Bedankt voor jullie reacties. Een wasmachine in de eigen ruimte is zo goed als onmogelijk, alleen al door een gebrek aan ruimte maar ook de obstakels met watertoevoer en -afvoer maken dat ik dat liever niet doe. Maar bedankt voor de tips.
Vandaar dat ik me ook niet helemaal kan vinden in de reacties die een strekking hebben van 'vrije markt, je bent toch niet verplicht etc.'. Dat is zou ik redelijker vinden als je ook zelf, redelijkerwijs, de optie had een wasmachine te nemen. Dan was het service waar je al dan niet gebruik van kunt maken.
Een verhuurdersbedrijf heeft toch ook een zekere verantwoordelijkheid te voorzien in bepaalde zaken die dan misschien geen eerste levensbehoefte zijn, maar toch wel bij de basisvoorzieningen horen? Kunnen ze dat niet, zoals een douche, leveren in elke woning dat is zo'n gezamenlijke wasruimte een oplossing, maar dan wel tegen redelijke prijzen. Je hebt natuurlijk ook geen enkele garantie dat het bij 4 euro blijft.
Ik heb contact met wasserettes gehad, maar in deze stad niet er niet zoveel en die zijn vrij klein. Voor hun is, ook al er een groot aantal potentiële klanten, dat dus blijkbaar niet interessant.
De reden die het verhuurdersbedrijf geeft is dat er nu te veel mensen gebruikmaken van de wasmachines (het zijn er 9). En uiteraard gaan niet zij maar de eigenaar van de wasmachines over de verhoging. Contact is sowieso zeer moeizaam.
Met de hand wassen is ook geen optie. Behalve dat dat vrij veel werk is (heb dat ooit een dik half jaar gedaan) en bijzonder onpraktisch als je alleen één wasbak hebt in de badkamer en geen tuin of balkon hebt om de kleren te laten drogen.
MAX3400 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:56:
Blijf dit topic een beetje non-argument vinden, met alle respect. Willens en wetens "sociaal geld" niet gebruiken waarvoor het bedoeld is, dan erachter komen dat je bankrekening te dik is, dan een topic openen omdat je ineens wordt geweigerd voor huurtoeslag (wat dus laat zien dat topicstarter onder een bepaald inkomen per maand zit), en dan over een tientje in de maand ofzo aan extra waskosten gaan roepen?
Zal wel aan mij liggen maar het klinkt voor mij als Dagobert Duck above else.
Ik begrijp dat je het eea hebt onderzocht, maar ik begrijp niet waar hier nou Dagobert Duck above else aan is.
[
Voor 28% gewijzigd door
Petervvd op 07-07-2017 16:21
]