Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3D Model / -Render + Game PC +/- 2000

Pagina: 1
Acties:

• Sankel
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-09-2024
Hallo mensen,

Ik ben momenteel enorm aan het twijfelen wat ik precies wil gaan doen met mijn volgende PC/MAC. Momenteel gebruik ik een iMac, met de volgende specificatie's
  • Late 2012
  • Fusion Drive 3TB HDD/128GB SSD
  • i7-3770 CPU @ 3.40GHz
  • 24GB RAM 1333Mhz DDR3
  • Nvidia Geforce GTX 680MX 2GB
Nu wil ik toch eens kijken wat ik ongeveer kan krijgen voor ~€2000,-. En gaat het 3D renderen (in Blender en Maya) dan ook veel sneller? Ik verwacht zelf van wel. Overigens denk ik mijn 'oude' iMac gewoon te houden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral renderen. Daarnaast, zou ik het fijn vinden om hem te gebruiken als game-pc.

Voor mijn werk zit ik veel in Adobe-programma's voor het bewerken van foto's, video's en grafisch werk. Maar grotendeels zal ik dit blijven doen op de iMac

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €2000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe heb ik alles al, het gaat alleen om de computer.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snel kunnen renderen. Ik denk dat Live-rendering een beetje te hoog geschoten is voor €2000,-. Opslag is verder niet echt een probleem. Kleine SSD + redelijke HDD vind ik prima.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel gebruik ik CUDA voor renderen, en dat is een NVIDIA-ding. Ik weet niet hoe het zit met andere merken. Aangezien ik dat nog nooit heb gebruikt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee geen eisen

Ga je overklokken?
Als het in het budget past, of als het slim is om dat te doen op dit gebied. Het hoeft niet

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag is willen zien wat jullie vinden wat een slimme keus is. Wat raden jullie mij aan. En misschien nog wel een leuke vraag, is de iMac Pro dat geld waard? Voor wat ik ermee zou willen doen?

Bedankt!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
De iMac heeft een mobiele grafische chip (voor laptops) die natuurlijk ook alweer 5 jaar oud is. Zelfs voor 1000 euro kun je al een veel beter systeem dan wat je op het moment hebt samenstellen. Je bent duidelijk Apple prijzen gewend. ;)

De experts op het gebied van dergelijke PC's zitten bij PugetSystems. Ik zou https://www.pugetsystems..../Hardware-Recommendations eens doorlezen. Blender is open-source en wordt voor zover ik weet professioneel zelden gebruikt, dus hier hebben ze geen recommendations voor. Het zal echter ongeveer hetzelfde zijn als Maya.

Een vraag stellen als 'Is Apple product X het geld waard?' is erg gevaarlijk. Het simpele antwoord is nee. Het ingewikkelde antwoord is een stuk genuanceerder en kun je eindeloos over discussieren.

Edit: Pugetsystems schrijft overigens erg high-end systemen voor. Hier kun je natuurlijk zelf keuzes in maken aan de hand van je budget.

[ Voor 7% gewijzigd door lactaxative op 28-06-2017 18:19 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Sankel ik zou eerst even bedenken welke kant je op wil, gpu renderen kan heel competatief zijn (dat bedoel je met live renderen?)

Maar je rendert nu dus al met CUDA op een gpu renderer? Wees eens specifiek mbt tot jouw 3d en render workflow.

Voordeel aan een gpu rendersysteem is dat je er ook prima op kunt gamen.

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 28-06-2017 20:51 ]

specs

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sankel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:56:
Nu wil ik toch eens kijken wat ik ongeveer kan krijgen voor ~€2000,-. En gaat het 3D renderen (in Blender en Maya) dan ook veel sneller? Ik verwacht zelf van wel. Overigens denk ik mijn 'oude' iMac gewoon te houden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel gebruik ik CUDA voor renderen, en dat is een NVIDIA-ding. Ik weet niet hoe het zit met andere merken. Aangezien ik dat nog nooit heb gebruikt.
In Blender (Cycles) is OpenCL (wat AMD kaarten gebruiken) tegenwoordig net zo snel als CUDA, hoe dat met Maya zit weet ik niet. (Ik render zelf met een RX480+RX580 en dat gaat rete snel) Aangezien de AMD RX serie momenteel toch nauwelijks leverbaar is zou ik met jouw budget gewoon voor iets als een GTX1080 gaan, vergeleken met je huidige kaart gaat het renderen dan sowieso vele malen sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door mstx op 28-06-2017 20:58 ]