Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Browser ineens traag.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:35
Mijn vraag
Van de een op de andere week heb ik ineens last van een trage browser, valt wifi geregeld uit en kan ik niet gamen. Dit heb ik hiervoor nooit gehad en snap daarom ook niet hoe ik dit moet oplossen. Het meeste last heb ik tijdens het openen van internetpagina's die echt lang duren om te laden / gewoon niet laden. Ik gebruik op de pc gewoon de kabel maar kabel/wifi merk ik geen verschil dat de een sneller/langzamer is. Facebook bijvoorbeeld geeft nu standaard de melding, als ik dit opstart op mijn telefoon, dat de verbinding is verbroken. Na 1 a 2 seconden is dit weg en doet het weer alles naar behoren, maar die melding heb ik hiervoor nooit gehad.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo 200mb / 20mb/s
Ziggo Accespoint (AccesPoint)
Technocolor TC 7200 (modem)
IP: 192.168.0.1

Modem staat op de benedenverdieping. Er loopt een kabel van het modem -> mijn AccesPoint op de 1e verdieping. Dan loopt er een kabel van het AP -> mijn PC. De wifi van het AP gebruik ik op mijn telefoon/laptop. De kabel alleen voor mijn PC.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Router + Accespoint uit/aan zetten.
2. Internetgeschiedenis/cookies e.d. verwijderen.
3. Windows Defender + Malwarebytes scannen.
4. Internetsnelheid testen (150-195 mb + 11 ping + 20mb/s)
5. Netwerk opnieuw instellen
6. Google Chrome opnieuw installeren + Microsoft Edge gebruiken
7. DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ingesteld (Alleen op de PC via Ethernet->eigenschappen->TCP/IP4)

[ Voor 24% gewijzigd door kevin12 op 02-07-2017 18:00 ]

Alle reacties

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-11 11:16
Het lijkt mij eerder een probleem met DNS dan met je daadwerkelijke verbinding. 2GB downloaded in 2 minuten is snel genoeg :) Een snelle berekening: 2GB = 2048MB = 16384Mbit / 120 sec = 136Mbit/s.

Voordat je router instellingen gaat aanpassen op het Ziggo modem, probeer eerst een op je computer de DNS servers van Google in te stellen: 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Dit moet je doen bij de TCP/IP instellingen op je computer.

Als dit goed werkt, dan kan je deze DNS servers ook op je Ziggo modem instellen waardoor alle apparaten op je netwerk deze automatisch krijgen.

Good luck!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Hang eens een computer of laptop met een kabel direct aan het modem.

• kevin12
zetje01 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:28:
Hang eens een computer of laptop met een kabel direct aan het modem.
Geprobeerd, bracht geen verbetering.

• kevin12
daxy schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:19:
Het lijkt mij eerder een probleem met DNS dan met je daadwerkelijke verbinding. 2GB downloaded in 2 minuten is snel genoeg :) Een snelle berekening: 2GB = 2048MB = 16384Mbit / 120 sec = 136Mbit/s.

Voordat je router instellingen gaat aanpassen op het Ziggo modem, probeer eerst een op je computer de DNS servers van Google in te stellen: 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Dit moet je doen bij de TCP/IP instellingen op je computer.

Als dit goed werkt, dan kan je deze DNS servers ook op je Ziggo modem instellen waardoor alle apparaten op je netwerk deze automatisch krijgen.

Good luck!
Gelukt, volgens mij is dit een verbetering! Ik moet nog even goed kijken of het daadwerkelijk zo is maar voor nu heb ik nog geen last gehad van langzame browser enzo :)

Moet ik dit nog apart instellen op het accespoint?

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-11 11:16
Ja, dit moet onder de DHCP instellingen (waar ook de IP range staat waar je een IP adres uit krijgt).
Dit hangt weer af van het type access-point of Wifi Router. Google is your friend there :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• kevin12
daxy schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:20:
Ja, dit moet onder de DHCP instellingen (waar ook de IP range staat waar je een IP adres uit krijgt).
Dit hangt weer af van het type access-point of Wifi Router. Google is your friend there :)
Top dat gaat goed komen! Bedankt voor de info :)

• kevin12
Ik moet helaas terugkomen, heb de beginpost iets aangepast en is nu op to date. Ik weet nu hoe ik moet inloggen op het modem + AP maar, helaas blijft het probleem niet opgelost. DNS is ingesteld maar hiermee los ik het niet op.
Pagina: 1