Mijn vraag
Van de een op de andere week heb ik ineens last van een trage browser, valt wifi geregeld uit en kan ik niet gamen. Dit heb ik hiervoor nooit gehad en snap daarom ook niet hoe ik dit moet oplossen. Het meeste last heb ik tijdens het openen van internetpagina's die echt lang duren om te laden / gewoon niet laden. Ik gebruik op de pc gewoon de kabel maar kabel/wifi merk ik geen verschil dat de een sneller/langzamer is. Facebook bijvoorbeeld geeft nu standaard de melding, als ik dit opstart op mijn telefoon, dat de verbinding is verbroken. Na 1 a 2 seconden is dit weg en doet het weer alles naar behoren, maar die melding heb ik hiervoor nooit gehad.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo 200mb / 20mb/s
Ziggo Accespoint (AccesPoint)
Technocolor TC 7200 (modem)
IP: 192.168.0.1
Modem staat op de benedenverdieping. Er loopt een kabel van het modem -> mijn AccesPoint op de 1e verdieping. Dan loopt er een kabel van het AP -> mijn PC. De wifi van het AP gebruik ik op mijn telefoon/laptop. De kabel alleen voor mijn PC.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Router + Accespoint uit/aan zetten.
2. Internetgeschiedenis/cookies e.d. verwijderen.
3. Windows Defender + Malwarebytes scannen.
4. Internetsnelheid testen (150-195 mb + 11 ping + 20mb/s)
5. Netwerk opnieuw instellen
6. Google Chrome opnieuw installeren + Microsoft Edge gebruiken
7. DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ingesteld (Alleen op de PC via Ethernet->eigenschappen->TCP/IP4)
Van de een op de andere week heb ik ineens last van een trage browser, valt wifi geregeld uit en kan ik niet gamen. Dit heb ik hiervoor nooit gehad en snap daarom ook niet hoe ik dit moet oplossen. Het meeste last heb ik tijdens het openen van internetpagina's die echt lang duren om te laden / gewoon niet laden. Ik gebruik op de pc gewoon de kabel maar kabel/wifi merk ik geen verschil dat de een sneller/langzamer is. Facebook bijvoorbeeld geeft nu standaard de melding, als ik dit opstart op mijn telefoon, dat de verbinding is verbroken. Na 1 a 2 seconden is dit weg en doet het weer alles naar behoren, maar die melding heb ik hiervoor nooit gehad.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo 200mb / 20mb/s
Ziggo Accespoint (AccesPoint)
Technocolor TC 7200 (modem)
IP: 192.168.0.1
Modem staat op de benedenverdieping. Er loopt een kabel van het modem -> mijn AccesPoint op de 1e verdieping. Dan loopt er een kabel van het AP -> mijn PC. De wifi van het AP gebruik ik op mijn telefoon/laptop. De kabel alleen voor mijn PC.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Router + Accespoint uit/aan zetten.
2. Internetgeschiedenis/cookies e.d. verwijderen.
3. Windows Defender + Malwarebytes scannen.
4. Internetsnelheid testen (150-195 mb + 11 ping + 20mb/s)
5. Netwerk opnieuw instellen
6. Google Chrome opnieuw installeren + Microsoft Edge gebruiken
7. DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ingesteld (Alleen op de PC via Ethernet->eigenschappen->TCP/IP4)
[ Voor 24% gewijzigd door kevin12 op 02-07-2017 18:00 ]