Tablet met toetsenbord i.p.v. Laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop/tablet doen?
Ik ga een opleiding Accountancy doen en heb voor me opleiding een laptop nodig. Nu wil ik het liefst een tablet hebben omdat dat makkelijker is om te vervoeren als ik een keer naar mijn ouders in Limburg ga.
Ik moet een goede hebben waar ik ook in word kan werken en ik moet boekhoud programma's erop kunnen zetten. Ik wil 1 die sterk genoeg daarvoor is.

Wat is je budget?
Mijn Budget is 400 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ik ben van plan om hem veel mee te nemen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
nee niet bepaald, alleen geen apple

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 08:52
Ik vrees dat dat het niet gaat worden (een tablet), want tenzij ik mij vergis kan je op tablets alleen programma's installeren wat bijv op google play, itunes enz zitten, wat dus betekent dat je geen boekhoud progs op kan installeren. Weet je al welke progs je gaat gebruiken? Zo ja kijkt eerst op welke OS ze draaien.

ik vrees dat je toch echt een volwaardige windows versie moeten hebben en dan kom je dus toch bij een laptop terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarschijnlijk zul je dus naar een Windows device willen, ik zou zeggen: wat heb je al gevonden? Screen estate/informatiedichtheid kan voor accountancy belangrijk zijn, en je zult vrij standaard applicaties willen/moeten installeren. In andere woorden: heb je zelf al een tablet gevonden waar je iets van hebt: die wil ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Inderdaad welke specifieke applicaties wil je kunnen draaien en welke hardware requirements hebben die? Ik ben bang dat teddy270us gelijk heeft en je niet weg komt met een android tablet of iPad. Wat je wel kunt doen is voor een windows tablet gaan, maar de hardware van tablets is gewoon langzaam.

Een voorbeeld van een windows tablet pricewatch: Asus Transformer Book T101HA-GR030T (4GB ram, 128GB, Windows 10) ... Niet geweldig, maar een veel betere tablet voor onder de 400 euro (tenzij 2de hands) ga je niet vinden.

Als tweedehands geen probleem is V&A aangeboden: Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 4GB, 128GB, Win 8.1 Pro Zilver wel aardig. Nog steeds slechts 4GB RAM, maar in ieder geval een goede I5.

Dit zijn slechts voorbeelden van tablets die je met jouw budget kunt kopen. Voordat je over gaat tot aankoop zou ik wel eerst uitzoeken waar de tablet aan moet voldoen. Denk dan aan:
-processor
-RAM
-Geheugen
-Accuduur

Als je een kleine laptop ook goed is, kun je daar natuurlijk ook naar kijken. Ten slotte wil ik je wel even waarschuwen voor compacte tablets en laptops. De toetsenborden zijn altijd (net als de laptop/tablet) vrij klein, waardoor typen oncomfortabel kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het dan toch compact wil houden, zou ik ook gewoon voor een kleine laptop gaan. Deze zijn niet al te duur en je kan er toch alles mee doen. Met een tablet ga je ook volgens mij te weinig kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2017 16:41 ]