Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is een goede laptop voor mijn opleiding?

Pagina: 1
Acties:

• Criteria
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-07 19:17
Hallo medetweakers,

Ik ben voor mijn nieuwe opleiding (Werktuigbouwkunde), opzoek naar een laptop die niet al te veel kost.

Wat ga ik met de laptop doen?
De laptop is bedoeld voor de opleiding werktuigbouwkunde, dus zullen de primaire functies 3d-ontwerp en renderen zijn. Aan de laptop zijn vanuit de opleiding meerdere eisen gesteld om de programma's goed te kunnen runnen. Eventueel zou ik af en toe middelmatig zware spellen spelen (BF4, R6S) willen kunnen spelen.
Via een kennis kan ik aan een Lenovo P51 workstation (i7-7700HQ, 16GB DDR4, NVIDIA QUADRO M1200 4GB GDDR5, FHD scherm, 256GB SSD) komen. Deze laptop zou voor mij dan €1065,- kosten.

Wat is mijn budget?
Ik zou graag onder de prijs van de Lenovo Workstation blijven. De prijs van de Lenovo bedraagt zoals eerder genoemd €1065,-.

Ben ik van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop is bedoeld voor de opleiding. Hoewel er meer dan genoeg stopcontacten zijn binnen in school, zou ik graag de laptop willen kunnen gebruiken in de trein. Het is dus ook belangrijk dat de bouwkwaliteit en betrouwbaarheid goed zijn. De laptop moet ten minste 4 jaar mee.

Heb ik nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Wel zou ik graag een redelijk grote batterij willen hebben, in verband met het reizen.
Ik heb wel systeemeisen vanuit mijn opleiding meegekregen: Minimaal een Intel i5-quadcore processor, minimaal 8GB ddr3 werkgeheugen en een dedicated grafische kaart met minimaal 1GB GDDR5.

Hopelijk heb ik jullie hiermee genoeg geïnformeerd.

Alle hulp is welkom.

J. M.

• Criteria
Helemaal niks?

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Dit is persoonlijk een heel erg goede laptop waar je prima veel games op kunt spelen: pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK004SMH

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Je kuntkwa bouwkwaliteit etc niet boven die Lenovo kunnen komen. Normaal zijn dat behoorlijk prijzige laptops. Dat spelletje, ach. Ik speel planet coaster op mijn Zbook 15" G3 met ongeveer dezelfde specs als die P51 en dat gaat best goed. De batterij gaat het ook best wel uithouden in de trein. Ik haal met gewoon wat typen gemakkelijk 5 uur op de accu. Ik heb mijn Zbook uitgebreid naar 32Gb RAM en een extra samsung 950 evo pro M.2 SSD.

Lang verhaal kort, je gaat geen betere laptop vinden voor die prijs dan die lenovo P51. Die zijn gemaakt om te werken op de meest moeilijke plaatsen en hebben echt het beste toetsenbord van alle merken.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 16:14
Vaak kun je ook via de onderwijsinstelling of daaraan verwante organisaties een laptop kopen? Heb je daar al naar gekeken?

• Criteria
@Cranzai De Lenovo wordt gekocht via een onderwijsinstelling. De laptops van mijn eigen opleiding voldoen niet aan mijn eisen voor kwaliteit.

@Daniel_Elessar Bedankt voor de tip. Als er geen alternatief wordt geboden ga ik er zeker voor!

Bedankt iedereen
Pagina: 1