Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Hofsink
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-06-2017
Hallo allemaal,

Ik heb een Samsung i9515, die al wat oud is. Hij moet namelijk sneller aan de oplader dan normaal.
Dat wil ik nog wel een keer oplossen door een nieuwe batterij te bestellen die wel goed werkt. Maar
ik wil eigenlijk wel graag een custom rom installeren, omdat je dan niet last hebt van al die bloatware
waar Samsung best wel bekend om staat. Ik vind het gewoon best irritant dat er zoveel apps op staan
die ik eigenlijk nooit gebruik maar die je er niet af kunt halen. Plus een custom rom heeft nog wat meer
voordelen zoals het besturingssysteem aanpassen zoals customizations die het besturingssysteem je
eigen maakt. Dat is iets wat ik ook graag doe. Natuurlijk het liefst zonder dat er veel performance verloren
gaat enzo.

Om een custom rom te installeren, zijn er 2 methodes: De mobiel verbinden met een pc, of het direct vanaf de
mobiel doen. Ik wil het dus vanaf mijn mobiel doen, omdat dat het snelst en makkelijkst is. Mijn mobiel is een Samsung S4. Het model is i9515. Ik heb al gezocht naar een custom recovery, omdat je dat nodig hebt om een custom rom te installeren. Nu is mijn vraag: Is er voor mijn toestel een custom recovery? Zoals ik net al zei, heb ik al gezocht naar een custom recovery voor mijn toestel. Maar ik heb nog niet echt wat kunnen vinden. Daarom is mijn vraag of er een custom recovery is voor mijn toestel, en als dat er is, waar ik het kan vinden. Nog 1 vraag: Welke custom roms zijn er geschikt voor mijn toestel? Ik zou graag wat informatie willen krijgen.

Groeten,
Nick

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nickname does not reflect reality