Facebook profiel overzetten naar pagina

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:23
Beste mensen,
Voor een vereniging vroegen ze of ik het social media gedeelte op me wilde nemen v.w.b. Facebook (promoties etc).
Onlangs heb ik het Facebook profiel van deze vereniging omgezet naar een Facebook pagina; dit is een policy van Facebook dat je enkel een Facebook profiel aanmaakt voor natuurlijke personen. Voor bedrijven zijn pagina's meer geschikt.

Mijn vragen:
1) Nu zijn de naam en profielfoto keurig overgenomen. Echter wil ik ook dat er meer zaken gemigreerd worden (evt vrienden die omgezet worden naar likes), foto's en berichten.
Weet iemand of hier mogelijkheden voor zijn?

2) De hoofdbeheerder van deze nieuwe pagina ben ik als natuurlijk persoon. Ik neem aan dat ik zonder problemen over een tijdje het oude Facebookprofiel van de vereniging kan verwijderen?

Ik hoor graag jullie reactie/ervaring met het omzetten van een profiel naar een pagina.

Groet,

Erwin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als het goed is moeten je vrienden omgezet zijn in likes. Maar toen ik enige tijd geleden zo'n actie uitvoerde moest ik wel alle content overzetten. Gelukkig kan je bij Facebook een backupje aanvragen met je gegevens en foto's. Dat maakt het al weer makkelijker.

Het Facebookprofiel is na een migratie omgezet in een inlognaam. Je kan er alleen mee inloggen en je pagina ermee beheren, maar er zit geen profiel aan vastgekoppeld. Ik raad aan om wat medewerkers wat rechten uit te delen, en het inlogaccount als extra te houden.

Wat er gebeurt met een pagina als je alle profielen met de nodige rollen weggooit, weet ik niet.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️