moet nog lang w8en voordat ik het mag zien.

• p_m
  • Niet online
Op vrijdag 06 juli 2001 19:57 schreef MREn het volgende:
Ik vind het perfect zo!

In de HK staat idd veel onzin, maar dat helpt sommige mensen, waarom mezelf, de nacht door. En niets is beter voor de lachspiieren dan een flinke dozis onzin, heerlijk!!!

Heel de dag zitten tech-posten begint ook te vervelen.

Hoe had je dan de mededelingen in gedachten? Ik vind het erg goed geregeld zo.
Voor onzin en geinigheid zijn er andere fora en internetsites! Dit is gewoon een TECHFORUM! OK? Nou dan!

Ik dacht meer dat ALLES bij elkaar stond in de mededelingenpagina (dus niet verspreid over LA, MF etc. etc.) en dan ook makkelijk zoekbaar, een betere layout (dus geen topic listing)... wie meer ideeen?

• p_m
  • Niet online
Op vrijdag 06 juli 2001 19:59 schreef powerpulse het volgende:
Ha wees blij met die onzin, jij ( jullie ) hebben nog de keuze om het wel of niet te zien. Ik moet nog lang w8en voordat ik het mag zien.
Ach.. je was alweer eerder met reply.

Maar OOIT GEHOORD van ANDERE internetsites/fora dan Tweakers en GoT?? Neeee!! Tuurlijk niet! |:(

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Ik voel hier een "leuke" discussie aankomen.

Laat het niet zover komen, da's beter voor de 'sfeer'

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 06 juli 2001 20:04 schreef p_m het volgende:

[..]

Voor onzin en geinigheid zijn er andere fora en internetsites! Dit is gewoon een TECHFORUM! OK? Nou dan!
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar omdat ik hier veel post, en veel mensen probeer te helpen, ken ik ook veel mensen hier. Het is leuk om ook met die mensen op een speciaal stukje forum te kunnen "ouwehoeren". Topics als:"laat hier je kamer zien in DiVX" of "show je l33t paint skilzz" zijn gewoon leuk.

Dan kan ik wel naar "onzin" op fok! gaan ofzo, maar daar ken ik niemand...

ps. onzin heb ik nooit echt gemist, maar het is zo af en toe wel HEEL leuk :).

Daarbij, je HOEFT niet in de huiskamer te kijken... Je zou zelfs kunnen overwegen of iemand je status even naar "member, zonder HK-acces" kan aanpassen... Dan heb je nergens last van. :)

ps. dit is wel een ander uiterste. :?
Ik dacht meer dat ALLES bij elkaar stond in de mededelingenpagina (dus niet verspreid over LA, MF etc. etc.) en dan ook makkelijk zoekbaar, een betere layout (dus geen topic listing)... wie meer ideeen?
euh, alle mededelingen staan toch bij elkaar in MF?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• IceStorm
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

* IceStorm gaat ff je hele post uit elkaar rippen en bespreken :P
Op vrijdag 06 juli 2001 19:54 schreef p_m het volgende:
Allereerst moet ik de adjes even feliciteren met het goede idee de techfora bovenaan te zetten.
Dank u ;)
Maar dan: Huiskamerforum? Ok... daar kom je dus topics tegen zoals deze http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/178403 (vraag me niet waar ie op slaat! :? ) |:(
Dat hoef je mij ook niet te vragen want ik zou het niet weten. Feit is dat er aan dit soort verhalen blijkbaar behoefte is bij de mensen die hier regelmatig komen. Daar is dus de huiskamer voor.
Vraag me niet wat voor soort conversaties deze mensen gemiddeld hebben als ze onder een groep bekenden zijn want als die posts voorbeelden zijn ;).
Ik vind de gedachte: zo blijven de lul-threads tenminste in EEN FORUM... maar ehm... GET RID OF de lul-topics! Dit is toch een serieus forum? Nou dan... ?
Dit is dus niet ALLEEN maar een serieus forum. Naast het serieuze (nou ja over het algemeen serieuze dan) deel kun je ook wat bijkletsen met je medetweakers als je daar behoefte aan hebt. Heb je die behoefte niet dan hoef je er natuurlijk niet te posten.
Ook vind ik dat er wat meer duidelijkheid moet zijn over veranderingen / bugs etc. Dat is goed gedaan met het Mededelingenforum. Het is alleen erg jammer dat het gewoon EEN FORUM is en geen layout/techniek zodat het echt goed te gebruiken is als MEDEDELINGENpagina...
Persoonlijk ben ik met je eens dat het nog 'iets' anders zou moeten maar als je een idee hebt/voorbeeld kunt geven graag. Extra input is altijd gewild.
Wat ik ook nog eens een vervelend iets vind is dat als je wel post in de hidden fora je niet ZELF kan zoeken op je eigen threads. ZO weet je nooit goed of er al iemand heeft gereageerd en moet je handmatig met je favorieten kloten... :(
Ja hier heb je gewoon 100% gelijk in. Is een heel irritante bug. Er wordt aan gewerkt en ik hoop dat het zo snel mogelijk opgelost is.
Maar jullie hebben goed je best gedaan na de big crash. Dus daarvoor mijn complimenten.
Wederom dank :)
Pak dan wel mijn puntjes aan aub, of kom met (betere) alternatieven, want op dit moment gaat het gewoon niet!
Behalve je opmerking over de search zie ik je klachten niet echt? Als je de HK teveel 'onzin' vindt kom je er gewoon niet maar er is besloten wel een 'onzin-mogelijkheid' te geven voor users die daar behoefte aan hebben.

Phew.. :) Dit doe ik anders nooit ;)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:45
Maarje, het schept wel duidelijkheid,en volgens mij voel je je wel een stuk beter na dit gezegd te hebben.

Greetingz,

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Ik voel me op Fok! niet thuis. En op onzinforum.nl en de opvolgers daarvan al helemaal niet.
Zit hier met gamers, nerds, compufreaks, soulmates dus :P
Het publiek vind ik gewoon interessanter. Elders is het altijd zo'n bende. De ene moet nog achterlijke doen dan de andere.

Daarom heb geen zin om uit te wijken naar een expliciet onzinforum, en daarnaast ben ik hier ook niet alleen voor de onzin.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bla bla bla bla... bla bla
als je het zulke onzin vind dan kijk je daar toch niet?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• p_m
  • Niet online
Jullie hebben mij een beetje overuitgd mensen! :D

Het is ook zo, een beetje lullen mag ook af en toe, en het is heel goed gedaan zo in één forum.

Icestorm: dat schepte nogal wat duidelijkheid! Bedankt!

Nu nog deze puntjes (volgen), en * p_m lacht :)

1. Gezocht worden in de hidden fora, en als je erop klikt, maar je hebt geen acces, naja... dan kom je er dus ook niet in! Zo moet het dus!

2. Mededelingenforum mag wel in een betere layout/techniek. Je kunt het per categorie doen, aparte zoekfunctie. En natuurlijk bovenaan ieder forum een verwijzing naar de bijbehorende policy etc. doen ipv zo'n topic geval.
De lay-out van een nieuwsbericht (of policy etc.) zou dan ipv in de forum style wat prettiger leesbaar als een bericht moeten zijn. En ruimte voor reageren (bijvoorbeeld in een topic in LA) dan daar ook een verwijzing naar. Iemand nog meer ideeën...?

Iedereen... maar vooral IceStorm... :o bedankt voor de duidelijkheid! Maar nog even die twee punten dan... :)

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 14:21 schreef p_m het volgende:

een beetje lullen mag ook af en toe, en het is heel goed gedaan zo in één forum maar je hebt geen acces, naja... dan kom je er dus ook niet in! Zo moet het dus.
"Lullen" is uitsluitend voorbehouden aan getechneutiseerde Tweakers en dat is discriminatie !!!! :( :(

Ik heb ook recht op lullen....!!!! :P :P

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op vrijdag 06 juli 2001 20:54 schreef IceStorm het volgende:
* IceStorm gaat ff je hele post uit elkaar rippen en bespreken :P

Phew.. :) Dit doe ik anders nooit ;)
:)
doe het eens vaker, komt goed en duidelijk over, en het helpt zoals je ziet..

verder nog 1 dingetje:
zoals het nu is, is het prima: de techfora's worden gebruikt zoals ze gebruikt moeten worden, de general chat fora's worden ook gebruikt zoals het moet. wanneer die laatste er niet zouden zijn zou het:
1. stuk saaier worden
2. veel voorkomen dat men in techfora's onzin/off-forum (ofzo :P ) gaat posten.

met andere woorden: gaat zo door! :D

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• p_m
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 14:36 schreef koekoeksjong het volgende:

[..]

"Lullen" is uitsluitend voorbehouden aan getechneutiseerde Tweakers en dat is discriminatie !!!! :( :(

Ik heb ook recht op lullen....!!!! :P :P
Wat doe je nu dan? :)

Maar ehm.. ik heb liever dat er even op mijn laatste bericht wordt ingegaan dan dit... ;)

• p_m
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 14:45 schreef HaaZie het volgende:

[..]

:)
doe het eens vaker, komt goed en duidelijk over, en het helpt zoals je ziet..

verder nog 1 dingetje:
zoals het nu is, is het prima: de techfora's worden gebruikt zoals ze gebruikt moeten worden, de general chat fora's worden ook gebruikt zoals het moet. wanneer die laatste er niet zouden zijn zou het:
1. stuk saaier worden
2. veel voorkomen dat men in techfora's onzin/off-forum (ofzo :P ) gaat posten.

met andere woorden: gaat zo door! :D
Ik ben het met je eens.

Maar nog even deze twee puntjes:

Het is ook zo, een beetje lullen mag ook af en toe, en het is heel goed gedaan zo in één forum.

1. Gezocht worden in de hidden fora, en als je erop klikt, maar je hebt geen acces, naja... dan kom je er dus ook niet in! Zo moet het dus!

2. Mededelingenforum mag wel in een betere layout/techniek. Je kunt het per categorie doen, aparte zoekfunctie. En natuurlijk bovenaan ieder forum een verwijzing naar de bijbehorende policy etc. doen ipv zo'n topic geval.
De lay-out van een nieuwsbericht (of policy etc.) zou dan ipv in de forum style wat prettiger leesbaar als een bericht moeten zijn. En ruimte voor reageren (bijvoorbeeld in een topic in LA) dan daar ook een verwijzing naar. Iemand nog meer ideeën...?

Iedereen... maar vooral IceStorm... :o bedankt voor de duidelijkheid! Maar nog even die twee punten dan... :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 08 juli 2001 14:45 schreef p_m het volgende:
Maar ehm.. ik heb liever dat er even op mijn laatste bericht wordt ingegaan dan dit... ;)
Nou, dan zal ik dat maar doen.

Als je een beetje in LA had rondgekeken, dan had je al lang gelezen dat jouw punten meerdere malen aan de orde zijn geweest.

Bovendien vind ik eigenlijk dat je je wel iets bescheidener zou mogen opstellen. Iedereen is vol lof over de sfeer in HK, dus wat dat betreft valt er weinig te katten.

Dan je punt over de Search: wordt binnenkort opgelost. SG en HK komen gewoon weer in de Search te staan, dus niks aan de hand.

Het punt over de mededelingen: Daar is al over gepraat, en persoonlijk vind ik er weinig op aan te merken zoals het nu is. Alles is toch prima te lezen en te vinden? Om daar nou een aparte Search voor te maken...

En als jij pas weer kunt lachen als iedereen naar je eisen luistert, tja.. een verkeerde instelling :)

edit:

En om nou ALWEER je hele post te quoten om je 2 punten opnieuw onder de aandacht te brengen |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

euh, hoe bedoel je dit precies?
dat je gewoon in heel GoT kunt zoeken (ook de SG/HK) en dat je dus alles krijgt te zien, maar er niet in kunt komen wanneer je de rechten niet hebt?
das niet een handige oplossing als je dat bedoelt, het is beter dat users die de SG/HK rechten niet hebben er ook zo weinig mogelijk mee te maken krijgen totdat ze er in mogen.
dit ben ik met je eens, het mededelingenforum ziet er niet echt uit zoals ik vind dat een mededelingenforum er uit zou moeten zien... ik kijk er bijvoorbeeld eigenlijk nooit in omdat ik het idee gewoon heb dat het niet interesant voor me is... (is het wel, weet ik :) )

dit zou misschien idd toch op een andere manier duidelijker moeten kunnen... vraag me alleen niet hoe :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• p_m
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 14:51 schreef Exirion het volgende:

[..]

Nou, dan zal ik dat maar doen.

Als je een beetje in LA had rondgekeken, dan had je al lang gelezen dat jouw punten meerdere malen aan de orde zijn geweest.

Bovendien vind ik eigenlijk dat je je wel iets bescheidener zou mogen opstellen. Iedereen is vol lof over de sfeer in HK, dus wat dat betreft valt er weinig te katten.

Dan je punt over de Search: wordt binnenkort opgelost. SG en HK komen gewoon weer in de Search te staan, dus niks aan de hand.

Het punt over de mededelingen: Daar is al over gepraat, en persoonlijk vind ik er weinig op aan te merken zoals het nu is. Alles is toch prima te lezen en te vinden? Om daar nou een aparte Search voor te maken...

En als jij pas weer kunt lachen als iedereen naar je eisen luistert, tja.. een verkeerde instelling :)

edit:

En om nou ALWEER je hele post te quoten om je 2 punten opnieuw onder de aandacht te brengen |:(
Dat is dus mijn mening over dat mededelingenforum en ik ben niet de enige die er zo over denkt.

Ook vind ik het een beetje raar dat je mij beschuldigt van een (te arrogante?) houding alleen omdat ik gewoon heel normaal een paar puntjes op som en zeg dat als die puntjes worden opgelost ik helemaal happy ben. Wat is daar mis mee? Natuurlijk ben ik dan happy!

Ik zeg niet dat ik anders NIET happy ben. Je bent waarschijnlijk een beetje negatief ingesteld toen je mijn bericht las... maar laat ik niet gaan flamen.. oei! :) (dit was een geintje)

Waarom ik mijn bericht nog quote? Tja.. misschien beetje irritant, sorry daarvoor. Maar elke keer.. naja... 3 keer kwamen hier gasten met "hehe... jullie mogen blij zijn, ik heb nog niet eens toegang tot het forum".. ja lekker... ok... dat voegt weer wat toe (NOT)! :)

Maar (dit heb ik al meerdere malen gezegd) BEDANKT voor de dingen die er nu goed zijn, en die heb ik ook opgenoemd. Dus Mr. Exiron... iets minder negatief lezen! :)

[edit]
dit ben ik met je eens, het mededelingenforum ziet er niet echt uit zoals ik vind dat een mededelingenforum er uit zou moeten zien... ik kijk er bijvoorbeeld eigenlijk nooit in omdat ik het idee gewoon heb dat het niet interesant voor me is... (is het wel, weet ik )
dit zou misschien idd toch op een andere manier duidelijker moeten kunnen... vraag me alleen niet hoe
Yep... heb ik ook... ik heb wat ideetjes opgenoemd. Maar heb nog niet echt een duidleijk idee... mensen? meer ideeën!? :)

• IceStorm
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

P_m, ik ben blij dat het je duidelijker is geworden. Zal ik dan vaker op die manier doen ;)

Om nog even je 2 punten af te werken:

1) Search in hidden forums moet eerst werken en dan moet imho de search ook nog in zijn totaliteit beter/functioneler.

2) Layout zou idd anders kunnen. Ik zal dat wel naar voren brengen tijdens de evaluties die er aan staan te komen.

Zo, dit was een stuk korter :P

* IceStorm was btw dagje weg dus vandaar dat het lang duurde.

• p_m
  • Niet online
Tnx IC...

* p_m voelt zich begrepen

Ik denk wel dat de zoek-optie de hoogste prioriteit heeft... maar dat is duidelijk denk ik.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 08 juli 2001 14:58 schreef p_m het volgende:
Ook vind ik het een beetje raar dat je mij beschuldigt van een (te arrogante?) houding alleen omdat ik gewoon heel normaal een paar puntjes op som en zeg dat als die puntjes worden opgelost ik helemaal happy ben. Wat is daar mis mee? Natuurlijk ben ik dan happy!

Ik zeg niet dat ik anders NIET happy ben. Je bent waarschijnlijk een beetje negatief ingesteld toen je mijn bericht las... maar laat ik niet gaan flamen.. oei! :) (dit was een geintje)
OK, maar het komt op me over alsof je het gevoel hebt dat je met revolutionaire ideeen aan komt zetten ;) Zoals ik al zei zijn je punten al vaker aan de orde geweest in LA, en als je een beetje rond had gekeken had je dat zelf ook geweten.

Daarbij vind ik de manier waarop je je ideeen presenteert een beetje belerend overkomen, maar dat kan aan mij liggen. Dat laat ik dus verder in het midden :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• p_m
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 15:55 schreef Exirion het volgende:

[..]

OK, maar het komt op me over alsof je het gevoel hebt dat je met revolutionaire ideeen aan komt zetten ;) Zoals ik al zei zijn je punten al vaker aan de orde geweest in LA, en als je een beetje rond had gekeken had je dat zelf ook geweten.

Daarbij vind ik de manier waarop je je ideeen presenteert een beetje belerend overkomen, maar dat kan aan mij liggen. Dat laat ik dus verder in het midden :)
* p_m steekt zijn hand uit om deze te schudden met Exirion en is relaxed en zegt "einde deze discussie" :)

Verwijderd

jonge jonge...als je je er zo aan ergert ga je er gewoon toch niet heen??? dan heb je er ook geen last van. Ik snap eerlijk gezegd niet wat het probleem is. Je wilt iets veranderen wat in principe geen probleem is, en als dat veranderd krijg je een hoop boze tweakers... so get a life!

Verwijderd

Ik vond de huiskamer eerst ook niet zo nuttig (overbodig enz...). Nu ik er een paar keer per dag ff langsfiets/langspost vind ik het toch erg lachen, sommige topics zijn gewoon _te_ dom voor woorden!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zondag 08 juli 2001 16:38 schreef Demolition-Man iets totaal overbodigs:
Die flame die je nu doet is volledig overbodig, als je de rest van de draad nu even had doorgelezen, had je gezien dat p_m er al lang anders tegenaan kijkt.

Dus voortaan : read before you post, Ok ? ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Tsja ik was vandeweek nog bij iemand die wel in HK mocht. Ik ben blij dat er nog niet in kan, de verleiding is erg groot om toch al die nonsens te gaan lezen, en er op te reageren. Maar toch, het blijft wel leuk :)

• p_m
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 16:38 schreef Demolition-Man het volgende:

[..]

jonge jonge...als je je er zo aan ergert ga je er gewoon toch niet heen??? dan heb je er ook geen last van. Ik snap eerlijk gezegd niet wat het probleem is. Je wilt iets veranderen wat in principe geen probleem is, en als dat veranderd krijg je een hoop boze tweakers... so get a life!
Ach ik neem het je niet kwalijk. Maar lees voortaan de topic HELEMAAL... dat bespaard een stuk ergernis!

Verder denk ik dat deze topic aan zijn eind is... de twee punten worden besproken in de crew. Dus! (op z'n Zaai's :))

Pagina: 1