GTX 1070 G1 Gaming Lag in Cutscenes, Switching Characters

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09 19:54
Hallo, om straight to the point te zijn, ik heb de laatste tijd een probleem met mijn GPU of Game..

Ik heb geen idee meer wat ik kan doen en zie nergens anders iemand met het zelfde probleem.

Als ik GTA V speel, is het prima en makkelijk overal 60 FPS, maar bij het laden van mijn save dropt hij naar 42FPS ook in de map, Cutscenes. GTA V's cutscenes zijn 60FPS, maar de FPS Meter laat mij 14/15 FPS zien.

Ook als ik van het karakter wissel.. dan dropt het helemaal naar 11FPS.

Ik dacht dat het iets te maken had met de GPU-load, maar dat was niet het geval omdat ik de energie-instelling in het Nvidia-bedieningspaneel veranderde naar Optimale Prestaties.
  • Ik heb het spel opnieuw geïnstalleerd, Hielp niet
  • Ik heb het spel al geoptimaliseerd met Geforce Experience maar dat werkte ook niet
  • Opnieuw geïnstalleerde stuurprogramma's met DDU om ze te verwijderen .. werkte niet ..
  • Opnieuw installeren van windows, Werkte niet. alleen de eerste 2 keer dat ik het spel op startte werkte het naar behoren.
ik zou het echt niet weten en heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Als ik het zou weten was ik hier niet geweest.

Het probleem is ietwat opvallend in elk spel. Maar het is erg duidelijk in GTA V.

FPS in de rechterbovenhoek ..

specs:

CPU koeler, Cryorig H5 Universal.
CPU, I5 - 4690K @ 4,4 GHz, 1,235V
Mobo, Z97-K
RAM, 16GB 2400MHz Corsair Vengeance Pro Gold
GPU, GTX 1070 G1 Gaming.
PSU, Corsair CX750M
HDD, 2 maand oud.. 3TB Seagate Barracude ST3000DM008

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Met welke settings speel je en welke resolutie?

Wat ik overigens vooral lees is dat je last hebt van lage fps tijdens "dode" spelmomenten. Tijdens het "eigenlijke" gamen heb je dus nergens last van?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Switchie schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 02:32:
Met welke settings speel je en welke resolutie?

Wat ik overigens vooral lees is dat je last hebt van lage fps tijdens "dode" spelmomenten. Tijdens het "eigenlijke" gamen heb je dus nergens last van?
Zoals je in de video kunt zien inderdaad. Tijdens het gamen prima maar in de cutscenes soms 11FPS gewoon niet om aan te zien. bij mijn broertje is het anders prima, hij heeft nergens last van.

Dit heb ik nooit zo gehad, Altijd overal 60FPS gehad.

Maar nu in Menu's (42FPS), Pause menu(42FPS), Cutscenes (14FPS), Karakter Switchen (11FPS) enzovoorts.

Waar het eerder altijd 60 was is het nu zoals in de video die ik gemaakt heb.

Settings overal maxed behalve Advanced, MSAA 2x en geen depth of field en Motion Blur effecten.

[ Voor 19% gewijzigd door DaniGeus op 30-06-2017 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

DaniGeus schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 02:37:
[...]

Zoals je in de video kunt zien inderdaad. Tijdens het gamen prima maar in de cutscenes soms 11FPS gewoon niet om aan te zien. bij mijn broertje is het anders prima, hij heeft nergens last van.

Dit heb ik nooit zo gehad, Altijd overal 60FPS gehad.

Maar nu in Menu's (42FPS), Pause menu(42FPS), Cutscenes (14FPS), Karakter Switchen (11FPS) enzovoorts.

Waar het eerder altijd 60 was is het nu zoals in de video die ik gemaakt heb.
Als ik nu je video aanzet heb ik ruzie met mijn (tot nu toe) slapende vrouw dus ik geloof je op je blauwe ogen ;)
Kun je je toevallig herinneren of je onlangs iets aan je systeem gewijzigd hebt alvorens de problemen optraden? Nieuwe hardware, drivers of b.v. een Windows update?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Switchie schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 02:44:
[...]

Als ik nu je video aanzet heb ik ruzie met mijn (tot nu toe) slapende vrouw dus ik geloof je op je blauwe ogen ;)
Kun je je toevallig herinneren of je onlangs iets aan je systeem gewijzigd hebt alvorens de problemen optraden? Nieuwe hardware, drivers of b.v. een Windows update?
Haha, zit geen geluid bij. :) Ik zit op een schone installatie van Windows 10, De nieuwste update natuurlijk. verder heb ik alleen dit geïnstalleerd aan games en software tot nu toe:

http://prntscr.com/fptjdn

en dit aan updates:

http://prntscr.com/fptk89

[ Voor 7% gewijzigd door DaniGeus op 30-06-2017 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

DaniGeus schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 02:49:
[...]

Haha, zit geen geluid bij. :) Ik zit op een schone installatie van Windows 10, De nieuwste update natuurlijk. verder heb ik alleen dit geïnstalleerd aan games en software tot nu toe:

http://prntscr.com/fptjdn
Je topicstart doet enigszins vermoeden dat je het probleem voorheen niet had. Heb je toevallig al geprobeerd om met oudere drivers de boel aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Switchie schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 02:53:
[...]

Je topicstart doet enigszins vermoeden dat je het probleem voorheen niet had. Heb je toevallig al geprobeerd om met oudere drivers de boel aan te sturen?
Zou kunnen, misschien even een oudere driver proberen. Pak ik gewoon even een van de eersten voor de 10 Serie. en zo het lijstje even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

DaniGeus schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 02:55:
[...]

Zou kunnen, misschien even een oudere driver proberen. Pak ik gewoon even een van de eersten voor de 10 Serie. en zo het lijstje even door.
Nieuwer is niet altijd beter ;)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Switchie schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 02:57:
[...]

Succes!
Precies, ik kijk even en laat het je even weten. Download nu 376.33 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Switchie schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 02:57:
[...]

Succes!
Nog altijd het zelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baisis
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-04 19:42
Een tijdje geleden voor het laatst GTA gespeeld, maar met mijn MSI r9 380 merkte ik hetzelfde.
Zodra je in het menu gaat dropt je FPS met 80-90%. Ik kan me niet herinneren of ik ditzelfde probleem ook met de cutscenes, etc had.
Ik zal vanavond even kijken of ik ook daarbij FPS drops ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Baisis schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:57:
Een tijdje geleden voor het laatst GTA gespeeld, maar met mijn MSI r9 380 merkte ik hetzelfde.
Zodra je in het menu gaat dropt je FPS met 80-90%. Ik kan me niet herinneren of ik ditzelfde probleem ook met de cutscenes, etc had.
Ik zal vanavond even kijken of ik ook daarbij FPS drops ondervind.
Is goed, bedankt. Ik ben er best op door aan het zoeken en dingen aan et proberen maar ik kom steeds op niets uit. oudere drivers hebben geen effect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baisis
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-04 19:42
Heb net even GTA V getest, de resultaten waren echter anders dan verwacht. Ik heb namelijk geen enkele FPS drop ervaren tijdens het switchen, cutscenes of in het menu. Het enige verschil tussen nu en een week geleden, toen ik nog wel FPS drops ervaarde, is dat ik nu GTA op een SSD heb staan.

Edit:
Specs
i5-6400
R9 380
16 GB RAM
1TB 850 pro SSD Samsung

Gewoon op 1080p gespeeld, ik heb verder naar mijn weten ook niks aan de setting van GTA veranderd.

[ Voor 22% gewijzigd door Baisis op 01-07-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Ik heb het uitgevogeld!,

Ik had mijn GPU bios geupdate naar F2 omdat er problemen waren met memory leaks destijds...

dus ik dach nou ja mooi updaten.. maar wat blijkt. (nieuwer is niet altijd beter.. en het had alleen maar problemen veroorzaakt..)

na downgraden van versie F2 naar F1 alles weer opgelost en direct een stuk stiller, stable enzovoorts..

alsnog bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door DaniGeus op 04-07-2017 22:00 ]

Pagina: 1