Edit: de kennis in kwestie heeft een tijd geleden beslist om de PC aankoop met meer dan een jaar uit te stellen (speelt nu op PS4 trouwens) waardoor dit topic irrelevant is geworden. Slotje is reeds aangevraagd. Bedankt voor de hulp! 
Een kennis heeft me vandaag gevraagd om voor hem een volledig nieuw gamesysteem uit te zoeken. Dit heb ik intussen gedaan (gebaseerd op de BBG), alleen vraag ik mij af of alle onderdelen passen en/of er op bepaalde onderdelen nog bespaard kan worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Het systeem dient voornamelijk om te gamen, verder zal er niets speciaals gedaan worden. Het is de eerste keer dat hij voor een game-pc gaat en zou GTA V, BO3, Fifa, Player Unknown's: Battlegrounds enz. op hoge settings willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1100 inclusief scherm en assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
N.v.t.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Hij is een computerleek en staat zover ik weet open voor alles. Ik heb nu voor een Ryzen processor gekozen, maar we staan ook open voor Intel (heb zelf een i7 processor). Zelfde verhaal wat betreft de videokaart: dit kan ook een RX 580 zijn maar ik heb vernomen dat deze slecht leverbaar zijn op het moment.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
N.v.t.
Een kennis heeft me vandaag gevraagd om voor hem een volledig nieuw gamesysteem uit te zoeken. Dit heb ik intussen gedaan (gebaseerd op de BBG), alleen vraag ik mij af of alle onderdelen passen en/of er op bepaalde onderdelen nog bespaard kan worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Het systeem dient voornamelijk om te gamen, verder zal er niets speciaals gedaan worden. Het is de eerste keer dat hij voor een game-pc gaat en zou GTA V, BO3, Fifa, Player Unknown's: Battlegrounds enz. op hoge settings willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1100 inclusief scherm en assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
N.v.t.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler | € 167,95 | € 167,95 |
1 | Asus Prime A320M-K | € 60,95 | € 60,95 |
1 | Asus DUAL-GTX1060-O6G | € 289,50 | € 289,50 |
1 | Thermaltake Versa H15 Closed | € 42,93 | € 42,93 |
1 | AOC G2460VQ6 Zwart | € 149,- | € 149,- |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 21,90 | € 21,90 |
1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 123,95 | € 123,95 |
1 | Corsair CX450M | € 51,- | € 51,- |
1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 152,95 | € 152,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.060,13 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Hij is een computerleek en staat zover ik weet open voor alles. Ik heb nu voor een Ryzen processor gekozen, maar we staan ook open voor Intel (heb zelf een i7 processor). Zelfde verhaal wat betreft de videokaart: dit kan ook een RX 580 zijn maar ik heb vernomen dat deze slecht leverbaar zijn op het moment.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
N.v.t.