Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
Een 2 tal jaar geleden had ik persoonlijk de keus gemaakt om over te stappen naar ander design tools op mijn mac omdat ik hobbymatig niet meer het creative cloud abbo wilde aanschaffen.

Maar nu ben ik op mijn werk weer veel bezig met Photoshop, maar ik loop tegen een probleem aan dat ik gewoonweg niet kan plaatsen. Namelijk een probleem dat ik bijna niks meer can copy pasten in photoshop.

In de laatste versie van Photoshop die ik had (2014/15) kon ik gewoon echt alles crl+c ctr+v doen en er was een kopie van de text, rechthoek, of selectie van een foto.

Maar sinds het begin met Photoshop 2017 heb ik hier echt heel veel problemen mee. Bij een groot deel van de dingen die ik wil copy pasten is dit gewoon niet mogelijk. Dan is in het edit menu gewoonweg de functie grijs en kan ik deze niet selecteren. Zo heb ik gewoon een regel text gemaakt en wil ik deze copy pasten.... gaat gewoon niet! Ik kan wel die layer gaan dupliceren maar dat is gewoon echt niet handig, want dan moet ik steeds naar het layer paneel toe.

Is er in de tussentijd iets veranderd in Photoshop waardoor deze oude rot zijn workflow moet omgooien? Of zit ik hier tegen een bug aan te kijken? Wat het ook is, het maakt me echt helemaal gek. 8)7

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 09:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Hoe ga je te werk als je bijvoorbeeld de regel tekst wil kopiëren ? Selecteer je de tekst met de type-tool ? Dat zou gewoon moeten werken.

En bij overige lagen ? Gebruik je lasso / selectie-tool iets anders ? Of selecteer je alleen de laag zelf in het layer panel ?

Als ik met selectie tool delen van verschillende lagen selecteer dan is de 'copy' optie gewoon te zien.

Trouwens met 'alt' ingedrukt een laag verslepen dupliceert hem ook. Hoef je niet naar je layer panel.
Of je voegt een keyboard shortcut toe voor 'Duplicate layer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien werk je in een laag : Slim object? Er staat dan rechtsonder in het miniatuurvoorbeeldje in het lagenpanel een symbool. Met rechtsklik op het grijze vlak in de laag (in het lagen venster) kun je kiezen voor Laag omzetten in pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

MeN, wellicht is het een optie voor je om gewoon de Alt ingedrukt te houden als je iets aantik en dan een kleine sleep beweging maak. Wellicht nog veel handiger en maar 1 handeling

Mijn portfolio op Instagram