Allen,
Na vele reviews lezen, benchmarks checken en nog meer lezen heb ik voor mezelf twee opzetjes gemaakt.
De discussie aangaande Intel i7 en of AMD's Ryzen loopt nu al een aantal maanden en ja het ligt allemaal erg dicht bij elkaar. En we kunnen niet in een glazen bol kijken wat de toekomst ons gaat brengen, maar ik ben toch erg nieuwsgierig naar jullie mening. Met de aanschaf van mijn huidige FX8350 cpu dacht ik dat ik future proof was, opzich heeft hij goed zijn dienst bewezen de afgelopen jaren alleen het was niet de topper welke ik verwachte qua performance op game gebied.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Core business van de pc zal gamen zijn, daarnaast zal het dag en dagelijks gebruik zijn en wellicht wat video bewerking en streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alwaar ik al reeds een nieuwe GPU en scherm heb aangekocht had ik voor de overige componenten max. € 1000,- in gedachte.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hierbij twee setups samen gesteld zowel voor Intel als AMD:
Intel:
AMD Ryzen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur naar merk of kleur wel naar de beste performance
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uit eindelijke doelstelling zou moeten zijn dat ik met de gekozen setup incl de 1080TI en het 4k paneel de aankomende jaren redelijk op High en ultra moet kunnen gamen.
Ga je overklokken?
Overklokken is iets waar ik nog niet heel erg in thuis ben, maar wat wel het geen is waar ik me aankomende tijd in wil gaan verdiepen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop hier ondanks de vele reviews en al reeds geschreven topics graag wat feedback over beide systemen en graag eens van gedachte wisselen wat voor de aankomende jaren nu ook de beste keuze zal zijn. En of ik überhaupt met deze setup op de juiste weg zit. Uiteindelijk bouw ik de PC vooral voor de beste prestaties en niet voor een bepaald merk of budget. En helaas toch moeten concluderen dat zeker met de introductie van de ryzen cpu's er wel echt fans voor een bepaald merk zijn.
Hopend op jullie input en feedback, zodat het systeem wellicht na het weekend besteld kan gaan worden.
En dat het 4k scherm ook goed benut kan worden alwaar ik nu nog vaak terug moet in resolutie op 1080p of 2k.
Met vriendelijke groet,
Ultraco
Na vele reviews lezen, benchmarks checken en nog meer lezen heb ik voor mezelf twee opzetjes gemaakt.
De discussie aangaande Intel i7 en of AMD's Ryzen loopt nu al een aantal maanden en ja het ligt allemaal erg dicht bij elkaar. En we kunnen niet in een glazen bol kijken wat de toekomst ons gaat brengen, maar ik ben toch erg nieuwsgierig naar jullie mening. Met de aanschaf van mijn huidige FX8350 cpu dacht ik dat ik future proof was, opzich heeft hij goed zijn dienst bewezen de afgelopen jaren alleen het was niet de topper welke ik verwachte qua performance op game gebied.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Core business van de pc zal gamen zijn, daarnaast zal het dag en dagelijks gebruik zijn en wellicht wat video bewerking en streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alwaar ik al reeds een nieuwe GPU en scherm heb aangekocht had ik voor de overige componenten max. € 1000,- in gedachte.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING | € 846,- | € 846,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Asus MG28UQ Zwart | € 488,- | € 488,- |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX TS 750W 80+ Bronze | € 88,80 | € 88,80 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.475,30 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hierbij twee setups samen gesteld zowel voor Intel als AMD:
Intel:
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 344,81 | € 344,81 |
| 1 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | € 173,- | € 173,- |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 69,70 | € 69,70 |
| 1 | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 156,- | € 156,- |
| 1 | Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3000C15 | € 140,25 | € 140,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 883,76 | |
AMD Ryzen:
| 1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 248,- | € 248,- |
| 1 | Asus Prime X370-Pro | € 152,- | € 152,- |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 69,70 | € 69,70 |
| 1 | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 156,- | € 156,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 144,50 | € 144,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 770,20 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur naar merk of kleur wel naar de beste performance
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uit eindelijke doelstelling zou moeten zijn dat ik met de gekozen setup incl de 1080TI en het 4k paneel de aankomende jaren redelijk op High en ultra moet kunnen gamen.
Ga je overklokken?
Overklokken is iets waar ik nog niet heel erg in thuis ben, maar wat wel het geen is waar ik me aankomende tijd in wil gaan verdiepen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop hier ondanks de vele reviews en al reeds geschreven topics graag wat feedback over beide systemen en graag eens van gedachte wisselen wat voor de aankomende jaren nu ook de beste keuze zal zijn. En of ik überhaupt met deze setup op de juiste weg zit. Uiteindelijk bouw ik de PC vooral voor de beste prestaties en niet voor een bepaald merk of budget. En helaas toch moeten concluderen dat zeker met de introductie van de ryzen cpu's er wel echt fans voor een bepaald merk zijn.
Hopend op jullie input en feedback, zodat het systeem wellicht na het weekend besteld kan gaan worden.
En dat het 4k scherm ook goed benut kan worden alwaar ik nu nog vaak terug moet in resolutie op 1080p of 2k.
Met vriendelijke groet,
Ultraco