Windows 7 installatie CD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05-2022
Mijn vraag

Ik probeer al een tijd mijn pc dual-boot te maken en heb hiervoor een windows 7 installatie CD aangeschaft.
Het probleem is dat ik op geen enkele wijze in de boot order na het maken van de CD-Rom boot 1, dat hij ook start op de cd-rom. Als ik de boot order zo zet zegt m'n computer insert media en press ok..
Als ik de pc normaal start en op ben gestart zie ik de inhoud van de cd schijf gewoon en alle files die behoren bij de installatie. Heb geprobeerd alles uit te zetten en alleen starten van cd-rom maar hij lijkt het niet te herkennen.
Ik heb geprobeerd te runnen van een usb stick, maar windows 7 support geen usb 3.0 poorten, en dat heb ik alleen maar dus restte mij een installatie schijf.
de cd rom is van tsstcorp sh-224fb volgens de boot order.

Enig idee of ik nog een instelling in de boot moet aanpassen?
Ik heb ook geprobeerd uefi om te zetten naar Legacy, maar geen geluk

ik heb de GA-Z170-Gaming K3
met een bios van American Megatrends Inc versie F2

En de installatieschijf is een udf bestand. Hoort dit?

[ Voor 6% gewijzigd door sirmike op 28-06-2017 23:36 ]

Beste antwoord (via sirmike op 29-06-2017 15:30)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

UEFI uitgezet? Win7 kan daar standaard niet mee omgaan. Alles op legacy zetten dus.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24
Eh..de installatieschijf hoort geen UDF 'bestand' te zijn. Misschien dat je even contact op moet nemen met de winkel waar je de Windows 7 dvd hebt aangeschaft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:48
Als je de productcode ook hebt (hoop ik wel anders heb je niks gekocht alleen een cdtje)
kun je op onderstaande link ook een ISO file downloaden

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
JackSparrow schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:59:
Eh..de installatieschijf hoort geen UDF 'bestand' te zijn. Misschien dat je even contact op moet nemen met de winkel waar je de Windows 7 dvd hebt aangeschaft :+
enig idee wat voor soort schijf het wel hoort te zijn want ik heb een windows 10 herstelschijf en dat is ook gewoon een UDF schijf.

[ Voor 10% gewijzigd door sirmike op 29-06-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24
d
sirmike schreef op Thursday 29 June 2017 @ 08:47:
[...]

enig idee wat voor soort schijf het wel hoort te zijn want ik heb een windows 10 herstelschijf en dat is ook gewoon een UDF schijf.
Een UDF schijf is wat anders dan een UDF bestand. Het is dus gewoon een DVD waar je op kunt bladeren en waar je bestanden ziet staan. Er staat dus niet alleen een UDF bestand op? Maar is het nu een officiele Windows 7 cd met logo erop enzo en een product code erbij?

Als je trouwens probeert te booten vanaf een USB 2.0 poort, of met een USB 2.0 stick...dan zou dat volgens mij wel gewoon moeten werken overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 29-06-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
klopt is een officiele. Maar dan blijft het vaag. Ik kan dus niet booten vanaf de cd-rom op een of andere manier.
Ik zie de bestanden wel gewoon staan in verkenner. de CD-dvd staat op boot order 1, maar dan vraagt hij toch om een insert disk image bij opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:47

Orac

Ik mis je papa.

Ik vind de melding "insert disk image" wel vreemd. Weet je zeker dat je CD/DVD drive als eerste staat in de boot volgorde?

[ Voor 9% gewijzigd door Orac op 29-06-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
Orac schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:26:
Ik vind de melding "insert disk image" wel vreemd. Weet je zeker dat je CD/DVD drive als eerste staat in de boot volgorde?
jazeker. Ik schakel ook andere opties uit zodat hij wel moet opstarten vanaf cd/dvd.
ik hoor de cd dan ook even brullen alsof hij iets gaat doen, maar toch niet.
Ik kan ook geforceerd van cd-dvd starten als ik wil, maar zelfde resultaat.
Zet ik de boot order gewoon op harde schijf of usb dan lukt het.
Probleem is echter dat mn computer geen usb 2.0 ports heeft en windows 7 ondersteund niet hoger

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

UEFI uitgezet? Win7 kan daar standaard niet mee omgaan. Alles op legacy zetten dus.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
nelizmastr schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:48:
hey,

ja ik zal het eens proberen.
Ik had alles al op legacy gezet en dat werkte helaas ook niet.

http://imgur.com/a/ujEPk

hier een afbeelding bijgevoegd. Staan instellingen zo goed?

[ Voor 15% gewijzigd door sirmike op 29-06-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
Heb alles zowat geprobeerd.
Via cd installatie:
http://imgur.com/a/cIwi0 melding. Je kan de cd horen brullen en poging doen tot draaien, maar het gebeurd gewoon niet. (boot staat goed) alles staat op legacy

heb het via usb geprobeerd, maar de stuurprogrammas worden niet gevonden omdat windows 7 geen usb 3.0 ondersteund. Zelf de usb drivers erop geinstalleerd met een workaround die bestaat.
Pagina: 1