Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:32
Zo'n 3 weken geleden had ik spontaan het bootloop probleem met mijn Nexus 5X.
Ze hebben het moederbord vervangen en gisteren weer opgehaald.
In de winkel aangezet en het zag er allemaal goed uit.

Paar uur later thuis de simkaart over gezet en wilde ik op mijn gemak de telefoon weer vers installeren (Ik kreeg hem terug op fabrieksinstelling).
De eerste minuten ging het als vanouds tot ik de eerste systeemupdate binnen wilde halen, daar bleef ie op hangen waarna er na een tijdje (5-10) minuten een automatische reset op volgde.
Vanaf dat moment is er niets meer mee te doen.
Opnieuw opstarten (als ie dat al wilde doen) resulteerde in blijven hangen op de bolletjes en weer afsluiten.
Vanmorgen nog eens keer geprobeerd en toen wilde hij wel opstarten maar was erg stroperig zo traag.
En spontaan weer een herstart waarna hij na 2x weer niet verder wilde.
De recovery modus wil hij met moeite inkomen en als ik erin zat dan kreeg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Diverse/IMG_20170629_192008_zpskezhfxmg.jpg

En na een (heel) aantal keren proberen kwam ik ineens in dit opstartscherm:

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Diverse/IMG_20170629_191811_zpsyn65nqqw.jpg

Deze heb ik nog helemaal nooit gezien, mijn wachtwoord wil hij niet accepteren/herkend ie niet terwijl ik 100% zeker weet dat die klopt.

Iemand bekend hiermee en is er zelf nog iets aan te doen of toch maar weer terug voor reparatie?

Mijn profiel op Discogs

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:00
Ik vrees dat je m weer aan kunt melden voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dat is ook mijn eerste gedachte, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik was er al bang voor.
Hoopte dat ik zelf misschien iets verkeerd had gedaan al is het niet de eerste keer dat ik hem terug gezet heb naar fabrieksinstelling.
Gaat ie komend weekend weer terug... zucht...
Gelukkig werkte de Nexus 5 nog perfect. Beetje trager vooral als ik een paar dingen tegelijk open heb staan (Google Maps en radio streamen) maar er is nog goed mee te werken :)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-07 00:04
Je zou misschien via rooten nog wat kunnen proberen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 05:32
FreakzLM schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:06:
Dit is wel heel slecht advies als hij nog garantie wil claimen erna.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Is dit niet gewoon een gepareerd moederbord van een ander en moet je hem nog even compleet terug brengen naar fabrieksinstellingen? Power + een van de volumebuttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:21
FreakzLM schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:06:
Waarom zou je root nodig hebben om een factory image te flashen? Bootloader unlocken is voldoende.

fastboot flashing unlock

Vervolgens de factory image flashen en bootloader relocken

fastboot flashing lock

Of het verstandig is, is een tweede. Ik zou het in dit geval niet doen. Mocht het toestel na het flashen nog niet werken, dan wijzen ze straks jou aan als schuldige, omdat hij unlocked is (geweest).

[ Voor 43% gewijzigd door P1nGu1n op 30-06-2017 09:01 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Mja.. het boot probleem treft ook de Nexus 4, Nexus 5 en nu ook de Nexus 5X. Even googlen leert dat de problemen zich voordoen nadat een bepaalde Android versie is geïnstalleerd. Een oudere versie installeren verhelpt bijna altijd het probleem. Nu ken ik jouw specifieke geval niet, maar zal me niet verbazen dat die van mijn vrouw (ook een 5X) binnenkort dezelfde kuren gaat vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Ik heb hetzelfde probleem, evenals een vriend van me en een andere kennis. Gelukkig heb ik nog wat fatsoenlijke toestellen :Y)

Ik heb hem voor reparatie nog gewiped (hij was al unlocked) en een nieuwe (officiele) rom geflashed, zonder resultaat. Het is overigens niet het geval dat reparatie mag worden geweigerd als je je telefoon geunlocked of zelfs geroot hebt.

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
lometje schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:23:
Is dit niet gewoon een gepareerd moederbord van een ander en moet je hem nog even compleet terug brengen naar fabrieksinstellingen? Power + een van de volumebuttons
Ik heb alle manieren al geprobeerd om terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar dan krijg ik dus te zien wat er op de eerste foto staat.
En ik heb dan net de pech dat het een nieuw maar defect moederbord is of inderdaad een gerepareerde 2e hands ben ik bang.
maniak schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:33:
Mja.. het boot probleem treft ook de Nexus 4, Nexus 5 en nu ook de Nexus 5X. Even googlen leert dat de problemen zich voordoen nadat een bepaalde Android versie is geïnstalleerd. Een oudere versie installeren verhelpt bijna altijd het probleem. Nu ken ik jouw specifieke geval niet, maar zal me niet verbazen dat die van mijn vrouw (ook een 5X) binnenkort dezelfde kuren gaat vertonen.
Bij de N5X ben ik tegengekomen dat het vaker voorkomt dat er door een (extreem) hoge temperatuur een chip los kan komen van het moederbord, of in ieder geval niet goed contact meer maakt vandaar die bootloop.
Mijn N5 doet het gelukkig nog super.

Zolang er nog garantie op zit ga ik zelf niet lopen vogelen met het risico dat ik de garantie kwijt ben.
Wel ideeën mochten ze er niets meer mee kunnen lees ik wel.

Ik hoopte stilletjes dat ik iets verkeerd had gedaan en dat er op een 1 of andere manier eenvoudig terug te gaan was naar de normale instellingen. (omdat ik een mij onbekend inlogscherm in beeld kreeg wat mijn Google Wachtwoord niet herkend)

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1