Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Verwijderd
Misschien een UDMA kabel??
Die heeft volgens mij 80 aders, maar die zijn dunner dan een niet-UDMA kabel (die heeft er maar 40)
Als je een UDMA-schijf hebt dan is het wel sneller (naja, in theorie kán dat) dan een niet-UDMA kabel te gebruiken.
Oja, je kan zo'n UDMA kabel herkennen aan de blauwe en grijze connectoren...
Succes ermee!
Die heeft volgens mij 80 aders, maar die zijn dunner dan een niet-UDMA kabel (die heeft er maar 40)
Als je een UDMA-schijf hebt dan is het wel sneller (naja, in theorie kán dat) dan een niet-UDMA kabel te gebruiken.
Oja, je kan zo'n UDMA kabel herkennen aan de blauwe en grijze connectoren...
Succes ermee!
Verwijderd
Ik vind NEWBE vragen helemaal niet erg maar dit is 
Je hebt 2 soorten IDE kabels:
- ATA 33 kabels 40 polig, 40 dikke draden
- ATA 66 kabels 80 polig, 80 dunnen draden
Je hebt 2 soorten IDE kabels:
- ATA 33 kabels 40 polig, 40 dikke draden
- ATA 66 kabels 80 polig, 80 dunnen draden
pff... moeilijke taal he? nederlandsOp vrijdag 06 juli 2001 19:13 schreef Cloontje het volgende:
I d8 dat alle flat-ide kabel wel het zelfde waren niet dus, ik heb hier een bal liggen maar deze baantjes zijn dunner dan de gewone wat is dit voor bale waar kanik het voor gebruiken. Zit er dan snelheids verschil tussen zit.
ja hijs udma 66 dan hijs blauw +grijs. Ik vind het geen rare vraag want ik had ze nooi eerder gezien, en ze lagen in mij zooi kist was bezig met opruimen totdat ik dat hoopje ongeluk zag toen ik dacht HUH?!!?!
Dus tis niet raar.
ja, je hebt udma33 kabels en udma66/100 kabels, wat je nu hebt is een udma66/100 kabel, en die kun je niet gebruiken op een udma33, een udma33 wel op een udma66/100, maar dan heb je de extra snelheidswinst van 66/100 niet...
Gewoon proberen dus
Verwijderd
Je bedoeld het andersom?Op vrijdag 06 juli 2001 19:27 schreef het_beest het volgende:
ja, je hebt udma33 kabels en udma66/100 kabels, wat je nu hebt is een udma66/100 kabel, en die kun je niet gebruiken op een udma33, een udma33 wel op een udma66/100, maar dan heb je de extra snelheidswinst van 66/100 niet...
je kan wel ata33 door een ata66 kabel trekken maar geen ata66 door een ata33 kabel
Jupz.. en DMA33 kabels willen ook niet op de meeste DMA66 gaatjes en soms andersom niet, bij DMA66 zit er een gaatje dicht die bij 33 open is (of andersom).Op vrijdag 06 juli 2001 20:21 schreef Arendje het volgende:
[..]
Je bedoeld het andersom?
je kan wel ata33 door een ata66 kabel trekken maar geen ata66 door een ata33 kabel
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Verwijderd
De connectors zijn fysiek hetzelfde, hetr enige verschil is voor elke pin 2 draadjes in plaats van 1 en bij sommige ide kabels is pin 21 dichtgemaakt, dat is alleen maar zodat je hem niet verkeerd erin steekt.
Das ook niet helemaal waar, elke pin heeft nog steeds 1 draadje.Op vrijdag 06 juli 2001 20:54 schreef Fl3xx het volgende:
De connectors zijn fysiek hetzelfde, hetr enige verschil is voor elke pin 2 draadjes in plaats van 1
Het extra draadje zorgt ervoor dat er geen/minder storing is tussen bv pin/draad van pin 1 en 2.
And The Only One
Jaja hou maar op ik weet het al hij werkt slot please.
Pagina: 1