Hallo allemaal,
Sinds enige tijd zit ik met een probleem met het internet op mijn laptop.
Zodra ik een https website wil bezoeken krijg ik de volgende foutmelding:
ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR in chrome.
of in firefox SSL_ERROR_BAD_MAC_ALERT of SSL_ERROR_BAD_MAC_READ
Als ik de pagina blijf refreshen laad hij 1 in de 10 keer wel maar vaak krijg ik daarna weer de zelfde melding.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg het probleem niet verholpen.
Heb het idee dat het probleem is begonnen nadat ik mijn laptop ter reparatie (scherm) naar ASUS heb opgestuurd, vervolgens heb ik hem gerepareerd terug gekregen met de fabrieksinstellingen. Daarvoor werkte alles prima, daarna zijn de problemen begonnen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Probleem zowel via wifi als via netwerkkabel.
Het probleem doet zich zowel bij mij thuis op het netwerk voor maar ook op mijn werk en andere wifi netwerken.
Verschillende browsers, IE, firefox, chrome, edge, geven allemaal hetzelfde probleem.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, cookies verwijderd, cache geleegd.
Uiteindelijk ook een volledige clean install gedaan, enkel firefox en chrome geistalleerd verder niets en het probleem blijft het zelfde.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Bij voorbaat dank!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop waar het omgaat is een ASUS A555L
Intel core i7-5500U
Nvidia geforce 940M
8Gb ram
Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network adapter
win8 geupgrade naar win10
Sinds enige tijd zit ik met een probleem met het internet op mijn laptop.
Zodra ik een https website wil bezoeken krijg ik de volgende foutmelding:
ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR in chrome.
of in firefox SSL_ERROR_BAD_MAC_ALERT of SSL_ERROR_BAD_MAC_READ
Als ik de pagina blijf refreshen laad hij 1 in de 10 keer wel maar vaak krijg ik daarna weer de zelfde melding.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg het probleem niet verholpen.
Heb het idee dat het probleem is begonnen nadat ik mijn laptop ter reparatie (scherm) naar ASUS heb opgestuurd, vervolgens heb ik hem gerepareerd terug gekregen met de fabrieksinstellingen. Daarvoor werkte alles prima, daarna zijn de problemen begonnen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Probleem zowel via wifi als via netwerkkabel.
Het probleem doet zich zowel bij mij thuis op het netwerk voor maar ook op mijn werk en andere wifi netwerken.
Verschillende browsers, IE, firefox, chrome, edge, geven allemaal hetzelfde probleem.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, cookies verwijderd, cache geleegd.
Uiteindelijk ook een volledige clean install gedaan, enkel firefox en chrome geistalleerd verder niets en het probleem blijft het zelfde.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Bij voorbaat dank!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop waar het omgaat is een ASUS A555L
Intel core i7-5500U
Nvidia geforce 940M
8Gb ram
Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network adapter
win8 geupgrade naar win10
[ Voor 9% gewijzigd door CatchEmAll op 30-06-2017 09:30 ]