• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-01 12:19
Goedendag,

Wij hebben sinds 5 maanden een nieuwe tv. Enorm blij mee tot dat ik zojuist de tv aan deed en er vlek aan dodepixels is te zien. In hoeverre valt dit onder de garantie? Aangezien mediamarkt beweerd dat dode pixels geen garantie is ...

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vy922m0vhnttz.jpg

edit*
3 Maanden moest 5 maanden zijn excuus voor de verwarring

[ Voor 9% gewijzigd door Jboy1991 op 30-06-2017 17:11 ]

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:28
Van wat ik me zo even snel weet te herinneren heb je geen garantie op een dode pixel, maar....
als het er meer zijn dan X wel
Of als er meer dan X pixels bij elkaar 'dood' zijn.

In jouw geval lijkt het mij wel een gevalletje garantie, maar helaas is dit meer gebaseerd op mijn mening/vage ervaring dan dat ik in de garantie regeling van de MM kan zien. Succes er mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Junia op 29-06-2017 20:23 ]

• Jboy1991
Inmiddels garantie afdeling mediamarkt aan de lijn gehad. Ik moet een afspraakmaken met een monteur van sony en die komt langs om het product te controleren etc. Valt blijkbaar toch binnen de garantie

De reden dat ik deze vraag hier stel is omdat mediamarkt voor aparte tvs een pixel-garantie-verzekering aanbied en wij dit niet kregen bij deze tv omdat de kans enorm klein was dat het zal gaan gebeuren etc...

Update
Monteur aan de lijn gehad en hij bepaald of het een garantie kwetste is of niet. Ben benieuwd. Word vandaag of maandag terug gebeld voor een afspraak

[ Voor 50% gewijzigd door Jboy1991 op 30-06-2017 15:03 ]

• Jboy1991
Hier gaat het over bestelde tv's waarvan je de voorwaarden online hebt kunnen inzien

Ik ben in de mediamarkt niet op de hoogte gestelt over dodepixels. Ik ga er vanuit dat dit niet mag gebeuren. Tv is net 5 maanden jong en koste 1300€

En het is geen oled tv

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:53
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het om een nieuwe TV ging, ik denk dat dat voor de meeste hier geldt. Overigens ziet deze schade er eerder uit of het scherm een tik heeft gehad met een voorwerp, ik weet niet of dat onder garantie valt, misschien wel onder je inboedelverzekering.

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01-2025

ago

hcQd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:58:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het om een nieuwe TV ging, ik denk dat dat voor de meeste hier geldt. Overigens ziet deze schade er eerder uit of het scherm een tik heeft gehad met een voorwerp, ik weet niet of dat onder garantie valt, misschien wel onder je inboedelverzekering.
Hij zet net de tv aan, welke 'tik' wil je gaan claimen bij je verzekering?!

• Jboy1991
hcQd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:58:
Als dat zo was dan hoort er schade te zitten op het ''folie'' en dat is niet het geval. Ik zette de tv aan en dit was het resultaat ... Geen tik gehad dus. En daarnaast mocht de fabrikant/winkel dit ook vermoeden mogen zij het gelukkig bewijzen aangezien dit gewoon niet gebeurd is.

[ Voor 10% gewijzigd door Jboy1991 op 30-06-2017 17:10 ]

• Jboy1991
Update:
Sony heeft aangegeven de tv om te wisselen voor een nieuwe zelfde exemplaar en komen maandag langs om het om te ruilen :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lijkt mij eerder schade door een klein tikje dan een set dode pixels. Heb vaak genoeg dode pixels en gebroken schermen gezien, maar dit ziet er meer uit als het laatste. Dode pixels duiken over het algemeen ook niet spontaan op. Normaal gesproken zijn ze er als je het scherm voor het eerst aanzet en worden het er niet meer of minder. Hoop voor je dat Sony het wil omruilen en het niet als schade ziet.

• Jboy1991
PilatuS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:33:
Lijkt mij eerder schade door een klein tikje dan een set dode pixels. Heb vaak genoeg dode pixels en gebroken schermen gezien, maar dit ziet er meer uit als het laatste. Dode pixels duiken over het algemeen ook niet spontaan op. Normaal gesproken zijn ze er als je het scherm voor het eerst aanzet en worden het er niet meer of minder. Hoop voor je dat Sony het wil omruilen en het niet als schade ziet.
Het wordt gewoon omgeruild onder garantie. Genoeg fotos gecommuniceerd met ze en zij hadden het over een pixelcluster? Dat schijnbaar bij Curved bravia toestellen voor kan komen

En zoals ik in eerdere reacties aan heb gegeven hebben wij er niets tegen aan laten vallen of knallen etc geen kinderen ik huis en het gebeurde nadat wij de tv hadden aangezet

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jboy1991 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:42:
[...]

Het wordt gewoon omgeruild onder garantie. Genoeg fotos gecommuniceerd met ze en zij hadden het over een pixelcluster? Dat schijnbaar bij Curved bravia toestellen voor kan komen

En zoals ik in eerdere reacties aan heb gegeven hebben wij er niets tegen aan laten vallen of knallen etc geen kinderen ik huis en het gebeurde nadat wij de tv hadden aangezet
Dat is mooi :) Het ziet er erg vreemd uit. Heb nog nooit pixel defecten gezien zoals dit, vandaar.
Pagina: 1