Nieuwe PC, welke speakerset?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvLogchem
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-07-2024
Beste Tweakers,

Volgende week zal ik voor het eerst mijn eigen PC bouwen. Ik heb al een koptelefoon aangeschaft maar aangezien ik niet 24/7 helemaal afgesloten van de buitenwereld wens te zitten, zal er natuurlijk ook een speakerset moeten komen. De set zal voornamelijk voor gamen gebruikt worden en af en toe eens een film en mijn budget bedraagt ongeveer €150

Op het moment ben ik aan het kijken naar:

pricewatch: Edifier R1280DB

Of pricewatch: Logitech Z623

Welke van de twee zouden jullie adviseren? Uiteraard sta ik ook open voor andere suggesties! Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Ik zou gaan voor bv een setje Eltax Monitor III's en een versterkertje van marktplaats.

Tweedehands prima mogelijk voor dit budget en ik denk dat het beter klinkt dan beide opties die jij aangaf.
Maargoed, ik weet niet of tweedehands een mogelijkheid voor je is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je er ook bluetooth op hebben ivm je phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:05

JTfoto

Work hard

vosss schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 02:12:
Ik zou gaan voor bv een setje Eltax Monitor III's en een versterkertje van marktplaats.

Tweedehands prima mogelijk voor dit budget en ik denk dat het beter klinkt dan beide opties die jij aangaf.
Maargoed, ik weet niet of tweedehands een mogelijkheid voor je is. :)
Ik denk dat je gelijk hebt in het feit dat zo’n setje waarschijnlijk beter klinkt, echter heb ik nog een extra mening toe te voegen. Gezien de ts de set vooral ook voor gaming en films gebruikt is zoiets als een Logitech z-623 zoals hij aangaf, gewoon prima. Geen topkwaliteit, maar speelt lekker hard en ook aardig laag (pluspuntjes voor een game/film ervaring)
@topicstarter: Ik ga iets adviseren wat ik veel vaker doe: loop een keer een winkel (bv mediamarkt) binnen en ga de setjes daar eens bekijken en vergelijken. Bij geluid kunnen wij meestal wel een redelijke indicatie geven van wat goed is en wat minder goed is, maar uiteindelijk hangt dat vooral van jouw (luister)smaak af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardo1992
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-01 19:50
Een tijdje terug via mp voor mezelf een hifi set op de kop getikt waarvan de bluray speler defect was. Gewoon via een optische kabel aan m'n pc aagesloten.

Set kost nieuw meer dan 600 euro. Toen gekocht voor 50. 20 tientjes benzine en een optische kabel.. geluid is echt goud.

Ik zou zelf in ieder geval nooit meer geld uitgeven aan pc speakers. Mi valt dat geluid altijd tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:27
Edifiers zijn prima speakers voor bij je pc IMHO. Voor echt uitgebreid films kijken doe ik dat op tv met surround set. Maar op de pc een filmpje kijken kan prima met die edifiers.
Pagina: 1