Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

intel celeron / pentium goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DtrhBezoeker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 16:39
Mijn vraag

Ik ben opzoek naar een laptop die echt alleen gebruikt gaat worden voor Netflix, het surfen van internet en Word. ik loop momenteel rond met een hp-probook-4310s . Hier ben ik eigenlijk altijd tevreden over geweest, maar is nu heel erg sloom geworden.

Nu ben ik aan het zoeken naar een nieuwe laptop en vroeg ik mij af of ik met mijn doeleinden ipv een i3 laptop ook een laptop met celeron of pentium zou kunnen kopen. dit scheelt namelijk erg in de kosten.

mijn wensen zijn:

-dat ik er niet op achter uit ga met mijn huidige laptop
- maximaal 15,6'
- minimaal 1366x768, hoger is absoluut geen eis maar mag wel.
- liefst een laag gewicht.
- een SSD, omdat ik het snel opstarten van de pc en het snel openen van bestanden belangrijk vind.

laptops die mijn interesse hebben
acer-aspire-v3-372-p1hr
lenovo-ideapad-110-15ibr

Alle reacties

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Ik zou gaan voor de Acer. Die heeft namelijk een 1920x1080 scherm, dat is tijdens het Netflix streamen wel zo prettig.

Wat de snelheid betreft... een Pentium in combinatie met een SSD is snel genoeg voor alle beschreven taken. Ik denk zelfs dat een i3 hierin geen meerwaarde heeft.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Acer is denk ik de beste. Heeft een full hd IPS scherm t.o.v. een HD-ready TN scherm (IPS is meestal beter voor films). Bovendien is een braswell processor wel erg low-end t.o.v. een skylake pentium. Enige nadeel aan de acer is de 128GB SSD t.o.v. de 256GB SSD in de Lenovo. Maar met jouw gebruik lijkt mij 128GB voldoende.

Je zou ook naar een chromebook kunnen kijken. Maar daar draait geen word op, maar google docs.

[ Voor 17% gewijzigd door hoi1234 op 29-06-2017 15:31 ]

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
netflix draait vrijwel op iedere computer, dan zou ik inderdaad zoals de rest zegt kijken naar een goed scherm.

Als je denkt dat je in de toekomst meer ermee gaat doen is de i3 nog het overwegen waard.

Als je niet perse vast zit aan ms word, zou je ook nog kunnen kijken naar chromebooks, die zijn wat lichter met een langere accuduur en ook snel zat voor wat jij wilt. en meestal iets goedkoper en goed 2e hands te vinden.