Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
Beste lezer,

Ik ben van plan om een camera slider te kopen. Nu ik een aantal recensies en ervaringen gelezen heb kwam ik tot de conclusie dat ik er één moet hebben met bearings.

Aangezien ik eerste één wil uitproberen ben ik op AlieExpress gaan kijken voor een goedkope rond de 50 euro die een minimale lengte van 60cm heeft. Hier vond ik de volgende sliders:

60 cm - Bearings binnenkant : https://www.aliexpress.co...10208.99999999.264.Xz7a6p

80 cm - Bearing buitenkant: https://www.aliexpress.co...10208.99999999.272.Xz7a6p

60 cm - Bearings buitenkant https://www.aliexpress.co...10208.99999999.280.Xz7a6p

Nu heb ik het één en ander gelezen dat bearings aan de binnenkant beter zijn aangezien de buitenkant sneller beschadigd waardoor je geen soepele beweging meer krijgt naar verloop van tijd. Wel krijg ik het gevoel, dat als ik de bovenstaande links bekijk, de sliders met de bearings aan de buitenkant er stabieler uitzien.

Hebben jullie bepaalde ervaringen hiermee? En welke zouden jullie aanbevelen?
(Dat het Chinese troep is is duidelijk, maar het budget voor een ultra dure heb ik helaas niet en ik wil er wel 1 hebben van rond de 50 euro. *opmerkingen hierover zijn dus overbodig naar mijn mening)

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avaris
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-07 10:48
Gewoon voorzichtig doen, dan beschadigd de buitenkant ook niet. Nog nooit last gehad dat mijn slider zover beschadigd raakte dat hij niet meer soepel liep. Buitenkant is inderdaad stabieler aangezien de spreiding dan beter is.

Qua lengte moet je bedenken dat een slider vooral functioneel is door het parallax effect, niet zozeer van wege zijn lengte. Een onhandig lange slider is juist lastiger te vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
@Avaris Bedankt voor de snelle reactie. Over het algemeen ben ik best zuinig op mijn spullen inderdaad dus dat zit wel goed. Wat bedoel je precies met parallax effect? Ik was sowiezo niet van plan om een slider van 120cm te kopen. Maar als ik tussen de links zou kiezen zou ik in de eerste instantie sneller gaan voor de 80cm met bearings aan de buitenkant, of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avaris
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-07 10:48
Die 20 centimeter zal hem inderdaad niet veel onhandiger maken. In dit geval is het een beetje om het even.
Die van 80 centimeter ziet er steviger uit, en je kop zal goed vast blijven zitten met dat slipmatje.

Het parallax effect is wat je in de auto goed ziet. De vangrail en alle andere objecten dichtbij verplaatsen zich snel, terwijl alles in de verte maar langzaam beweegt. Eigenlijk meer correct de hoek veranderd veel sneller.

Als je iets in de verte filmt heeft een slider nauwelijks zin, tenzij er een object in de voorgrond staat dat veel sneller door je beeld beweegt. De lengte heeft nauwelijks invloed als al je objecten ver weg zijn. Het is veel effectiever om dicht op je voorgrondobject te zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Avaris op 29-06-2017 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat dit wel gaat helpen bij mijn aankoop. Iemand anders eventueel nog opmerkingen of argumenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Histamine
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-07-2024
Als je een beetje handig bent dan kun je vrij makkelijk zelf een slider bouwen.

SC8UU bearings op ebay kosten je een euro of 5 voor 4 stuks, 10 euro ofzo voor een montage plaatje, nog eens 10 euro voor 2 8 mm buizen van een meter en wat creativiteit kun je onder de 30 euro een slider maken van een meter (of eigenlijk welke lengte dan ook)

ohja en pas op met invoerrechten, als je pech hebt dan is het alsnog een dure slider (dat heeft mij altijd tegen gehouden om dingen >30 dollar uit china te halen)
Pagina: 1