Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Beste tweakers,

Ik heb een fileserver met server 2012 r2 (full) en overweeg server 2016 (nano) te installeren. Mijn vraag is weet iemand of ik problemen krijg met de ICH10R sofrware raid? Ik weet dat ik de ini file kan gebruiken om de driver te installeren echter heb ik geen Intel rapid storage technology GUI. Kan ik in geval van nood ok raid rebuilden in de chipset bios?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan voor een paar tientjes al een RAID kaart halen met eigen ROM, ik denk dat je daar beter mee bediend bent.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo geen GUI? Heb je al ergens bevestigd gezien/gelezen dat de Nano Recovery GUI ook geen Intel GUI toont?

RAID kan je inderdaad via de chipset "corrigeren" maar dat ligt ook aan welke modus je geselecteerd hebt. Vergeet niet dat een fout op je controller nu minder gaat opvallen omdat/mogelijk je minder logging in het OS/tooling hebt.

Software RAID op een server? Wat mij betreft dikke nono; neem aan dat het voor de hobby is en niet produktie?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Overgebleven hardware waarvan ik wil kijken of ik die kan inzetten als vervanging van mijn oude 2bay nas.
Tevens wil ik de mogelijkheden testen, overweeg eind dit jaar ons 2008 r2 omgeving naar 2016 up to graden, en voor een paar servers lijkt me Nano voldoende, echter heb ik geen ervaring mee. Ook server core heb ik geen uitgebreid ervaring mee.

Het is een Core™2 Quad Processor Q8200 met 8 GB. Mijn plan is om server 2016 Nano te installeren die als een Fileserver en Hyper-V server functioneert.
Onder hyper-v wil ik Sophos firewall home draaien, twijfel tussen UTM en XG, maar neig naar UTM nog.

MB heeft 6 ICH10R aansluitingen, 1 SSD als bootdisk en vm Storage en 4x 2GB Enterprice disketen in raid mode.

[ Voor 20% gewijzigd door hinerakatauri79 op 01-07-2017 16:54 ]