Sneltoetsen Windows veranderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simich
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of op ideeën kunnen brengen. In ons bedrijf word er gemiddeld 12.000 keer per week op F5 gedrukt voor een controle deze controle moet door een collega geverifieerd worden en kan dus niet door een auto typer voltooid worden. De collega zit een eindje weg van de computer en heeft nu een extra toetsenbord bij hem liggen. Maar dit neem net iets te veel ruimte in. Nou zat ik te denken en vroeger had je van die losse NumLock pads als ik hier nou bijv. de '5' kan koppelen aan de F5 knop ben ik er. Maar ik kan nergens een goede tooling vinden om dit te realiseren.
Hebben jullie nog tips of adviezen?

Beste antwoord (via F_J_K op 21-07-2017 22:04)

• Simich
Beste Tweakers!
Bedankt voor het meedenken echter heb ik gezamenlijk met een leverancier een oplossing gevonden. Dit is de Logitech M90 muis kosten rond de 15 euro hiervan kun je de klik functie van het scrol wiel instellen als bijv F5 :) Dit is mogelijk door gebruik van Logitech SetPoint.

Ik heb de muis uit elkaar gesloopt en deze in een bakje gezet met een knop die de toets van het scrol wiel indrukt.

De binnenkant
https://ibb.co/enO8fQ

De deksel
https://ibb.co/fU2C75

De perfecte oplossing voor ons
https://ibb.co/k6wdfQ

[ Voor 6% gewijzigd door Simich op 21-07-2017 13:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Dat soort keypads bestaan nog steeds.
http://xkeys.com/xkeys/xk4.php

Maar wellicht kun je ook iets met https://keytweak.en.softonic.com/ of https://autohotkey.com/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:04
Ik denk dat dit wel moet lukken met een tool als Autohotkey... Door een bepaalde toetscombinatie die op een numpad mogelijk is, of anders CTRL+5 ofzo te koppelen aan de F5.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Simich
Beste Tweakers!
Bedankt voor het meedenken echter heb ik gezamenlijk met een leverancier een oplossing gevonden. Dit is de Logitech M90 muis kosten rond de 15 euro hiervan kun je de klik functie van het scrol wiel instellen als bijv F5 :) Dit is mogelijk door gebruik van Logitech SetPoint.

Ik heb de muis uit elkaar gesloopt en deze in een bakje gezet met een knop die de toets van het scrol wiel indrukt.

De binnenkant
https://ibb.co/enO8fQ

De deksel
https://ibb.co/fU2C75

De perfecte oplossing voor ons
https://ibb.co/k6wdfQ

[ Voor 6% gewijzigd door Simich op 21-07-2017 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
If it works it ain't stupid, maar hier gaan mijn wenkbrauwen wel even van fronzen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

d:)b

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 10:18
Zo, dat is als een Tweaker opgelost. Moest wel even lachen om het idee, maar als het werkt is het goed.

Ik vraag me trouwens af, dit had ook met een Arduino gekund denk ik? Had het wellicht wat fraaier gemaakt kunnen worden en was er geen software nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is er dan niemand die valt over deze opmerkingen
In ons bedrijf word er gemiddeld 12.000 keer per week op F5 gedrukt voor een controle deze controle moet door een collega geverifieerd

De collega zit een eindje weg van de computer en heeft nu een extra toetsenbord bij hem liggen

Ik mag hopen dat het geen zware controle's zijn, die zomaar worden goedgekeurd zonder controle
Hier lopen een aantal checks in de procedure die ook door 2 of 3 personen worden behandeld, maar als er één van die 'na-controles' goedgekeurd zijn, maar niet werkelijk geverifieerd, is er trammelant.

Ik zie zomaar een verkeerssituatie voor me, waar een wegafsluiting moet worden geopend, persoon 1 opent, persoon 2 moet kijken of het veilig is, en drukt vervolgens ook op F5, waarna de opening is doorgevoerd.

Nu zou je zelfs met een verlengkabel kunnen gaan werken, om het alsnog door één persoon te laten doen, zo'n bedrijf zal deze procedure van 2 x 12.000 handelingen niet voor niets ingevoerd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
FreshMaker schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:01:
Is er dan niemand die valt over deze opmerkingen
In ons bedrijf word er gemiddeld 12.000 keer per week op F5 gedrukt voor een controle deze controle moet door een collega geverifieerd

De collega zit een eindje weg van de computer en heeft nu een extra toetsenbord bij hem liggen

Ik mag hopen dat het geen zware controle's zijn, die zomaar worden goedgekeurd zonder controle
Hier lopen een aantal checks in de procedure die ook door 2 of 3 personen worden behandeld, maar als er één van die 'na-controles' goedgekeurd zijn, maar niet werkelijk geverifieerd, is er trammelant.

Ik zie zomaar een verkeerssituatie voor me, waar een wegafsluiting moet worden geopend, persoon 1 opent, persoon 2 moet kijken of het veilig is, en drukt vervolgens ook op F5, waarna de opening is doorgevoerd.

Nu zou je zelfs met een verlengkabel kunnen gaan werken, om het alsnog door één persoon te laten doen, zo'n bedrijf zal deze procedure van 2 x 12.000 handelingen niet voor niets ingevoerd hebben
Volgens mij zie je een hele berg beren op de weg, zonder ook maar enig idee te hebben over wat voor controles Simich het heeft...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
Hahn schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:03:
Volgens mij zie je een hele berg beren op de weg, zonder ook maar enig idee te hebben over wat voor controles Simich het heeft...
Mijn wenkbrauwen gingen anders ook omhoog. Wat voor zin heeft het om iemand anders op F5 te laten drukken als die ander niet eens in de buurt is?

Aan de andere kant, als ik zie wat voor oplossing er gekozen is, dan gaat het niet om wat er op het scherm staat maar is het in een fabriek of zo...

12.000x per week bij 5 dagen van 8 uur is 5x per minuut, dat kunnen geen lange controles zijn :P Tenzij er meer van dat soort opstellingen zijn...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Paul schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:11:
[...]
Mijn wenkbrauwen gingen anders ook omhoog. Wat voor zin heeft het om iemand anders op F5 te laten drukken als die ander niet eens in de buurt is?

Aan de andere kant, als ik zie wat voor oplossing er gekozen is, dan gaat het niet om wat er op het scherm staat maar is het in een fabriek of zo...

12.000x per week bij 5 dagen van 8 uur is 5x per minuut, dat kunnen geen lange controles zijn :P Tenzij er meer van dat soort opstellingen zijn...
Prima dat 'ie z'n vraagtekens heeft, maar je kan natuurlijk ook vragen wat voor controles het zijn, in plaats van direct brand te roepen en doemscenario's te schetsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Direct brand roepen, en doemscenario's valt wel mee, maar je reageert vooral uit eigen mindset.
in mijn omgeving, als beveiliger zijn controles ingesteld juist om iets te voorkomen.
Als er geen controle nodig is, is die er ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
FreshMaker schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:41:
Direct brand roepen, en doemscenario's valt wel mee, maar je reageert vooral uit eigen mindset.
Je geeft letterlijk voorbeelden van scenario's :>
in mijn omgeving, als beveiliger zijn controles ingesteld juist om iets te voorkomen.
Als er geen controle nodig is, is die er ook niet :)
Ik snap waar je vandaan komt, maar je hebt niet eens gevraagd wat voor controles @Simich eigenlijk doet, nu nog steeds niet. Je ging direct over op voorbeelden uit je eigen omgeving noemen, inclusief situaties schetsen die niet goed zouden zijn.

Maar laten we het eens echt vragen dan: @Simich, wat voor controles zijn het en is het geen groot risico dat 1 persoon de checks van 2 personen doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simich
Hahn schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:47:
[...]

Je geeft letterlijk voorbeelden van scenario's :>

[...]

Ik snap waar je vandaan komt, maar je hebt niet eens gevraagd wat voor controles @Simich eigenlijk doet, nu nog steeds niet. Je ging direct over op voorbeelden uit je eigen omgeving noemen, inclusief situaties schetsen die niet goed zouden zijn.

Maar laten we het eens echt vragen dan: @Simich, wat voor controles zijn het en is het geen groot risico dat 1 persoon de checks van 2 personen doet?
De controles zijn een op product (ik mag niet teveel in details treden) dit product wordt 3x gemeten door dezelfde persoon op andere plekken van het product. Door op F5 te drukken spuugt het meet apparaat data uit bijv. 3.002 uit en dit word in een Excel file gezet. En dan op een rijtje meting 1: 3.002 meting 2: 3.004 meting 3: 3.002 enzovoorts. Nee er zijn risico's dat de persoon hetzelfde doet aan gezien het product wat gemeten word links ligt op de werkplek en na het meten rechts neergelegd wordt.
Ik hoop dat ik het iets duidelijker heb kunnen maken voor jullie :)
Pagina: 1