Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget-game pc

Pagina: 1
Acties:

• Anoniempje859
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-10-2024
Goededag mede-tweakers!

Ik zal een paar vragen beantwoorden en wil graag jullie mening horen over dit samenstelling.

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil vooral gamen op dit systeem. Full HD 1080p zal het zijn en ik wil graag zware games spelen zoals The Witcher 3: Wild Hunt en Battlefield 1, ook wil ik graag wat oudere games spelen zoals Dragon Age Origins, Mass Effect series, ....

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Max €750 voor alle componenten, monitor en besturingssysteem inclusief verzendkosten. muis & toetsenbord en headset zal ik apart aankopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Neen, dit is mijn eerste keer dat ik een computer zal samenstellen. Om die reden heb ik geen andere componenten die ik kan gebruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Onderstaande componenten, monitor en besturingssyteem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Neen, zolang het kwalitatief goed is en een tijdje mee kan gaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Het systeem moet fysiek niet zeer groot is. Daarom voor Micro-ATX gekozen (is ook goedkoper). Hoeft niet zeer stil te zijn omdat ik met headset zal gamen. Moet alle spellen aankunnen en liefst op high of max settings als het kan.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Neen.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Zijn de componenten volledig compatibel met elkaar? Is Pentium G4560 en GTX 1050 Ti een goede combinatie? Bottlenecks bij sommige games? Is mijn samenstelling wel goed voor dit budget? Zoals jullie zien heb ik wat inspiratie genomen uit de Best Buy Guide van mei 2017 en Best Buy Guide maart 2017. Ik heb geprobeerd om het beste ervan te maken voor mijn budget.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 65,90€ 65,90
1MSI B250M PRO-VD€ 66,73€ 66,73
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G€ 174,-€ 174,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 39,76€ 39,76
1BenQ GW2270HM Zwart€ 99,90€ 99,90
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 49,99€ 49,99
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 60,-€ 60,-
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,91€ 93,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 750,14

Groeten

Anoniempje 859

• deltrich
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-04-2024
je zou eventueel nog wat kunnen besparen door deze versie van windows te kopen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 24,95€ 24,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 24,95

Je zou ook eventueel je hdd weg kunnen doen en deze later toevoegen dmv elke keer wat geld opzij te zetten. Hiermee bespaar je toch weer zo'n 75 euro en kan je die misschien ergens anders weer kwijt. Daarnaast kan je met wat aanpassingen en ongeveer 80 euro meer naar een ryzen 1400 gaan. Dat is het toch echt waard vergeleken met deze build.

[ Voor 5% gewijzigd door deltrich op 29-06-2017 23:28 ]

• tt2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-04 22:10
als ik jou was zou ik iets meer uitgeven aan een cpu, bijvoorbeeld de I3 6300, die is veel sneller dan die intel pentium. die intel pentium zal over een paar jaar al te langzaam zijn en de I3 niet. En ik denk ook dat de pentium een bottleneck zal zijn voor je 1050TI.

Verwijderd

Een i3 is totaal niet interessant, de Pentium is ook 2C/4T en presteert niet merkbaar minder voor de helft van de prijs.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-11 19:35
Wat misschien een leuke optie is is om op de raven ridge te wachten de nieuwe zen apu. Als je de cpu en gpu prijs combineert heb je misschien een vele betere all in one bang for the Buck oplossing die tevens een stuk toekomstbestendiger is sinds het op de Am4 platform gebaseerd is. Wellicht dat crossfire in de toekomst met de apu en een aparte (zelfde)videokaart in de toekomst ook mogelijk is.

Ze hebben dit eerder mogelijk gemaakt zoals met de R7 250 2GB DDR3 en de A10-7850k apu

[ Voor 10% gewijzigd door Bartosy op 30-06-2017 00:07 ]

• Anoniempje859
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-10-2024
Denk wel dat je gelijk hebt ACB2401.

Heb een paar video's gezien op youtube met Pentium G4560 en GTX 1050 Ti en dit combinatie lijkt me zeer mooi omdat het goed presteert bij zware games zoals The Witcher 3 op max settings (30-38 fps).

En als ik nu een i3-7300 koop zal dat zonde voor mijn geld zijn denk ik.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:11
Een i3 kopen is inderdaad zonde. De G4560 presteerd zoals al verteld was vrijwel gelijk aan een i3 voor een stuk minder geld.
Vriend van mij had laats ook een budget pc aangeschaft met een G4560 en een GTX 1050 Ti, meer bang voor je buck zal je denk ik niet krijgen.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
G4560 + GTX 1050ti is een prefecte sweetspot wat betreft gaming. de CPU is niet krachtig genoeg om gebottlenecked te worden door de GPU en andersom.

Voor CPU intensieve games, en dan met name simulatiegames (Cities Skylines) zijn toch wel wat te pittig voor dit systeem. Maar om daarvoor speciaal een Ryzen build voor te bouwen...

Wat de rest van de build betreft. Daar ga je niet meer op besparen zonder veel kwaliteit in te leveren.
Pagina: 1