Iphone 7 wel wifi, geen internet. Wifi werkt wel!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikhoff
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-03-2024
Dag beste mensen,

Ik zal eerst even de situatie schetsen, we hebben 2 routers, 1tje voor beneden en 1tje voor boven. Sinds de iphone 7s ons huis binnendringen komen er klachten over de wifi. Ik ben zelf altijd in het bezit geweest van de oneplus 2, en nu de oneplus 5 (aanrader, maar dat is een ander topic). Voorheen waren mijn familieleden in het bezit van een iPhone 4 5 en\of 6. Op alle apparaten, computers en tablets werkt het wifinetwerk boven, behalve op de nieuwe iphones!

Wat kan hier het probleem van zijn? Maar nog liever hoor ik een oplossing!

Ps; het is geen nieuwe router meer, simpel 2.4ghz routertje.. kan het daar evt aan liggen?

Alvast dank voor jullie meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
En wat bedoel je precies met "werkt niet"?

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 29-06-2017 00:19 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikhoff
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-03-2024
WhatsappHack schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:19:
En wat bedoel je precies met "werkt niet"?
Er is volop wifi-verbinding. alleen wanneer de telefoon(s) verbonden zijn, komt ik niet op het internet! (geen daadwerkelijk internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:09
Dus als ik het goed begrijp is het wanneer de iPhone zich verbind met het netwerk komen de andere apparaten niet op internet? Of juist het tegenovergestelde van wat ik nu schets?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:04
maikhoff schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:29:
[...]

Er is volop wifi-verbinding. alleen wanneer de telefoon(s) verbonden zijn, komt ik niet op het internet! (geen daadwerkelijk internet)
Welk ip adres krijgen de iphone's?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:01
Zijn de routers beide DHCP server? En doen ze beide NAT? Misschien zelfs DNS? Zo ja, schakel op 1 van de twee dit geheel uit, zorgt voor dit soort problemen namelijk. Zet de tweede op accesspoint modus als deze hierover beschikt.

En nee, een DHCP server welke IP-adressen in dezelfde reeks uit deelt als de andere router is geen oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door crypt0rr op 29-06-2017 13:39 ]

AdGuard Home

Pagina: 1