AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Vraag
Alle reacties
Yup, maar ik kan daar niet uit opmaken welke aanbieders een opensource backup client hebben, of een protocol aanbieden dat door een backup client van een derde partij kan worden gebruikt.Ravefiend schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:55:
Had je deze al eens doorgenomen?
Het Online Backup Topic
Vandaar dat ik dit topic heb geopend.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
nieuws: Google stelt release van back-uptool voor mappen op computer uit
Ken verder de details (nog) niet, dus wellicht is het geen optie voor je, maar wellicht voor anderen weer wel.
Ik ga deze in elk geval wel in de gaten houden.
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 29-06-2017 23:32 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Kwam Cloudberry tegen, Arq en Duplicati.
De eerste ervaring met de WebGUI van Duplicati 2.0 is mij niet zo goed bevallen.
Vraag mij af of de oude versie zoals in het stappenplan beschreven is gewoon blijft werken... Stel dat je straks over wil gaan naar 2.0, dien je dan ook alle bestanden opnieuw te backuppen/encrypten?
Het is even wennen maar op zich werkt het wel.Purejet schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:34:
[...]
De eerste ervaring met de WebGUI van Duplicati 2.0 is mij niet zo goed bevallen.
Alleen geven de ontwikkelaars heel duidelijk aan dat 1.x niet meer ontwikkeld wordt. Issues op Github worden ook continu afgesloten met 'gebruik versie 2.0, want 1.x wordt niet meer ondersteund'.Vraag mij af of de oude versie zoals in het stappenplan beschreven is gewoon blijft werken... Stel dat je straks over wil gaan naar 2.0, dien je dan ook alle bestanden opnieuw te backuppen/encrypten?
Of de encryptie compatibel is weet ik niet. Omdat ik nu toch een nieuwe installatie moest beginnen, ben ik met versie 2 begonnen. VSS werkt op Windows 8.1 prima (wel moet je hem als administrator draaien) maar op Windows 10 heb ik dat nog niet voor mekaar.
Cloudberry en Arq zijn overigens niet open-source, hoewel Arc wel een open-source restore client heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 03-07-2017 17:05 ]
Waarom niet backuppen naar een andere vestiging of persoon met een eigen firewall of backupoplossing? Bijvoorbeeld https://www.veritas.com/p...tbackup-appliances/family
[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 03-07-2017 17:21 ]
Duplicati 2.x is niet compatibel met 1.x. Ze zijn overgestapt van een full/incremental methode naar een block-based methode. Mocht je geinteresseerd zijn dan is er hier meer te vinden: https://www.duplicati.com/articles/Storage-Engine/.Purejet schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:34:
Ben mij ook aan het oriënteren naar een cloud backup software.
Kwam Cloudberry tegen, Arq en Duplicati.
Vraag mij af of de oude versie zoals in het stappenplan beschreven is gewoon blijft werken... Stel dat je straks over wil gaan naar 2.0, dien je dan ook alle bestanden opnieuw te backuppen/encrypten?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Daar dacht ik zelf ook aanRoom42 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 01:47:
Wat ik nu aan het testen ben is Duplicati naar TransIP's Stack via WebDAV (gratis 0.98TB). [Stappenplan]
Dit is in de praktijk niet realistisch. Probeer maar eens een VM te verhuizen van AWS naar Azure. Laat staan van Versio naar Leasweb of welke andere partij ook. En dan hebben we het nog niet eens over de TB's aan data die je mee wilt nemen.PcDealer schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:04:
De virtuele servers kun je (afhankelijk van het gebruikte soort en merk) overhevelen naar een andere aanbieder.
Jawel, hoorEric_1993 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:51:
[...]
Daar dacht ik zelf ook aan. Maar hoe check jij dan of de bestanden niet corrupt zijn geraakt tijdens het uploaden naar Stack? Voor zover ik weet heeft Duplicati 2.0 geen validatie optie

Dan zul je toch binnen het ecosysteem moeten blijven maar wel van provider wisselen. Ik was bij een presentatie van Cisco waarin dat aspect werd uitgelegd.Jazzy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:12:
[...]
Dit is in de praktijk niet realistisch. Probeer maar eens een VM te verhuizen van AWS naar Azure. Laat staan van Versio naar Leasweb of welke andere partij ook. En dan hebben we het nog niet eens over de TB's aan data die je mee wilt nemen.
[ Voor 41% gewijzigd door Ynnoz op 08-09-2017 01:58 ]
Ik merk wel dat het configureren van VSS in Duplicati 2 geen vanzelfsprekendheid is. Op mijn PC (Win 8.1) werkt het meestal wel maar op m'n laptop (Windows 10) krijg ik het niet voor mekaar (in de tijd die ik erin heb willen steken). Zonder VSS kan je alleen 'gesloten' bestanden backuppen.Ynnoz schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 01:55:
Duplicati 2 heeft back-ends naar veel cloud-aanbieders en ook naar Jottacloud. Voordeel van Duplicati 2 (open-source) is dat het op PC's (Mac, Windows, Linux) en QNAP / Synology NAS draait.
Heb er wel iets over gelezen op GitHub. Volgens mij zou het moeten werken op 2.0.2.1. Zo niet, meldt het daar even. De ontwikkelaars reageren erg snel.Room42 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:11:
[...]
Ik merk wel dat het configureren van VSS in Duplicati 2 geen vanzelfsprekendheid is. Op mijn PC (Win 8.1) werkt het meestal wel maar op m'n laptop (Windows 10) krijg ik het niet voor mekaar (in de tijd die ik erin heb willen steken). Zonder VSS kan je alleen 'gesloten' bestanden backuppen.