Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javo_killer
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-08 08:57
Hai tweakers,

Ik heb Onedrive app versie 4.14 op mijn samsung tab S 10.5 met daarop android 5.0.2.
In een oudere versie van de onedrive app kon ik per PDFje zelf kiezen in welke app ik deze opende, bijvoorbeeld acrobat of foxit. In de huidige versie kan ik die optie niet meer vinden en opent hij PDFjes in de (kloterige) onedrive interface. Wie weet hoe ik de keuze over het programma weer terug kan krijgen?
Zie afbeelding.

Grtz,

JK

Beste antwoord (via rens-br op 01-07-2017 08:46)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gezien het feit dat dit een tablet betreft, toch nog even een schopje van AND naar TGA.

Ik gebruik de OneDrive app zelf niet, maar kan je niet kiezen voor openen o.i.d. Dropbox doet namelijk hetzelfde, die toont eerst een preview in zijn app en vervolgens kan je deze openen met Adobe Reader of Foxit e.d.

Edit: Net toch maar even geinstalleerd en op het moment dat ik een PDF open, krijg ik inderdaad een preview te zien. Vervolgens kan ik rechtsboven op drie puntjes drukken en kiezen voor 'Openen in een andere app'.

Daarnaast ga eens in de app-instellingen (Instellingen -> Apps -> Onedrive) kijken wat er default staat ingesteld, zoals @Rupie ook al aangeeft.

Als laatste mis ik een stukje eigen inzet in je topic. Wat heb je zelf al geprobeerd en gedaan om het probleem op te lossen?

offtopic:
Ik heb ook nog even je titel gewijzigd, om de lading beter te dekken.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 29-06-2017 10:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Dit lijkt mij iets meer voor AND dus ik verplaats je topic die kant op.

Open deur: je hebt wel de verschillende app's op je device staan? En je hebt niet per ongeluk een default programma ingesteld voor PDF's?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gezien het feit dat dit een tablet betreft, toch nog even een schopje van AND naar TGA.

Ik gebruik de OneDrive app zelf niet, maar kan je niet kiezen voor openen o.i.d. Dropbox doet namelijk hetzelfde, die toont eerst een preview in zijn app en vervolgens kan je deze openen met Adobe Reader of Foxit e.d.

Edit: Net toch maar even geinstalleerd en op het moment dat ik een PDF open, krijg ik inderdaad een preview te zien. Vervolgens kan ik rechtsboven op drie puntjes drukken en kiezen voor 'Openen in een andere app'.

Daarnaast ga eens in de app-instellingen (Instellingen -> Apps -> Onedrive) kijken wat er default staat ingesteld, zoals @Rupie ook al aangeeft.

Als laatste mis ik een stukje eigen inzet in je topic. Wat heb je zelf al geprobeerd en gedaan om het probleem op te lossen?

offtopic:
Ik heb ook nog even je titel gewijzigd, om de lading beter te dekken.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 29-06-2017 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Javo_killer
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-08 08:57
Hallo Rens,

Met jouw oplossing is mijn probleem verholpen, de drie puntjes had ik niet gezien, ik dacht dat het enkel de preview was waarmee ik het zou moeten doen. Als eigen inzet: google gebruikt, hieruit nog geen sluitende oplossing gevonden. De instellingen -> apps -> onedrive levert overigens geen specifieke extensie-gerelateerde settings bij mij.

Open deur: je hebt wel de verschillende app's op je device staan? En je hebt niet per ongeluk een default programma ingesteld voor PDF's?
Ja, nee.

Slotje!

Grtz,

JK

[ Voor 16% gewijzigd door Javo_killer op 30-06-2017 20:32 ]