Asus i5 laptop erg traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-01-2023
Ik heb een asus N71J laptop met i5 processor.
De laptop is al geruime tijd erg traag.

Ik heb al veel geprobeerd om hem sneller te krijgen maar helaas tot op heden niet gelukt.
Soms doet hij er wel een paar minuten over om een programma te openen en duurt het soms ook enige tijd dat bestanden weer worden gegeven in windows verkenner.

Ook heb ik de laptop al eens weggebracht naar iemand die er verstand van heeft, maar kan er ook niks aan ontdekken.

Dingen die ik al geprobeerd heb.

Volledige schone installatie
Harde schijf controle/ repareren beschadigde clusters
Wisselbestand aanpassen
Controle prestaties (energiebeheer)
en zo nog wel een paar dingetjes.

Omdat ik de laptop ook voor mijn werk gebruik is het erg frustrerend dat het allemaal zo lang duurt en overweeg dan ook om hem in te ruilen op een andere.

Hopelijk weet iemand hier de oplossing zodat inruilen niet nodig zal zijn.

Mvg,
Ingmar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:47
Zet er een SSD in en je kent hem niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
Daar heb ik inderdaad ook over nagedacht om dat te doen, maar ook zonder ssd schijf moet zo'n laptop toch best snel kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:47
Check de SMART waardes eens van de HDD.

Opzich hoort er wel gewoon mee te werken zijn zonder SSD maar het werkt gewoon veel fijner met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
Zal ik morgen even doen, heb hem 2 week terug nog wel met hdtune getest.
Toen merkte ik dat er een cluster was beschadigd.
Vervolgens met windows programma schijf hersteld, maar helaas zonder resultaat op de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

IngmarJ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:44:
Daar heb ik inderdaad ook over nagedacht om dat te doen, maar ook zonder ssd schijf moet zo'n laptop toch best snel kunnen werken?
Klopt helemaal. SSD kan altijd nog. Hier een Asus i3 en nooit problemen mee en als luxe een SSD ingebouwd later.

Heb je je RAM al gecheckt?

Als je al een volledig schone install hebt gedaan, moet het een hardware dingetje zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door 445033 op 30-06-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:25

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Hoeveel RAM heb je?

Wat doe je op je laptop?

Afhankelijk van het antwoord op die laatste vraag heb je 4/8GB RAM nodig. Anders gaat je laptop alles naar pagefile.sys schrijven welke op de trage HDD. Resultaat: trage laptop ervaring.

Welke laptop is het? Ik had niets vinden met N71J in de PriceWatch. Heb je een link?

[ Voor 81% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 30-06-2017 08:59 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb dat ook gehad op mijn laptop van ASUS met I7 processor.
Als ik kijk bij taakbeheer staat er bij kolom Schijf 100%(in gebruik) en dat zorgt ervoor (bij mij althans) dat die super traag is...
Er zijn verschillende oplossingen hiervoor.
https://www.drivereasy.co...erformance-on-windows-10/

Kijk bij bovenstaande website misschien helpt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ik draai hier een Asus i3 met 4 GB op Win 10 en heb nooit problemen. Je moet wel erg gekke dingen doen op zo'n laptop tegelijkertijd wil het minuten duren voordat iets reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:14

Tens

let me drink about it

IngmarJ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:54:
Zal ik morgen even doen, heb hem 2 week terug nog wel met hdtune getest.
Toen merkte ik dat er een cluster was beschadigd.
Vervolgens met windows programma schijf hersteld, maar helaas zonder resultaat op de snelheid.
Nieuwe HDD of beter nog SSD dus.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
Zal nog even het 1 en ander proberen.

Dacht aanvankelijk ook aan een hardwareprobleem, daarom heb ik de laptop ook naar een reparateur gebracht om alles na te kijken.
Volgens hem was er niks mee aan de hand.

Ook verdwijnt zo nu en mijn bureaublad bij het openen van een bestand of programma en krijg ik een zwart scherm.
Dan zie ik een halve minuut ongeveer het bekende draaiende cirkeltje (cursor) en is hij dus aan het laden.

Er zit 4 GB RAM geheugen in.

Bij deze een link naar de specs van een N71J

https://www.notebookcheck.net/Asus-N71J.26258.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

IngmarJ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:27:
Zal nog even het 1 en ander proberen.

Dacht aanvankelijk ook aan een hardwareprobleem, daarom heb ik de laptop ook naar een reparateur gebracht om alles na te kijken.
Volgens hem was er niks mee aan de hand.

Ook verdwijnt zo nu en mijn bureaublad bij het openen van een bestand of programma en krijg ik een zwart scherm.
Dan zie ik een halve minuut ongeveer het bekende draaiende cirkeltje (cursor) en is hij dus aan het laden.

Er zit 4 GB RAM geheugen in.

Bij deze een link naar de specs van een N71J

https://www.notebookcheck.net/Asus-N71J.26258.0.html
Ram testen!!!

http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-10&faq=95

[ Voor 3% gewijzigd door 445033 op 30-06-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
Ok, kan ik de RAM testen met een windows progje? Of moet ik hiervoor wat downloaden?
Zo ja welk programma?

Ik doe overigens geen rare dingen met de laptop.
Ik heb mijn boekhoudsoftware er op draaien, gebruik veel word, excel en dat soort dingen.
Geen zware games of iets dergelijks, of zware programma's die op de achtergrond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:25

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

IngmarJ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:32:
Ok, kan ik de RAM testen met een windows progje? Of moet ik hiervoor wat downloaden?
Zo ja welk programma?
Ja memtest86. Dat moet je op een USB zetten en dan daarvan opstarten. En dat een aantal uur laten lopen.
Ik heb mijn boekhoudsoftware er op draaien, gebruik veel word, excel en dat soort dingen.
Geen zware games of iets dergelijks, of zware programma's die op de achtergrond draaien.
Dat zou prima moeten werken op je apparaat.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

IngmarJ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:32:
Zo ja welk programma?

Zie linkje hierboven. ;) En hier: http://www.online-tech-ti...ips/check-for-bad-memory/

Daarom, dat ding moet het gewoon normaal doen. Je hebt zelfs een zwaardere processor dan ik heb. 4GB Ram moet genoeg zijn, dus dat is het probleem niet.

Wat je ook kan proberen is de deksel waar de Ram strip zit eraf halen en deze er eens uit halen en er weer in steken. Wellicht zit een contactje niet helemaal lekker. Lijkt me sterk maar is een klusje wat je snel kan doen.

[ Voor 23% gewijzigd door 445033 op 30-06-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
445033 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:35:
[...]

Zie linkje hierboven. ;)

Daarom, dat ding moet het gewoon normaal doen. Je hebt zelfs een zwaardere processor dan ik heb.
Ja lijkt mij ook.
Zal de ram even testen.

Wat mij ook opvalt is dat ik soms 85% van de processor belast terwijl ik eigenlijk alleen op internet zit.
Wel met een paar programma's open, maar die gebruiken naar mijn idee bijna niets aangezien ze in "ruststand'' staan.
Firefox, de webbrowser waar ik mee internet, gebruikt daarvan 45% en geheugenverbruik van ruim 1.000.000 kb

Fysiek geheugen is 3884 MB
In cache 1290 MB
Beschikbaar 1170 MB
Vrij 54 MB

In wisselbestand 221 MB
Niet in wisselbestand 152 MB

(kan er een MB'tje naast zitten omdat dit met de seconde veranderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ik zit hier op Firefox 8% porcessor en 47 % procent geheugen in gebruik (inclusief achtergrond processen).

Edit: met Outlook erbij gaat ik naar 49%.

Dit soort programma's vraagt weinig tot niets.

NB: fijne reparateur die zegt dat er niets aan de hand is. 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door 445033 op 30-06-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
445033 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:10:
Ik zit hier op Firefox 8% porcessor en 47 % procent geheugen in gebruik (inclusief achtergrond processen).
Ja het leek mij ook al wat veel, maar zelfs na een schone installatie is dit niet verbeterd.

Ik heb zojuist de RAM getest en er waren geen fouten gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

IngmarJ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:15:
[...]

Ja het leek mij ook al wat veel, maar zelfs na een schone installatie is dit niet verbeterd.

Ik heb zojuist de RAM getest en er waren geen fouten gedetecteerd.
Welke processen vragen er veel? Kan je zien in taakbeheer. Crtl/alt/delete en dan kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door 445033 op 30-06-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
445033 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:10:

NB: fijne reparateur die zegt dat er niets aan de hand is. 8)7
Ja inderdaad, maar het probleem is ook al vrij lang aanwezig en heb zelf ook al echt van alles geprobeerd.
Vandaar dat ik er nu ook echt wel zat van ben en geneigd ben om er maar afscheid van te gaan nemen en wat anders te gaan kopen.
Ik gebruik hem voor mijn eigen zaak, dus een beetje snelle laptop of pc is wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

IngmarJ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:20:
[...]

Ja inderdaad, maar het probleem is ook al vrij lang aanwezig en heb zelf ook al echt van alles geprobeerd.
Vandaar dat ik er nu ook echt wel zat van ben en geneigd ben om er maar afscheid van te gaan nemen en wat anders te gaan kopen.
Ik gebruik hem voor mijn eigen zaak, dus een beetje snelle laptop of pc is wel een must.
Er is altijd een oplossing. Ik heb zelf al 5 jaar hier mijn Asus i3 en die draait als een trein. Heb er alleen uit luxe zelf een SSD in gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
Ja, het zal vast te verhelpen zijn, maar ik leg eerlijk gezegd 100 euro bij een andere laptop of pc waarvan ik zeker weet dat hij 100% is dan dat ik een ssd voor 100 euro koop met het risico dat het misschien nog niet helemaal op en top is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
445033 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:16:
[...]

Welke processen vragen er veel? Kan je zien in taakbeheer. Crtl/alt/delete en dan kiezen.
Het is op dit moment weer stabiel en verbruikt rond de 30% CPU.
Maar zo nu en dan vliegt hij ineens omhoog tegen de 90% en soms zelfs 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

IngmarJ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:27:
[...]

Het is op dit moment weer stabiel en verbruikt rond de 30% CPU.
Maar zo nu en dan vliegt hij ineens omhoog tegen de 90% en soms zelfs 100%
Heb je die achtergrondprocessen gecheckt?

Heb je zo'n geweldige virusscanner draaien toevallig?

En dit: https://support.mozilla.o...ronnen-probleem-verhelpen

Edit: was hij gelijk weer traag na de schone installatie of later.

Draai eens CCCleaner. Ruimt behoorlijk wat rommel op. https://www.piriform.com/CCLEANER

Ben nu ff er vandoor dus kan je niet verder helpen. Maar nogmaals, het is altijd op te lossen. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door 445033 op 30-06-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
Ja, bij processen in Taakbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
Ik heb normaal kaspersky draaien maar de licentie hiervan moet verlengt worden.
Dus nu alleen winsdows defender.
Maar ook met kaspersky actief is hij traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

IngmarJ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:59:
Ja, bij processen in Taakbeheer
Dan zie je toch ook wat er zoveel vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
445033 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:05:
[...]

Dan zie je toch ook wat er zoveel vraagt?
Ja grootste verbruiker is svchost, maar is op dit moment niet heel extreem ca 30% CPU verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
Zal het even in de gaten houden op het moment dat CPU weer richting de 100% verbruik gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

IngmarJ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:32:
[...]

Ja grootste verbruiker is svchost, maar is op dit moment niet heel extreem ca 30% CPU verbruik
Bij mij 0% http://computeropschonen.com/2010/08/svchost/

Blijft de vraag, was hij na een schone installatie gelijk weer traag of ontstond dat later weer?

CCCleaner al gedraaid?

[ Voor 3% gewijzigd door 445033 op 30-06-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:13
De bottleneck is in het gros van de gevallen gewoon de HDD. Die wordt na jaren gewoon trager ook en met alle respect, een HDD is sowieso al niet meer van deze tijd. Doe je zelf een groot plezier en investeer in een SSD, zo heel duur zijn die ook niet meer, voor 100-120 euro ofzo heb je al een 500gb SSD afhankelijk van de grootte die je nodig hebt. Voor alleen wat office gebruik etc heb je aan 256gb SSD al meer dan voldoende.

Met een SSD kun je nog vele jaren met je laptop vooruit en eventueel kun je aan het einde van de levensduur van je laptop die SSD nog eruit halen en in een ander systeem (of nieuwe laptop) stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

445033

Scrtz schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:10:
De bottleneck is in het gros van de gevallen gewoon de HDD. Die wordt na jaren gewoon trager ook en met alle respect, een HDD is sowieso al niet meer van deze tijd. Doe je zelf een groot plezier en investeer in een SSD, zo heel duur zijn die ook niet meer, voor 100-120 euro ofzo heb je al een 500gb SSD afhankelijk van de grootte die je nodig hebt. Voor alleen wat office gebruik etc heb je aan 256gb SSD al meer dan voldoende.

Met een SSD kun je nog vele jaren met je laptop vooruit en eventueel kun je aan het einde van de levensduur van je laptop die SSD nog eruit halen en in een ander systeem (of nieuwe laptop) stoppen.
Onzin dus. Mijn laptop 5 jaar oud wordt dagelijks zwaar gebruikt en had tot 1/2 jaar geleden de originele HD en draaide gewoon soepel. Dat het iets sneller is met een SSD is waar, maar een gewone HD moet het gewoon doen. Dochter boven gewone HD in El Cheapo Acer, geen problemen. Mijn oude pc, 10 jaar met een originele HD gedraaid. Ik ben het met jouw stelling dus niet eens. Als het probleem elders ligt en je hebt dit niet onderzocht gaat die SSD niets brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:13
445033 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:15:
[...]

Onzin dus. Mijn laptop 5 jaar oud wordt dagelijks zwaar gebruikt en had tot 1/2 jaar geleden de originele HD en draaide gewoon soepel. Dat het iets sneller is met een SSD is waar, maar een gewone HD moet het gewoon doen. Dochter boven gewone HD in El Cheapo Acer, geen problemen. Mijn oude pc, 10 jaar met een originele HD gedraaid. Ik ben het met jouw stelling dus niet eens. Als het probleem elders ligt en je hebt dit niet onderzocht gaat die SSD niets brengen.
Jij vind dat misschien soepel, anderen niet. Alleen al voor desktop gebruik vind ik een SSD een verademing, snel opstarten, snel uit slaap komen, snel opstarten van alle programma's, alles maar dan ook alles gaat veel vlotter.

Ja tuurlijk moet je alles onderzocht hebben, maar als er verder niks mis is dan is een HDD vs een SSD alsnog een flinke verandering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

Scrtz schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:18:
[...]

Jij vind dat misschien soepel, anderen niet. Alleen al voor desktop gebruik vind ik een SSD een verademing, snel opstarten, snel uit slaap komen, snel opstarten van alle programma's, alles maar dan ook alles gaat veel vlotter.

Ja tuurlijk moet je alles onderzocht hebben, maar als er verder niks mis is dan is een HDD vs een SSD alsnog een flinke verandering.
Dan zijn we er dus. Een normale laptop met HD draait gewoon en het duurt geen uren voordat zaken openen. Ja iets langer dan met een SSD, maar geen uren/minuten. Het gaat hier niet om een verademing dat je na een SSD een nog snellere laptop hebt. Topicstarter vraagt om een gewoon draaiende laptop, geen verbetering of versnelling van een al goed draaiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
445033 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:03:
[...]

Bij mij 0% http://computeropschonen.com/2010/08/svchost/

Blijft de vraag, was hij na een schone installatie gelijk weer traag of ontstond dat later weer?

CCCleaner al gedraaid?
Was gelijk weer traag na schone instal.
Heb cc-cleaner regelmatig gedraaid, ook programma's zoals malwarebytes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Volgens mij zou Windows Defender ook een oorzaak kunnen zijn...
Is die al up to date?
Las ergens dat je windows defender moet gaan uitschakelen indien je al gebruik maakt van een third party AV programma.
http://www.online-tech-ti...00-disk-usage-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

semidevidra schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:17:
Volgens mij zou Windows Defender ook een oorzaak kunnen zijn...
Is die al up to date?
Las ergens dat je windows defender moet gaan uitschakelen indien je al gebruik maakt van een third party AV programma.
http://www.online-tech-ti...00-disk-usage-windows-10/
Ik gruwel sowieso van die Virusscanners maar laten we die discussie hier maar niet voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-06 10:44
Kijk eens bij apparaatbeheer of al je apparaten wel zijn geïnstalleerd.
Ik heb niet het idee dat je na een schone install naar de site van ASUS gaat om daar alle drivers van je laptop te downloaden en installeren.
(Verder vind ik (ik persoonlijk) dat je anno 2017 gewoon windows vanaf een SSD moet draaien.)
(Verder, als je het hebt over beschadigde clusters, ben je sowieso toe aan een nieuwe harddisk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
zetje01 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:50:
Kijk eens bij apparaatbeheer of al je apparaten wel zijn geïnstalleerd.
Ik heb niet het idee dat je na een schone install naar de site van ASUS gaat om daar alle drivers van je laptop te downloaden en installeren.
(Verder vind ik (ik persoonlijk) dat je anno 2017 gewoon windows vanaf een SSD moet draaien.)
(Verder, als je het hebt over beschadigde clusters, ben je sowieso toe aan een nieuwe harddisk.)
Staan geen vraagtekens tussen bij apparaatbeheer, dus alle drivers voor alle apparaten zijn geïnstalleerd.

Bij openen van aparaatbeheer duurde het weer erg lang en gaf boven in de balk ''reageert niet''.

De harde schijf is na het vinden van de beschadigde clusters hersteld, de hd zou daarmee weer normaal moeten functioneren.
Na verloop van tijd wordt een hd wel langzamer, maar naar mijn idee zouden de problemen die ik nu heb niet mogen voorkomen met een hd van een paar jaartjes oud.
Mijn vermoeden is dan ook dat iets anders de boosdoender is.

Als ik het er op moet gokken dat de hd de boosdoender is dan besteed ik liever 100 tot 150 euro aan het bijleggen voor een nieuwere/snellere laptop of desktop dan voor een ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
IngmarJ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:30:
[...]

Staan geen vraagtekens tussen bij apparaatbeheer, dus alle drivers voor alle apparaten zijn geïnstalleerd.

Bij openen van aparaatbeheer duurde het weer erg lang en gaf boven in de balk ''reageert niet''.

De harde schijf is na het vinden van de beschadigde clusters hersteld, de hd zou daarmee weer normaal moeten functioneren.
Na verloop van tijd wordt een hd wel langzamer, maar naar mijn idee zouden de problemen die ik nu heb niet mogen voorkomen met een hd van een paar jaartjes oud.

Als ik het er op moet gokken dat de hd de boosdoender is dan besteed ik liever 100 tot 150 euro aan het bijleggen voor een nieuwere/snellere laptop of desktop dan voor een ssd.
De harddisk is dus een paar jaartjes oud én heeft beschadigde clusters.
Vervangen, dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Kan inderdaad goed aan de harde schijf liggen. De oude laptop van mijn vriendin (met snellere i7-3612QM) vertoonde na 2.5 jaar hetzelfde. Het opstarten van de browser kon soms goed 5 minuten duren na het opstarten en zelfs de verkenner openen kostte tijd. Een schone installatie hielp daar ook niks mee. Toen bleek dat de harde schijf nog maar 25MB/seconde haalde bij sequentieel lezen en ook bij random read haalde hij zo'n 20% van de snelheid die een nieuwe harde schijf zou moeten halen. Heb toen niet veel dieper naar de oorzaak van de snelheid van de schijf gekeken en er direct een SSD in gestopt.

Tegelijkertijd heb ik nog een oude laptop met bijna identieke specificaties aan die van jou (i5-480m, 4GB Ram) met een normale HDD. Die draaide na 6 jaar nog perfect, ookal heb ik daar nooit een schone installatie op gedaan, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door LukasW op 30-06-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

IngmarJ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:30:
[...]

Ik zou dan toch echt de gok maar nemen middels SSD. Mocht het dat niet oplossen, koop je alsnog een nieuwe laptop en kwak je de SSD hier op V&A. Is zo verkocht die SSD of je koopt een behuizing en je maakt er een snelle portable harddisk van. Werkt het wel ben je voor honderd euro gesteld. Jouw centen natuurlijk (ik ben geen weggooier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngmarJ
Ok thanx allemaal.
Zal zsm eens ff testen met een andere hd.
Maar verklaart dat ook het hoge cpu gebruik zo nu en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Ja!

En hou ons op de hoogte :)
Pagina: 1