Toon posts:

Welke versterker voor de Samsung UE40ES6100?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
versterker voor tussen de boxen die op de dit moment al in huis hangen en de Samsung UE40ES6100.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet niet zo goed welke uitgangen van de tv ik moet gebruiken en kan daar maar moeilijk iets over vinden. Daarnaast weet ik dus ook niet goed welk ingangen er op de vertserker moeten zitten om het geluid over de boxen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt geen idee welke inputs je hebt, welke outputs je hebt, wat & hoeveel speakers je al hebt hangen maar verwacht dat wij magisch een versterker voor je gaan vinden?

Volgens mij is het toch minstens de bedoeling dat je budget noemt, zoveel mogelijk voorlicht welke kabels (input/output) je hebt, welke versterkers je er voor al had gevonden etc. En dan kunnen wij je helpen om hele specifieke vragen te beantwoorden hierover.

Dus nee. Ik zou je topicstart nog eens grondig herzien en in ieder geval voor jezelf inzichtelijk krijgen welke kabels je in de huiskamer hebt. Scheelt ook een heeeeel stuk als je een nieuwe ooit moet bestellen en niet bij de Mediamarkt staat van "ja, een kabel voor beeld; de huidige is geel".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met moderne tv's en versterkers verbind je meestal beeld + geluid met 1 kabel tussen de tv en receiver: HDMI
Of, zoals ik het doe: 1 kabel voor beeld: HDMI en een aparte voor audio: optische kabel

Al naar gelang het aantal aan te sluiten apparaten zoals videorecorders, dvd-spelers, spelcomputers, enz, heb je op je versterker of tv meer aansluitingen nodig. Het beste werkt het - vwb geluid - als je alles op je receiver aansluit. Heb je geen receiver, dan sluit je vanzelfsprekend alles op je tv aan.

Tot zover de basics. Verder heeft MAX3400 natuurlijk gelijk. Zolang jij niet vertelt welke apparaten je al hebt, of wilt gaan gebruiken, is het voor ons puur koffiedik kijken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard is het niet mijn bedoeling jullie in het ongewis te laten, ben alleen ietwat onwetend in de wereld van de versterkers

Wat betreft de boxen ik heb de 5 speakers van de Harman Kardon HKTS16 set nog in huis hangen. De sub van de set ontbreekt.

Op de TV zitten de volgende in- en uitgangen:

3 HDMI-aansluitingen
SCART
Componentingang (YUV)
Video-ingang
Optische audio-uitgang
Audio-ingang (3,5 mm stekker)
3 USB-aansluitingen
WLAN ingebouwd
RJ45 Ethernet-poort
Antenneaansluiting

Mijn budget ligt rond de 300 euro. Als ik iets hoger uit kom, is dat geen probleem.

Ik hoop dat dit voldoende is voor een suggestie, anders hoor ik graag wat er nog aan informatie ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat wil je gaan aansluiten op de receiver? Heb je de pricewatch al geraadpleegd?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor nu alleen de tv en dvd. Ik heb nog niet de prijscheck gedaan, want weet ook niet zo goed waar ik op moet letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:18
Zolang je geen platenspeler wilt aansluiten, is je opstelling zo basaal dat vrijwel elke receiver gaat voldoen.

De meesten hebben echt wel voldoende hdmi aansluitingen, zover ik weet altijd arc en andere audio/video aansluitingen.

Maak anders eens foto's van de andere aan te sluiten apparaten (achterkant).

En kijk met bovenstaande info even in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tweakers.net/pricewatch/468726/pioneer-vsx-330/alternatieven/ is mijn oog op gevallen. Volgens mij volstaat hij ook gezien de gegeven hints, tips en info.
Pagina: 1