JulianI-Intel schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:16:
[...]
Hier komt ie dan

Stel jij hebt 60 fps op een 60hz scherm, en je hebt nog een ander scherm met 60fps@120hz, merk/voel je dat dan gemakkelijker dan 60hz t.o.v 120hz
Het is eigenlijk twee scenarios, met als onderliggende factor Inputlag vs Refreshrate. Wat merken jullie eerder?
Hopelijk heb ik het nu goed uitgelegd

Yes, het klinkt misschien vreemd maar zelfs met "slechts" 60fps kun je verschil merken tussen een 60 en 120hz scherm
Inputlag zou ik, mits je professioneel gamer bent, niet al te veel waarde aan hechten.
Oké, verschil tussen 1ms en ik 1000ms ga je ongetwijfeld merken maar het verschil tussen b.v. 5 en 10 is voor de causal gamer niet zo spannend
Uiteraard geld voor de inputlag de regel "de lager de beter" maar helaas staat daar tegenover dat je praktisch alle flashy *Hz claims op de verpakking met een flinke korrel zout mag nemen
Maar goed... Een goed scherm is relatief en volledig afhankelijk van het gewenste gebruik.
Ben je toevallig op zoek naar een nieuwe monitor en zo ja, kunnen we misschien helpen?
[
Voor 18% gewijzigd door
Switchie op 01-07-2017 16:26
]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren