Vraag

• Yvanandel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-11 18:14
Goedenavond,
Onlangs maar weer eens een keer mijn pc geupgrade naar een ryzen 7 1700.
Hierbij dus ook een nieuw moederbord aangeschaft. Nu krijg ik met geen mogelijkheid beeld.
Vorige week heb ik de cpu + het moederbord dus maar weer opgestuurd om te kijken wat het kan zijn. Hierbij zijn geen defecten gevonden en hij zou dus gewoon moeten werken. Wel is de bios van het moederbord gelijk geupdate.
Vandaag de onderdelen weer terug gekregen en nog steeds krijg ik geen beeld..
Ik heb zelf al getest of het aan de videokaart kan liggen maar deze werkt gewoon goed.(getest in meerdere sloten en verschillende pc's). Ook heb ik het ram geheugen in meerdere sloten geprobeerd. En natuurlijk 3x gecheckt of alles wel goed aan gesloten is..
Mijn vraag is nu dus.. Wat zou het dan kunnen zijn?

Gebruikte onderdelen:
ryzen 7 1700
Msi x370 sli plus
Corsair cmk16gx4m2a2400
Corsair rm 550 x

Edit: wat hij wel doet zodra ik hem aanzet; alle fans gaan draaien, leds gaan aan. Alles lijkt normaal alleen het cpu lampje brandt. (Terwijl deze dus toch niet defect is)

[ Voor 8% gewijzigd door Yvanandel op 28-06-2017 19:23 ]

Alle reacties

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Yvanandel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:13:
Mijn vraag is nu dus.. Wat zou het dan kunnen zijn?
Geeft het moederbord misschien een foutcode die kan helpen? Soms gebeurt dat niet met piepjes, maar met status ledjes op het bord zelf. Wellicht helpt dat met zoeken naar de oorzaak. Ook geen verbogen pins op de CPU?

Check ook of je geheugen op de QVL staat, Ryzen is nog altijd heel gevoelig wel geheugen wel en niet gaat werken.

• Yvanandel
Bedankt voor de snelle reactie, heb het er even in de ts bij gezet. Cpu ledje brand dus maar verder lijkt alles normaal. Bij azerty werkte alles wel gewoon dus gebogen pinnetjes lijkt me niet het geval.

Het ram geheugen staat op de QVL lijst dus dat zou moeten werken.. Ook staat op de site van corsair dat dit zou moeten werken.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoe lang heb je gewacht op beeld? Ryzen’s eerste boot kan een paar minuten duren.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Heb je je monitor ook al aangesloten op het moederbord ipv je videokaart?
In de bios staat ie waarschijnlijk nog op onboard first of iets dergelijks.

Laat maar, ik was in de veronderstelling dat Ryzen een onboard Graka had. Blijkt alleen met 7th gen athlon zo te zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door arbraxas op 28-06-2017 21:54 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 16:36
Andere poort (onboard vga ofzo) gebruiken, ram controleren, 1 bankje, ander bankje etc.
Bios resetten en anders zelfs even kijken of het met een andere CPU wel lukt.
Test met zo min mogelijk hardware aangesloten (dus alle hdds, sdds w/e er allemaal af halen)

• Yvanandel
Ondertussen inneens beeld, zoon 4 keer opnieuw de bios gereset door de batterij eruit te halen. 4e keer start hij inneens direct op.. Bedankt voor de hulp allemaal!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

arbraxas schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:50:
Heb je je monitor ook al aangesloten op het moederbord ipv je videokaart?
In de bios staat ie waarschijnlijk nog op onboard first of iets dergelijks.

Laat maar, ik was in de veronderstelling dat Ryzen een onboard Graka had. Blijkt alleen met 7th gen athlon zo te zijn.
Ook Athlons hebben van nature geen IGP, alleen de APU's, dus de A-serie.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1