Algemeen advies gamepads

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Valmont
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2022
Mijn vraag

Ik denk erover om een gamepad te kopen, maar het er totaal geen verstand van. Als ik de pagina open met reviews (dit dus) dan lees ik termen zoals "Xbox 360 Wireless Controller for Windows Wit". Het gaat mij om die XBox 360 term ondanks dat ik gefilterd heb voor de PC - het verwart mij. Wat betekent dit? Is het een 360 model dat ook geschikt is voor Windows PC, of refereert het slechts naar de fysieke bouw? Hoe moet ik dat zien?

Het doel is dat ik een kleinere maar degelijke controller wil voor de PC omdat ik misschien weer FIFA wil oppikken. Het moet een iets kleinere controller zijn omdat ik kleine handen heb.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 7 op de PC en mogelijk wil ik het voor FIFA 2017 hebben.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Deze link, maar nogmaals ik heb er totaal geen kijk op. Ben ook totaal onbekend met consoles en relevante terminologie.

Prijs

Weet ik echt niet. Ik weet niet wat de moeite waard is, behalve dat ik de trilfunctie niet zo boeiend vind.

Edit: extra opmerking

Voor alle duidelijkheid, ik ben niet gebonden aan XBox producten o.i.d. Ik weet nauwelijks waar ik het over heb lol. Help me eerst daarmee op weg, en als het blijkt dat ik persé een xbox gamepad moet kopen volgens ervaren gebruikers dan weet ik tenminste waarmee ik bezig ben. Bijvoorbeeld, waarom heeft niemand het over Logitech of Trust of Thrustmaster.

[ Voor 15% gewijzigd door Valmont op 29-06-2017 18:06 ]

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-02 13:59
De controller werkt ook op je PC. Draadloos heb je wel een receivertje nodig, wordt volgens mij niet meer officieel verkocht maar kan je via Amazon/Dealextreme oid wel krijgen. Ik heb zelf ooit eens een 'nep' receiver gekocht voor mijn 360 controller. Ingeplugd in PC, en na een beetje prutsen met de driver werkte dat best. Hij hangt nu aan mijn Steam Link en doet het nog steeds.

http://support.xbox.com/n...troller-for-windows-setup

[ Voor 27% gewijzigd door Nat-Water op 29-06-2017 17:47 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:45
Ik heb zelf enige tijd geleden deze pricewatch: Logitech Wireless Gamepad F710 Zilver gekocht en tot de dag van vandaag geen spijt van gehad. Het signaal is goed en hij is draadloos. Zelfs van een afstand van 8 meter werkt het nog uitstekend.
De installatie ging in het begin wat moeilijk, maar na het kijken van dit filmpje YouTube: Logitech F710 Wireless Gamepad Windows Fix werkte de gamepad uitstekend!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Koop dan een Xbox One controller. Kan met een micro USB aan je PC en klaar. Betere houvast dan een 360 controller en in principe plug & play onder Windows 10.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Valmont
MAX3400 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:53:
Koop dan een Xbox One controller. Kan met een micro USB aan je PC en klaar. Betere houvast dan een 360 controller en in principe plug & play onder Windows 10.
Link pls? (overigens Ik heb win 7, niet 10.)
theman36 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:42:
Ik heb zelf enige tijd geleden deze pricewatch: Logitech Wireless Gamepad F710 Zilver gekocht en tot de dag van vandaag geen spijt van gehad. Het signaal is goed en hij is draadloos. Zelfs van een afstand van 8 meter werkt het nog uitstekend.
De installatie ging in het begin wat moeilijk, maar na het kijken van dit filmpje YouTube: Logitech F710 Wireless Gamepad Windows Fix werkte de gamepad uitstekend!
Houd ik in gedachten. Ik wacht nog even totdat ik voldoende reacties heb.
Maar een ding snap ik nog niet. Betekent het dat er geen gamepads voor de PC bestaan en dat ze allemaal geconverteerd zijn voor PC gebruik? Hoe zit dit toch? Opnieuw, consoles is totaal mijn wereld niet. Cheers!

[ Voor 60% gewijzigd door Valmont op 29-06-2017 17:59 ]

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:28
Xbox One controller met een wireless receiver werkt alleen op Windows 10 ( vraag me niet waarom)
Op windows 7 kan je dus enkel een bedrade xbox 360/One controller gebruiken

• Valmont
justmike schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:58:
Xbox One controller met een wireless receiver werkt alleen op Windows 10 ( vraag me niet waarom)
Op windows 7 kan je dus enkel een bedrade xbox 360/One controller gebruiken
Okidoky.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:28
Valmont schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:57:
[...]

Maar een ding snap ik nog niet. Betekent het dat er geen gamepads voor de PC bestaan en dat ze allemaal geconverteerd zijn voor PC gebruik? Hoe zit dit toch? Opnieuw, consoles is totaal mijn wereld niet. Cheers!
Het voordeel van een xbox controller tegenover een third party model is dat ze plug and play zijn op windows en de meeste pc games al button mapping voor een xbox controller hebben ingebakken. Je hoeft dus niet te gaan klooien met drivers en instellingen.
Bovendien zijn ze ook nog eens van zeer degelijke (bouw)kwaliteit.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:47
Ga eens naar een mediamarkt en of Intertoys en probeer de controllers van de betreffende PlayStations en xbox' eens. Zeker bij de mediamarkt liggen nog wel meer controllers om te proberen.

Mijn advies is om gewoon voor de xbox one controller te gaan en via iets als kabeltjes.nl een 3 meter lange mini USB kabel bij te bestellen. Werkt plug en play met Windows en is gewoon een degelijke controller.

• Valmont
Lynx schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:20:
Ga eens naar een mediamarkt en of Intertoys en probeer de controllers van de betreffende PlayStations en xbox' eens. Zeker bij de mediamarkt liggen nog wel meer controllers om te proberen.

Mijn advies is om gewoon voor de xbox one controller te gaan en via iets als kabeltjes.nl een 3 meter lange mini USB kabel bij te bestellen. Werkt plug en play met Windows en is gewoon een degelijke controller.
Goed idee.
Pagina: 1