Ik heb al een tijdje geen desktop meer, wat uiteraard een flinke negatieve impact heeft op mijn gameplezier en -frequentie. Ik heb een systeem samengesteld en ben zeer benieuwd wat de feedback hier op is!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Merk dat ik een hoop interessante games niet aanschaf omdat het toch niet draait en hetgeen ik wel speel niet vooruit te branden is. Ik wil graag een systeem waarop ik (ter voorbeeld) PUBG, GTA V, BF1 op hoog niveau kan spelen, mits haalbaar binnen budget uiteraard. Hierin is het voor mij niet van belang dat dit 1440p is, heb zodoende ook een 1080p (1920x1080) scherm gekozen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Sterke voorkeur om 1250 als bovengrens aan te houden. Bij hoge value-for-money kan er eventueel nog €150 bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, geen beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Degelijke videokaart. Weet dat er een schaarste is, maar heb de ASUS RX 580 afgelopen week toevallig nog online gevonden en direct besteld (dus reeds in huis) à €389. Ik kan deze echter ook nog doorverkopen indien de consensus zou zijn dat een 1060/1070 beter is. De prijs in het componentenlijstje heb ik voor het gemak handmatig aangepast.
- SSD i.c.m. HDD
- 16 GB RAM
- Een zo simpel mogelijke kast, hoe deze er uit ziet maakt me werkelijk niks uit. Mijn doelstelling was om hier zo weinig mogelijk in te investeren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Geen aanvullende eisen
Ga je overklokken?
- Niet mijn directe intentie
Wat verwacht je van ons?[i]
Het is alweer even geleden dat ik zelf een PC heb gebouwd. Concreet heb ik een aantal vraagtekens:
- Is dit een verstandige combinatie van moederbord,CPU en RAM?
- Is een RX 580 à €389 een logische keus, of toch 1060/1070 (wetende dat doorverkoop geen probleem is, heb al een collega die pardoes aanbood om het voor >389 over te nemen)
- In mijn ogen is het verschil tussen een Ryzen 1600 en 1600x redelijk marginaal en niet de moeite waard in mijn geval (20% duurder voor 10%) performance. Hoe zien jullie dit?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Merk dat ik een hoop interessante games niet aanschaf omdat het toch niet draait en hetgeen ik wel speel niet vooruit te branden is. Ik wil graag een systeem waarop ik (ter voorbeeld) PUBG, GTA V, BF1 op hoog niveau kan spelen, mits haalbaar binnen budget uiteraard. Hierin is het voor mij niet van belang dat dit 1440p is, heb zodoende ook een 1080p (1920x1080) scherm gekozen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Sterke voorkeur om 1250 als bovengrens aan te houden. Bij hoge value-for-money kan er eventueel nog €150 bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, geen beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Degelijke videokaart. Weet dat er een schaarste is, maar heb de ASUS RX 580 afgelopen week toevallig nog online gevonden en direct besteld (dus reeds in huis) à €389. Ik kan deze echter ook nog doorverkopen indien de consensus zou zijn dat een 1060/1070 beter is. De prijs in het componentenlijstje heb ik voor het gemak handmatig aangepast.
- SSD i.c.m. HDD
- 16 GB RAM
- Een zo simpel mogelijke kast, hoe deze er uit ziet maakt me werkelijk niks uit. Mijn doelstelling was om hier zo weinig mogelijk in te investeren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Geen aanvullende eisen
Ga je overklokken?
- Niet mijn directe intentie
Wat verwacht je van ons?[i]
Het is alweer even geleden dat ik zelf een PC heb gebouwd. Concreet heb ik een aantal vraagtekens:
- Is dit een verstandige combinatie van moederbord,CPU en RAM?
- Is een RX 580 à €389 een logische keus, of toch 1060/1070 (wetende dat doorverkoop geen probleem is, heb al een collega die pardoes aanbood om het voor >389 over te nemen)
- In mijn ogen is het verschil tussen een Ryzen 1600 en 1600x redelijk marginaal en niet de moeite waard in mijn geval (20% duurder voor 10%) performance. Hoe zien jullie dit?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 215,95 | € 215,95 |
| 1 | Asus Prime B350-Plus | € 88,95 | € 88,95 |
| 1 | Asus ROG STRIX Radeon RX 580 8GB GAMING OC | € 389,- | € 389,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 46,78 | € 46,78 |
| 1 | Sharkoon VS4-S | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Asus MX239H Aluminium, Zilver, Zwart | € 193,80 | € 193,80 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 21,90 | € 21,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 64,- | € 64,- |
| 1 | WD Green SSD 2,5" 240GB | € 83,95 | € 83,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.258,28 | |