Toon posts:

Hoe environment effecten op m'n Fortissimo 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een Hercules Gamesurround Fortissimo 2 nadat m'n soundblaster Live de geest had gegeven. Op zich ben ik heel erg tevreden met deze kaart, eindelijk echt 3d geluid vanwege de A3D ondersteuning. Maar bij het spelen van muziek e.d. mis ik toch wel de environmental effects zoals die via de EAX van de SBLive worden gegenereerd. Nu ondersteund deze kaart dat ook dus ik dacht dan zal het waarschijnlijk wel zo zijn dat deze ze ook wel kan toevoegen.

Maar mijn probleem is nu hoe? Want via de standaard drivers/software die er bij zit kan het niet :( . Dus als iemand een suggestie heeft, graag.

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij helpen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 07 juli 2001 20:31 schreef Sux2BeME het volgende:
Kan niemand mij helpen?
Als jij mij een plek aanwijst die ik vertrouw, waar staat dat het kan, help ik je... (ik had nl al ff gezocht).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ik heb een guillemot maxi sound fortissimo , die moet het ook kunnen. Als ik de donuts demo draai(in de showcase van sensaura) dan staat er ook een settings veldje waar je dit kan instellen.. het KAN dus wel.

Maar hoe? geen flauw idee

ik post wel ff een screenshot als bewijs :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 07 juli 2001 20:45 schreef Pieter_Bos het volgende:
ik heb een guillemot maxi sound fortissimo , die moet het ook kunnen. Als ik de donuts demo draai(in de showcase van sensaura) dan staat er ook een settings veldje waar je dit kan instellen.. het KAN dus wel.

Maar hoe? geen flauw idee

ik post wel ff een screenshot als bewijs :)
Ja, hoho. Dat is A3d.. Dat is iets anders dan het enviremental sound dat een live kan... Als je dat wil, dan moet je gewoon een mp3 playertje zoeken dat met a3d leuke foefjes kan... Als dat al bestaat.
(* JvS heeft een xfire1024 en gaat eens zoeken, da's misschien wel leuk :7)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/p.bos/eax.jpg

nu niet meer zeuren, dat is EAX, op een maxi sound fortissimo, ja, zonder de 2, de eerste kon het ook al.

sorry voor de bagger jpeg compressie, ff voor de modemers hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 20:51 schreef Pieter_Bos het volgende:
[afbeelding]

nu niet meer zeuren, dat is EAX, op een maxi sound fortissimo, ja, zonder de 2, de eerste kon het ook al.

sorry voor de bagger jpeg compressie, ff voor de modemers hier.
Waar haal je die showcase weg? want bij de Fortissimo 2 zit hij niet bij :( .

Verwijderd

op de cd die er bij zat...

ik ben aan het zoeken naar demo's waarmee ik het kan testen. Zijn er creative demo's ergens die ik kan gebruiken?

Verwijderd

http://ftp.ctlsg.creaf.com/liveware/liveware3/eax2demo.exe

ben aan het downloaden, da's een eax demo, wel van creative, maar we zullen zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet, maar via www.sensaura.com kun je wel een paar utils vinden voor het testen van de verschillende dingen. Maar of deze ook voor de Fortissimo 1 werken weet ik niet.

Verwijderd

die van creative wil nie, die wil liveware hebben.. sensaura? ik heb geen tooltjes op die site gezien? mag ik ook een link intern in de site?

dat kan een fortissimo 1 net zo goed, die heeft volgens mij zelfs de zelfde chip erop (ymf744b)

Verwijderd

http://www.sensaura.com/wse/shop/jamma/index.htm

daar staat de plugin voor winamp, maar dat ding kost geld :(

Verwijderd

Topicstarter
http://www.sensaura.com/wse/DevBen/utilities.html

De volgende keer iets beter zoeken :P

Verwijderd

nou, bij die utilities staat donuts, die werkt met eax, als je enviromentfx aanzet

Verwijderd

oh, die player3d( op de utilities pagina) kan dit ook.. echter niet met mp3 bestanden , alleen pcm wave format... hmm, het kan dus wel

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik inmiddels ook achter, maar nu nog een utility die het gewoon standaard voor alle geluid insteld. Zoiets als de liveware van de Live, maar dan met alleen het environmental effect gedeelte.
Pagina: 1