Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knurk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 03:00
ASUS prime B350m-a bord
Ryzen 1500x
Hyperx 2x8gb 2666mhz
Radeon HD7950
Seasonic Bronze 620w EVO
Fractal mini C

Hallo tweakers,

het bord, de CPU en de case zijn nieuw. De andere componenten werkten perfect in mijn vorige build die al verkocht is.

De gebruikelijke troubleshooting al gedaan. kabels, ram slots wisselen, 1 stick etc, er komt gewoon geen beeld uit de GPU. Er lijkt ook geen interne speaker in te zitten dus krijg ook geen beeps..

LEDs op het bord zijn aan, cpu, gpu en chassis fan ook.

Ik lees dat er met deze borden veel problemen zijn met de ram sticks en dat er eerst een BIOS update nodig is. Lekker is dat als je niet in de BIOS komt..

Advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Leentje buur spelen met 'ram sticks'?
Alsof het drumstokken zijn :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knurk
Teveel tijd doorgebracht op Engelse fora. Ik kom niet eens op de Nederlandse naam! :)

Medetweakers in Maastricht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Geheugen modules

werkgeheugen, ram latten, alles behalve sticks!!! :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
Ach ja, sticks, reepjes... het maakt mij niet uit :P

Wat gebeurd er precies als je 'm aanzet? Gaan de fans spinnen en blijven deze spinnen? Of gaat het systeem naar een aantal seconden weer uit?

Geheugen is soms een dingetje met Ryzen inderdaad, maar het lijkt me wel dat het systeem moet booten. Ik zou het probleem zoeken bij de videokaart; deze zit juist in het slot en de PEG-connectors zijn 100% aangesloten (ook aan de modulaire voedings-zijde)?

Heb je een andere videokaart om mee te testen?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knurk
Alle aangesloten fans spinnen en blijven dat doen tot ik m handmatig uitzet. Heb geen andere GPU helaas maar zal de kabels aan de PSU zijde nog eens checken. Dankje voor t meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Krijg je misschien een foutmelding van het moederbord? Soms gebeurt dat met piepjes, maar soms met LEDs op het moederbord die knipperen of een foutcode geven.

Het geheugen staat op de QVL lijst? Ryzen is daar erg gevoelig voor. Je CPU zit ook goed? Geen verbogen pins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knurk
Ik krijg geen pieptoon uit de speaker en er zijn geen LEDs die codes aangeven of knipperen.
Heb zojuist het mobo ge-breadboard zonder GPU, met GPU, 1 ram module in elke 4 slots, 2e ram module in elke 4 slots. Daarvoor overigens nog de CPU nagekeken, pins zijn goed, nieuwe koelpasta erop.

RAM staat op de QVL lijst..

• wtdtd
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-06 16:05
Heb je dit ooit opgelost?
Ik heb namelijk hetzelfde Moederbord, en hetzelfde probleem.

Ryzen 9 3900x - MSI MEG X570 UNIFY - ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 - 128GB HyperX Fury black @3200mhz

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:35
wtdtd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:30:
Heb je dit ooit opgelost?
Ik heb namelijk hetzelfde Moederbord, en hetzelfde probleem.
Welke cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtdtd
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-06 16:05
ryzen 7 1700X

Ryzen 9 3900x - MSI MEG X570 UNIFY - ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 - 128GB HyperX Fury black @3200mhz

Pagina: 1