Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
goeie avond mijn vraag is het volgende vandaag geprobeerd om netgear prosafe gs700t aan te sluiten op kpn expiriabox v10 alleen heb ik wel netwerk maar kom internet niet op sluit ik een expiria box v8 aan dan lukt het wel om op internet te komen. en als ik de expiria box v10 aansluit en de lan poort aansluit op een airport en daarvan daan met netwerk kabel naar de netgear prosafe gs700t ga dan kan ik wel internet op nu is mijn vraag hoe kan dit en wat moet ik in de netgear prosafe gs700t instellen zodat de v10 rechtstreeks op de netgear prosafe gs700t kan werken

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
met de expiria box v8 lukt het wel beide zijn het zelfde ingesteld gewoon de standaard instellingen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste Topicstarter,

Een paar zaken zijn belangrijk, maar kan ik niet uit je post halen:

Je verbind de Netgear via een LAN kabel op een LAN poort van de Netgear! Dus niet via de WAN poort!

Je schakelt DHCP uit op de Netgear. Die laat je door de experiabox afhandelen.

Ten slotte: let a.u.b. op hoofdletters, punten en komma's. Want dat maakt je post een stuk duidelijker leesbaar.

Lees ook: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Ik verplaats ik je topic naar Netwerken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Equator Volgens mij is die NetGear een 24-port managed switch met 2x SFP. Bij gebrek aan documentatie van dat ding (even geen zin om te Googlen), weet ik niet precies of jouw uitspraak over DHCP correct is en/of er een WAN-poort op dat ding aanwezig is.

Het enige wat ik me kan voorstellen uit het brouwsel van de startpost, is dat de bekabeling van Experia Vx -> NetGear -> PC dezelfde layout heeft en dat het wel werkt met de V8 maar niet met de V10. Het issue lijkt mij dan ook te zitten "ergens" tussen de V10 en de NetGear.

Ik lees desondanks niet in het brouwsel van de topicstart, of er enige troubleshooting/errors op de V10 is geweest. Ook kan ik me voorstellen dat, bij gebrekkige instellingen, de ARP te langzaam/statisch is en er geen "verbinding" is tussen de Airport en de V10.

Het lijkt mij in ieder geval zinvol dat de V10 en de NetGear even op elkaar worden aangesloten en dat via de terminal/GUI de NetGear even helemaal wordt nagekeken, al dan niet in combinatie met de logging van de V10. Pas daarna lijkt het me zinvol om te focussen of er wel internet mogelijk is over de V10.

En verder stel ik mijn vraagstelling bij het (snel) wisselen van Experiaboxen op dezelfde aansluiting. Niet elke ISP vindt dat even leuk en er is best kans dat de V10 zelf al helemaal geen WAN-IP krijgt en er dus met/zonder NetGear geen internet te bereiken is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

MAX3400 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 07:55:
@Equator Volgens mij is die NetGear een 24-port managed switch met 2x SFP. Bij gebrek aan documentatie van dat ding (even geen zin om te Googlen), weet ik niet precies of jouw uitspraak over DHCP correct is en/of er een WAN-poort op dat ding aanwezig is.
Hé, aannames gedaan, moet ik niet doen. Ik ging er van uit dat het een router was. Ik had even geen onderzoek gedaan. :)