Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 08:44

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Topicstarter
Mijn huidige systeem:

CPU: AMD Phenom II X4 955 BE
Mobo: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
SSD: Crucial MX100 (256GB) + nog wat extra hdd's voor opslag
MEM: 2x 2048MB (Kingston PC3-10700, 667mhz), 2x 4096MB (Crucial PC3-10700, 667mhz)
KAST: Antec Sonata III met standaard voeding 500W
GRAKA: PNY 8800 GT :o
MON: LG 29UM55-P + Samsung SyncMaster 226BW (gedraait)

Normaal had ik heb overgeclockt op 3.6Ghz. Maar ik heb hem korte tijd als ESXi/Oracle VM machine gebruikt. Daarvoor had ik extra geheugen nodig en de Crucials vonden het overclocken niet zo leuk. Dus hij draait nu standaard weer op 3.2Ghz

budget?
Ik heb voorkeur voor rond de €200, maar liever minder :P

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, ik had altijd videokaarten van Nvidia, maar dat was voornamelijk omdat het toen prijstechnisch goed uitkwam en de drivers beter waren. Maar volgens is dat tegenwoordig een non-issue

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij kan niet te groot zijn, max 24 cm. En het liefst lekker stil en zuinig.

Ga je overklokken?
Videokaarten heb ik niet echt ervaring met overclocken behalve mijn oude FX5200 :P. Dus nee.

Het komt er op neer dat de PC minder moeite met games moet hebben. Ik ben geen fanatieke gamer, dat is heel logisch wat anders was dit systeem al lang geupgrade. Maar ik speel de laatste tijd wat Boderlands 2 met wat vrienden en ik speel BF: Bad Company 2. Dit wil, maar het houdt niet over. Plus dat hij bijv bij BF:BC2 2560x1080 niet trekt, waardoor ik een lagere resolutie moet gebruiken die het nogal uitrekt.

Nu zou ik dit graag wat makkelijker willen draaien, dit zou niet zo'n probleem zijn. Maar ik zou ook graag Battlefield 1 willen spelen en GTA V. Nu vraag ik mij dus af of dit nog wil met mij CPU. Het hoeft niet op de hoogste settings, maar wel op een resolutie die lekker speelt (2560x1080). Maar zouden jullie de investering nog maken? Of zeggen jullie dit is weggegooid geld want het gaat toch niet werken.

Ik heb 1 van deze videokaarten in mijn hoofd:
MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G (<-- liever deze vanwege stilte/energie/budget)
MSI Radeon RX 570 Gaming X 4GB (<-- liever die vanwege prestaties, maar heeft het nut?)

Ik zelf heb het idee dat de RX570 niet echt beter gaat presteren omdat de CPU/mobo een bottleneck gaat vormen. Wat zouden jullie doen? Oh ja, volgens mij heeft mijn PSU een 6pin PCI-e connector, dit gaat zeker uberhaupt niet werken met de RX 570?

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:52
BF1 en GTA V zie ik geen succes worden met deze CPU. :'( In BF:BC2 zul je nog wel verbeteringen zien, maar ik denk niet dat dit het geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

Topicstarter
Denk je dat het voornamelijk komt door dat 2560x1080 als eis stel? Of is het uberhaupt een verloren zaak.. BF1 vind ik nog niet zo erg, maar wel jammer is dat GTA V niet kan dan. Waarschijnlijk ga ik alsnog wel een videokaart kopen, alleen al om dan de huidige games wat te verbeteren.. maar ja, het is toch €170 voor de nvidia.

Ik kan ook voor deze gaan, die is dan ~€150:
MSI GeForce GTX 1050 TI Aero ITX 4G OC
Als ik het goed lees is de koeler minder fancy dan de Gaming-versie maar waarschijnlijk weer wat meer lawaai. Of zou ik het de hele TI gewoon moeten laten liggen? Dat ik het verschil niet ga merken tussen die versies vanwege mijn CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:52
ik zou de goedkoopste ti pakken. De kaart is erg zuinig en dus relatief stil. Tientjes extra betalen in dit prijssegment vind ik ook van de zotte.

Gta V kun je vast op youtube wel iemand vinden die gameplay laat zien met frame rates van deze cpu. Verder kun je het in principe gewoon proberen. Over BF1 ben ik wel vrij zeker dat het niet gaat lukken. Resolutie heeft slechts een kleine invloed op de cpu en is hier dus niet het probleem. Een 1050 ti zal in de meeste games tussen medium en high zitten op jouw resolutie, maar vaak gebottleneckt worden door de cpu.

edit: gta v lijkt toch vrij aardig te lukken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door lactaxative op 01-07-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:04
Resolutie heeft helemaal GEEN effect voor je CPU. Het geen waar het verwarrend wordt is het feit wanneer je op lagere resolutie games je ook meer FPS krijgt. En dat kost je wel meer CPU power. Maar je CPU is gewoon niet krachtig genoeg. Een 1050ti is al welllicht OC. Maar een 2de hands i5 2500 upgrade set is vaak genoeg ook relatief goedkoop. En geeft een flinke boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

Topicstarter
Ik zie nu inderdaad ook wat filmpjes, wist helemaal niet dat die er waren. Ik merk dat wat achter begin te lopen op het gebied van games/videokaarten :P. Maar het lijkt daar inderdaad toch aardig te lukken. Ik heb gister ook weer eens wat proberen te overclocken, hij draaide gister toch aardig stabiel op 3.7. Dus dat is ook weer een pluspuntje. Maar dat ga ik nog even rustig aanzien.

Ik ga dan gewoon voor die van 150 euro en bekijk rustig maar even hoe het zich gedraagt :). Ik snap dat ik voor niet heel veel de cpu etc.kan upgraden, maar dan koop ik alsnog spul wat niet veel nieuwer is dan wat ik al heb. Dat staat mij wat tegen. Plus ik heb nu eigenlijk geen zin om daar nog meer geld aan uit te geven het gaat mij dan minimaal 2x zoveel kosten. Ik wil eerst wat nieuwe hdd's voor mijn NAS/Server/ESXi bak. Dan spaar ik liever nog even door om een andere keer wat meer/nieuwer te upgraden.

[ Voor 3% gewijzigd door Barres B. op 02-07-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 16:08
8800GT .. wauw, nostalgie ten top :D

Zelfs een 1030 heeft al meer power ;)

Let op: Zorg wel dat je nieuwe/vervangende GraKa een extra power aansluiting heeft. Je wil geen 75 of meer door zo'n slot heenjagen. (levensduur enzo)

Verder kan ik je zeggen: Ja, upgraden heeft zin.

Waarom:
- Zelfs PCI-E V3.0 kan terugschakelen naar V1.1
- Een Graka PCI-E is een van de weinige onderdelen die in elk (u-)ATX moederbord past die vandaag en morgen uitkomen

Verder zou ik eens rondkijken in V&A. Een GTX960 gaat voor onder de 200 euro en geeft je al een hoop meer grafische power ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:04
Als je 200 kan missen. Een i5 2500 met moederboard en amd HD 7950 halen op V&A. Kost je rond de 200 euro. En zit weer even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54
Een 7950 oid zou inderdaad een leuke upgrade zijn. Hoger dan dat heeft weinig zin omdat je cpu dan gaat bottlenecken, maar iets als een 7950, 270X, 280 of de Nvidia tegenhangers zou je pc een fikse boost geven tegen lage kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardo1992
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-01 19:50
Laatst heb ik voor een bekende zijn pc geupgrade. Heeft ook een 955 cpu (niet overgeclocked) heeft 8gb ram met een gtx570 erachter.

Speelt gta V op een normaal full hd scherm. Speelt redelijk goed. Maar CPU is wel degelijk het zwakste punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

Topicstarter
Ik laat nog even weer van mij horen :). Ik heb uiteindelijk de 1050TI gekocht, met een licht overgeklockte CPU haal ik nu tussen de 60 to 100 fps met de settings op normal GTA V. Dus ik ben tevreden d:)b .

Ik had inderdaad een ander setje (mobo, cpu, gpu) kunnen kopen. Maar dan moest ik toch meer veranderen dan waar ik zin in had. En ik heb het formaat van de andere graka's bekeken en volgens mij pasten die niet eens in mijn kast. Laat staan dat ik nog niet gecontroleerd had of het kon met mijn voeding. Dit was de snelste simpelste oplossing en niet het duurst. Of Battlefield 1 ook nog wil ga ik later nog wel een keer uitproberen, maar ik heb nu eerst even genoeg uitgegeven. Bedankt voor alle adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 16:08
Doet weinig onder voor een 770 of 960 ;)

Hopelijk wel met een 6 pins aansluiting? Onder volle load kan de TI rond of meer dan 70 Watt uit het pci-e slot trekken. Dat vind je mobo maar voor een korte tijd leuk ;)

Have fun!

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

Topicstarter
D_Jeff schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:40:
Doet weinig onder voor een 770 of 960 ;)

Hopelijk wel met een 6 pins aansluiting? Onder volle load kan de TI rond of meer dan 70 Watt uit het pci-e slot trekken. Dat vind je mobo maar voor een korte tijd leuk ;)

Have fun!
Jep, met 6 pin aansluiting. Speciaal nog even op gelet. thnx!

Pagina: 1