Hallo, om straight to the point te zijn, ik heb de laatste tijd een probleem met mijn GPU of Game..
Ik heb geen idee meer wat ik kan doen en zie nergens anders iemand met het zelfde probleem.
Als ik GTA V speel, is het prima en makkelijk overal 60 FPS, maar bij het laden van mijn save dropt hij naar 42FPS ook in de map, Cutscenes. GTA V's cutscenes zijn 60FPS, maar de FPS Meter laat mij 14/15 FPS zien.
Ook als ik van het karakter wissel.. dan dropt het helemaal naar 11FPS.
Ik dacht dat het iets te maken had met de GPU-load, maar dat was niet het geval omdat ik de energie-instelling in het Nvidia-bedieningspaneel veranderde naar Optimale Prestaties.
Het probleem is ietwat opvallend in elk spel. Maar het is erg duidelijk in GTA V.
FPS in de rechterbovenhoek ..
specs:
CPU koeler, Cryorig H5 Universal.
CPU, I5 - 4690K @ 4,4 GHz, 1,235V
Mobo, Z97-K
RAM, 16GB 2400MHz Corsair Vengeance Pro Gold
GPU, GTX 1070 G1 Gaming.
PSU, Corsair CX750M
HDD, 2 maand oud.. 3TB Seagate Barracude ST3000DM008
Alvast bedankt!
Ik heb geen idee meer wat ik kan doen en zie nergens anders iemand met het zelfde probleem.
Als ik GTA V speel, is het prima en makkelijk overal 60 FPS, maar bij het laden van mijn save dropt hij naar 42FPS ook in de map, Cutscenes. GTA V's cutscenes zijn 60FPS, maar de FPS Meter laat mij 14/15 FPS zien.
Ook als ik van het karakter wissel.. dan dropt het helemaal naar 11FPS.
Ik dacht dat het iets te maken had met de GPU-load, maar dat was niet het geval omdat ik de energie-instelling in het Nvidia-bedieningspaneel veranderde naar Optimale Prestaties.
- Ik heb het spel opnieuw geïnstalleerd, Hielp niet
- Ik heb het spel al geoptimaliseerd met Geforce Experience maar dat werkte ook niet
- Opnieuw geïnstalleerde stuurprogramma's met DDU om ze te verwijderen .. werkte niet ..
- Opnieuw installeren van windows, Werkte niet. alleen de eerste 2 keer dat ik het spel op startte werkte het naar behoren.
Het probleem is ietwat opvallend in elk spel. Maar het is erg duidelijk in GTA V.
FPS in de rechterbovenhoek ..
specs:
CPU koeler, Cryorig H5 Universal.
CPU, I5 - 4690K @ 4,4 GHz, 1,235V
Mobo, Z97-K
RAM, 16GB 2400MHz Corsair Vengeance Pro Gold
GPU, GTX 1070 G1 Gaming.
PSU, Corsair CX750M
HDD, 2 maand oud.. 3TB Seagate Barracude ST3000DM008
Alvast bedankt!