Gpu r9-390x word snel heet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 14:45
Mijn vraag
Mijn gpu word in games snel warm , met de settings die de games standaard aangeven word Mn kaart snel dik 80 max 90 graden . Wat kan ik hier aan doen ? Settings verlagen werkt bij de ene game beter dan bij de ander
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 home
I5 skylake 6500
Asrock z170 k4 moederbord
Xfx r9 390x

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Settings verlagen werkt bij de ene game prima en bij de ander maakt het totaal geen verschil .
Zou het aan Mn koeling kunnen liggen in de kast ? Of weten jullie andere opties ?

Lijkt me niet normaal dat mijn pc elk spel op ultra aan kan , alleen de gpu enorm gaat blazen en heet word . T moment dat ik de game afsluit daalt de temperatuur naar max 40 graden in idle minimus is 30.

Zoveel verstand heb ik er niet van helaas .

Hoop dat jullie me kunnen helpen .
...

psn: taker-mart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:44
Welke kaart heb je precies? (welke koeler)
Welke behuizing, hoeveel fans en hoe werken ze? (waar, in/out)

Het klinkt imo niet direct abnormaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga even met een bus compressed air alle stof uit je gpu+kast blazen.

Maar ook ja welke kast etc heb je?

Marja ondanks je niet hebt vermeld wat voor kast je hebt helpt 1 a 2 extra fans als intake meestal wel ( voorkant )

Ook stoffilters van pccases zijn leuk alleen zorgt het bij bepaalde kasten dat de airflow gewoon niet genoeg is en het dan maar beter is ze eruit te schuiven/halen. ( zult dan wel even het liefst elke 1-3 maand met busje compressed air even stof eruit blazen )

r9 390x zijn wel beetje heethoofdjes maar zouden over het algemeen niet boven de 70-80 graden moeten komen ( behalve reference koelers van die intake blow style nooit dat soort gpu's nemen behalve als je een erg kleine kast neemt. )

Je zou ook nog zelf een fanprofiel kunnen maken of gewoon je gpu op een bepaald % snelheid laten draaien als je gaat gamen.

Ik hou er zelf van met gamen om gewoon op een bepaalde % te zetten zodat het niet op en neer gaat de snelheid van de fans want dat merk je meer dan gewoon een constante geluid van de fans/wind.

En als je kast etc allemaal wel goed is en je zelfs die temps krijgt als je fans op 70%+ ish hebt zou het kunnen dat de thermal paste van de chip vervangen moet worden.

Beste manier om dat te doen is koffiefilters ( geen zakdoekjes etc dat pluist ) en dan met isopropyl alcohol 95%+ kun je vaak wel bij een drogisterij halen zoals kruidvat etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2017 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Ik heb een sharkoon kast . Geen idee welk type . Maar Gta op high / ultra 60-70 graden max . En players unknown 88 graden max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Klinkt niet vreemd voor deze kaart onder belasting. kijk even de luchtstroom na in je kast en reinig alles op tijd, wat boven ook gezegd is. soms heb je meer aan een kleine fan gericht als 1 grote

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:56

Croga

The Unreasonable Man

De 390s zijn zowieso heethoofden. Daarnaast is 90 graden voor een GPU niet heel erg raar....

Wat je zinvol kunt doen is in ieder geval overal Vertical Sync aanzetten; daarmee limiteer je de FPS op de maximum refresh rate van je scherm. Dat kost je niets maar je GPU hoeft er minder hard door te werken.

Maar nogmaals; het is niets om je zorgen over te maken. Zeker niet met deze GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Bedankt voor alle tips , ik ga Denk ik dan inderdaad even kijken naar de airflow en evt een andere koeler erbij gooien . Het is namelijk een behoorlijke herrie als mijn fans draaien tijdens 80-90 graden , en als t dan alsnog niet omlaag gaat kwa temps is dat best raar lijkt me . En zodra ik de game afsluit is t lawaai weg en zijn mijn temps weer normaal op max 40 graden . Behalve met YouTube dan gaat Mn gpu ook naar de 50 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taker1987 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:25:
Ik heb een sharkoon kast . Geen idee welk type . Maar Gta op high / ultra 60-70 graden max . En players unknown 88 graden max
Sharkoon heeft goede kasten maar vooral heel veel troep waar je geen systeem met R9 390X in moet stoppen. Als je zelf het type niet weet post dan een paar foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je kast een VG4, VS4 of VG5 is, gecondoleerd. Dat zijn ongeschikte kasten voor een 390X, tamelijk crappy airflow. De S25 is dan weer redelijk. Dat zie je ook wel aan de iets hogere prijs. Een kast van drie tientjes wil je iig geen dikke game PC in bouwen. Wordt je niet vrolijk van.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Croga schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:36:
De 390s zijn zowieso heethoofden. Daarnaast is 90 graden voor een GPU niet heel erg raar....

Wat je zinvol kunt doen is in ieder geval overal Vertical Sync aanzetten; daarmee limiteer je de FPS op de maximum refresh rate van je scherm. Dat kost je niets maar je GPU hoeft er minder hard door te werken.

Maar nogmaals; het is niets om je zorgen over te maken. Zeker niet met deze GPU
Zo creeer je wel input lag. Kan je beter framerate limiter in de drivers aanzetten.

Je moet gewoon via MSI afterburner oid fanspeed handmatig instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door legendareN op 29-06-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-10 22:05
Zijn (helaas) normale temperaturen bij deze kaart, zolang hij niet al te ver over de 90 komt zou je je geen zorgen hoeven maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:34

Eren

Boss of this gym

Ik weet zeker dat het niet normale temperaturen zijn ik had een R9 390 Sapphire die raakte maximaal de 75C tijdens player unknown. Ik weet het zijn twee verschillende GPU maar toch de verschil tussen de twee is niet veel. Hoe is je airflow hoe zijn je fans geplaatst?

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:44
We weten nog steeds niet welke kaart het precies is, dus valt er nog helemaal niks te zeggen over de koeling/temperatuur...

Zit er een reference koeler op zijn deze temperaturen en 'herrie' te verwachten, is het wel een aftermarket koeler (bv DD - double dissipation) dan is er waarschijnlijk verbetering mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
mitsumark schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:58:
We weten nog steeds niet welke kaart het precies is, dus valt er nog helemaal niks te zeggen over de koeling/temperatuur...

Zit er een reference koeler op zijn deze temperaturen en 'herrie' te verwachten, is het wel een aftermarket koeler (bv DD - double dissipation) dan is er waarschijnlijk verbetering mogelijk.
Hoe kan ik daar achter komen wat voor kaart het precies is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:56

MsG

Forumzwerver

Dit zijn echt vreselijke kaarten wat betreft warmte. Zeker als je het reference model hebt. Alsof je haarföhn simulator speelt. Ik heb een reference R9 290 gehad, en als ik GTA speelde was het niet leuk meer qua geluid. Het breekt zo de immersie. Hij throttlede ook de hele tijd omdat hij naar de maximale 94 graden liep.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taker1987 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:28:
[...]

Hoe kan ik daar achter komen wat voor kaart het precies is
Kijk in de inventaris van je tweakeraccount. Zou zomaar kunnen dat die daarbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:33
Verlaag de spanning van de gpu. Kan wel met afterburner. Scheelt een hoop hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:37
Maak een foto van de GPU cooler. Daaruit kunnen we meestal wel halen om welke het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:19

nelizmastr

Goed wies kapot

loki504 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:49:
Maak een foto van de GPU cooler. Daaruit kunnen we meestal wel halen om welke het gaat.
Staat letterlijk in zijn inventaris ;)

Is een Double Dissipation 390X

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1