Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-06 21:09
Hey Tweakers,

Na eventjes met Simpel en ING aan de lijn hebben gehangen ben ik er achter gekomen dat ik een simkaart moet hebben om gebruik te kunnen maken van de bankieren app. Mijn abonnement bij simpel is vorige week zaterdag verlopen dus ik dacht, mooie tijd om een achter die simkaart te gaan. Toen ik ze op had gebeld bleek het dat dus nauwelijks iemand iets van NFC af wist en ik zelfs nog 5 minute heb moeten wachten voor antwoord op de vraag: Als ik mijn abonnement verleng en verhoop, kan ik dan een simkaart MET NFC krijgen?
Hey antwoord was "Nee" omdat ze daar geen simkaarten kunnen leveren met NFC... Opzich wel jammer wat ik was redelijk te spreken over simpel, prijzen waren prima zolang je maar niks moest weten of vragen hebt.

Mijn vraag
Wat is het goedkoopste/beste Sim only abonnement voor Internet (2/3gb) MET NFC Simkaart.

Beste antwoord (via Melchuzz op 28-06-2017 14:31)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:55
Falastine schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:16:
Deze heb ik...

NFC SIM-kaart: nieuwe mogelijkheden met je mobiel
Contactloos gemak

NFC is een techniek waarmee contactloos en op een veilige manier data kan worden verzonden. NFC wordt op steeds meer manieren gebruikt, bijvoorbeeld in bankpassen en ov-chipkaarten. De NFC SIM-kaart is een SIM-kaart die deze techniek ondersteunt. Hiervoor gebruik je geen extra data of batterij. Je kunt deze SIM-kaart gebruiken bij alle mobiele abonnementen van KPN. Zo kun je m ook als OV-chipkaart gebruiken. NFC geldt helaas niet voor Prepaid SIM-kaarten. OV-chip mobiel is de nieuwe manier om te reizen met het OV.
Even voor de duidelijkheid. NFC SIM's _ondersteunen_ de NFC-chip van een telefoon. Ze vervangen 'm niet. De naam 'NFC SIM' die iedereen gebruikt is misleidend: eigenlijk is het een 'Secure Element' SIM. In deze simkaarten staat een speciale private key (laten we zeggen, een wachtwoord) die gebruikt wordt om dataverkeer te versleutelen en daarmee veiliger te maken.
Althans, dat is wat de SE-SIM lobby je wil doen laten geloven, maar daar raken we verder offtopic mee.

@Melchuzz Ik vermoed dat je een stagiair aan de lijn hebt gehad :P
Zal het even op een rijtje zetten :)
- De ING Bankieren app (waarmee je je bankzaken kan bekijken en geld kan overmaken) vereist geen NFC telefoon danwel NFC Sim. Dit staat er volledig los van.
- De ING app waarmee je mobiel kan betalen (telefoon tegen betaalautomaat, alsof het een pinpas is) vereist een toestel met NFC. Een NFC SIM is bij ING niet nodig en is dat ook nooit geweest.

Jouw Vodafone toestel beschikt geloof ik over NFC (staat dit aan?) dus dit zou geen probleem moeten zijn.
Wel geloof ik dat ING gebruik maakt van een whitelist met toestellen waarop de mobiel betalen app werkt. Het Vodafone toestel wat je hebt is een stuk minder gebruikelijk dan een Samsung, LG of HTC - ik kan me voorstellen dat jouw toestel niet op de whitelist staat. Maar dat is mijn gevoel :P

Daarnaast:
- De Rabo app waarmee je mobiel kan betalen (telefoon tegen betaalautomaat, alsof het een pinpas is) vereist een toestel met NFC én een NFC SIM waarmee het betalingsverkeer extra versleuteld wordt. Ook inchecken met de NS (waar ook extreem veel haken en ogen aan zitten) vereist dit. Hierdoor komt de verwarring waarschijnlijk.
- KPN en Vodafone zijn de enige die NFC SIM's leveren (en Simyo, en Telfort, dat zijn KPN dochters). Maar nogmaals; dit gaat het probleem met de ING app niet oplossen.
rens-br schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:22:
Voor zover ik kan zien heeft dat toestel geen NFC.
In verschillende reviews staat van wel http://www.trustedreviews.com/vodafone-smart-ultra-6-review
Ik denk dat @Melchuzz het beste zelf even kan controleren of NFC ergens in de instellingen terug te vinden is.

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 28-06-2017 14:29 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 20:20
Er bestaan geen simkaarten met NFC erop ;) Om te kunnen betalen met je telefoon, heeft je telefoon een ingebouwde en ondersteunde NFC chip nodig.

De simkaarten die doorgaans NFC simkaarten genoemd worden, zijn eigenlijk gewone simkaarten met een Secure Element erop (en dus niet NFC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
borft schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:11:
Er bestaan geen simkaarten met NFC erop ;) Om te kunnen betalen met je telefoon, heeft je telefoon een ingebouwde en ondersteunde NFC chip nodig.

De simkaarten die doorgaans NFC simkaarten genoemd worden, zijn eigenlijk gewone simkaarten met een Secure Element erop (en dus niet NFC)
Oh, Dus eigenlijk.. zou simpel prima kunnen alleen ondersteunt mijn Vodafone Smart Ultra 6 het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-06 09:38

Falastine

Think about my signature...

Deze heb ik...

Contactloos gemak

NFC is een techniek waarmee contactloos en op een veilige manier data kan worden verzonden. NFC wordt op steeds meer manieren gebruikt, bijvoorbeeld in bankpassen en ov-chipkaarten. De NFC SIM-kaart is een SIM-kaart die deze techniek ondersteunt. Hiervoor gebruik je geen extra data of batterij. Je kunt deze SIM-kaart gebruiken bij alle mobiele abonnementen van KPN. Zo kun je m ook als OV-chipkaart gebruiken. NFC geldt helaas niet voor Prepaid SIM-kaarten. OV-chip mobiel is de nieuwe manier om te reizen met het OV.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Melchuzz op Tweakers is het wel de bedoeling dat je iets meer eigen inzet toont, dan dat je nu hebt laten zien. Welke providers heb je zelf al gevonden (behalve Simpel).

Zou je daarbij ook nog kunnen aangeven hoeveel belminuten / smsjes je zou willen?

Ik denk overigens wel dat je wat dingen door elkaar haalt. Voor de Google Play: ING Bankieren heb je geen NFC nodig, laat staan een simkaart. Een telefoon met wifi is eigenlijk voldoende. Voor Google Play: ING Mobiel Betalen heb je wel NFC nodig, maar ook daar is een NFC sim niet nodig. Voor het betalen via de app is een telefoon met NFC genoeg :) Ik heb dit zelf gebruikt met Simpel in combinatie met een OnePlus One met NFC.

De 'NFC' sims waar nu over gesproken wordt, zit alleen een Secure Element in, zoals @borft ook al aangeeft. Deze zorgt voor de verificatie met het apparaat en je NFC chip. Die sim is momenteel alleen nodig voor het inchecken in het OV en ik geloof ook bij de Rabobank.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 28-06-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
Deze heb ik...

Contactloos gemak

Bedankt voor je berichtje alleen nu heb ik echt geen idee meer wie ik moet geloven 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
rens-br schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:17:
[mbr]@Melchuzz op Tweakers is het wel de bedoeling dat je iets meer eigen inzet toont, dan dat je nu hebt laten zien. Welke providers heb je zelf al gevonden (behalve Simpel).

Zou je daarbij ook nog kunnen aangeven hoeveel belminuten / smsjes je zou willen?[/]

Ik denk overigens wel dat je wat dingen door elkaar haalt. Voor de Google Play: ING Bankieren heb je geen NFC nodig, laat staan een simkaart. Een telefoon met wifi is eigenlijk voldoende. Voor Google Play: ING Mobiel Betalen heb je wel NFC nodig, maar ook daar is een NFC sim niet nodig. Voor het betalen via de app is een telefoon met NFC genoeg :) Ik heb dit zelf gebruikt met Simpel in combinatie met een OnePlus One met NFC.

De 'NFC' sims waar nu over gesproken wordt, zit alleen een Secure Element in, zoals @borft ook al aangeeft. Deze zorgt voor de verificatie met het apparaat en je NFC chip. Die sim is momenteel alleen nodig voor het inchecken in het OV en ik geloof ook bij de Rabobank.
Dat zou goed kunnen, alleen ik heb net de ING gebeld en zij hebben duidelijk gezegd dat ik een simkaart met NFC nodig heb. of in iedergeval een telefoon met NFC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
Maar ik kan er nu dus vanuit gaan dat NFC een functie is die je telefoon moet ondersteunen en dat het niks te maken heeft met de simkaart? (sorry het is nogal.. confusing)

Drie posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan. Wil je toch iets toevoegen, gebruik dan de wijzig-knop.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 28-06-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Melchuzz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:20:
Dat zou goed kunnen, alleen ik heb net de ING gebeld en zij hebben duidelijk gezegd dat ik een simkaart met NFC nodig heb. of in iedergeval een telefoon met NFC
Het zou kunnen dat het gaat werken met een echt NFC SIM-kaart, maar die worden in Nederland nog niet gebruikt. Een telefoon die NFC ondersteund moet je sowieso hebben:
Wat heb ik nodig?
- Een geactiveerde ING Mobiel Bankieren App.
- Ook de Mobiel Betalen App.
- Een Android-smartphone vanaf 4.4 KitKat, geschikt voor NFC.
Melchuzz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:16:
zou simpel prima kunnen alleen ondersteunt mijn Vodafone Smart Ultra 6 het niet?

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 28-06-2017 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 20:49
Vodafone maakt het dan ook verwarrend; die hebben het ook over een NFC-simkaart voor mobiel betalen
zie https://www.vodafone.nl/s...-opties/smartlife/wallet/
Wil je contactloos betalen? Dan heb je ook een speciale NFC-simkaart nodig. Download de app en zie meteen welke diensten werken op jouw mobiel.
en
Je herkent een NFC simkaart aan het contactloos betalen logo op je simkaart. Kies voor een NFC of NFC+ simkaart, haal deze gratis op in de Vodafone winkel of vraag de simkaart aan bij de klantenservice

[ Voor 24% gewijzigd door monkel op 28-06-2017 14:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• Richh
Deze heb ik...

Contactloos gemak

Even voor de duidelijkheid. NFC SIM's _ondersteunen_ de NFC-chip van een telefoon. Ze vervangen 'm niet. De naam 'NFC SIM' die iedereen gebruikt is misleidend: eigenlijk is het een 'Secure Element' SIM. In deze simkaarten staat een speciale private key (laten we zeggen, een wachtwoord) die gebruikt wordt om dataverkeer te versleutelen en daarmee veiliger te maken.
Althans, dat is wat de SE-SIM lobby je wil doen laten geloven, maar daar raken we verder offtopic mee.

@Melchuzz Ik vermoed dat je een stagiair aan de lijn hebt gehad :P
Zal het even op een rijtje zetten :)
- De ING Bankieren app (waarmee je je bankzaken kan bekijken en geld kan overmaken) vereist geen NFC telefoon danwel NFC Sim. Dit staat er volledig los van.
- De ING app waarmee je mobiel kan betalen (telefoon tegen betaalautomaat, alsof het een pinpas is) vereist een toestel met NFC. Een NFC SIM is bij ING niet nodig en is dat ook nooit geweest.

Jouw Vodafone toestel beschikt geloof ik over NFC (staat dit aan?) dus dit zou geen probleem moeten zijn.
Wel geloof ik dat ING gebruik maakt van een whitelist met toestellen waarop de mobiel betalen app werkt. Het Vodafone toestel wat je hebt is een stuk minder gebruikelijk dan een Samsung, LG of HTC - ik kan me voorstellen dat jouw toestel niet op de whitelist staat. Maar dat is mijn gevoel :P

Daarnaast:
- De Rabo app waarmee je mobiel kan betalen (telefoon tegen betaalautomaat, alsof het een pinpas is) vereist een toestel met NFC én een NFC SIM waarmee het betalingsverkeer extra versleuteld wordt. Ook inchecken met de NS (waar ook extreem veel haken en ogen aan zitten) vereist dit. Hierdoor komt de verwarring waarschijnlijk.
- KPN en Vodafone zijn de enige die NFC SIM's leveren (en Simyo, en Telfort, dat zijn KPN dochters). Maar nogmaals; dit gaat het probleem met de ING app niet oplossen.
rens-br schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:22:
In verschillende reviews staat van wel http://www.trustedreviews.com/vodafone-smart-ultra-6-review
Ik denk dat @Melchuzz het beste zelf even kan controleren of NFC ergens in de instellingen terug te vinden is.

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 28-06-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
monkel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:25:
Vodafone maakt het dan ook verwarrend; die hebben het ook over een NFC-simkaart voor mobiel betalen

[...]
Niet alleen Vodafone, Rabobank ook. ik kan nu helemaal niks met die app van een op de andere dag.zonder alternatief te geven, niet erg netjes van ze. zij geven idd ook een melding in de vorm van: je hebt een NFC-simkaart nodig :c

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Melchuzz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:22:
Maar ik kan er nu dus vanuit gaan dat NFC een functie is die je telefoon moet ondersteunen en dat het niks te maken heeft met de simkaart? (sorry het is nogal.. confusing)
Even simpel gezegd:
Als je gebruik wilt maken van NFC toepassingen met je telefoon heb je een telefoon nodig met NFC. Voor sommige situaties is het echter nodig om óók een simkaart 'met NFC' te hebben. De NFC in de telefoon zorgt dan voor het contact en de simkaart zorgt voor de autorisatie.

Toepassingen die zonder simkaart werken (waarvan ik het weet): ING Mobiel betalen
Toepassingen die simkaart nodig hebben: Inchecken bij het OV, Vodafone Wallet, Rabobank Wallet.
monkel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:25:
Vodafone Wallet geeft ook aan:
Vodafone Wallet werkt op een NFC-smartphone met Android. Wil je contactloos betalen? Dan heb je ook een speciale NFC-simkaart nodig. Download de app en zie meteen welke diensten werken op jouw mobiel.
Richh schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:27:
Voor zover ik weet heeft de ING een 'getest' list. Daar staan alle apparaten op waarvan ze zeker weten dat het werkt. Andere apparaten kunnen ook werken, maar dat weten ze simpelweg niet zeker. Mijn OnePlus One stond ook niet op de lijst en werkte wel.
Je hebt inderdaad gelijk. Ik kon niet zo heel veel over het toestel vinden. Maar het lijkt er dus wel op.

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 28-06-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 20:20
Sommige toepassingen hebbe ook een simkaart nodig, omdat ze de authorisatyie van de app aan je simkaart koppelen als extra beveiliging. In dat geval volstaat een telefoon met NFC en wifi dus niet, maar moet je ook een simkaart in je toestel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
Ook alle, alvast enorm bedankt voor de informatie. ik moet dus bij of de kpn of vodafone een sim only abonnement afsluiten en goed opletten dat ik een simkaart mee geleverd krijg met NFC of "Secure Element" simkaart, duidelijk. Dan zit ik alleen nog met mijn toestel, wat is jullie advies daarvoor? ik hoorde net al bij @Richh dat je hem op een of andere manier aan/uit kan zetten? of zouden jullie zeggen gewoon een nieuw toestel te kopen?

Mvg en nogmaal alvast super bedankt,
Mark

PS: sorry dat ik zoveel spam, maar ik denk dat dit even duidelijker is dan telkens te editen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Melchuzz op 28-06-2017 14:36 . Reden: Excuus aan admin. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@Melchuzz dat hangt er dus vanaf wat je wilt gebruiken. Je hebt het in je OP over de ING, die heeft geen NFC sim nodig. Welke apps wil je nog meer gebruiken?

Betreft je toestel, ik zou gewoon even in de instellingen kijken. Bij mij kan je dit vinden bij:
'instellingen' -> 'Meer' (onder 'Daadloos en netwerken') -> 'NFC'.

Verder kan je ook gewoon de app downloaden en kijken wat er gebeurd.

Mocht je toch een NFC sim willen. (Bijna) op alle KPN opererende providers (Simyo, Telfort) hebben mogelijkheid voor een NFC sim en Vodafone. Bij T-Mobile kan ik nog niks vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 28-06-2017 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Melchuzz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:35:[/b]
Ook alle, alvast enorm bedankt voor de informatie. ik moet dus bij of de kpn of vodafone een sim only abonnement afsluiten en goed opletten dat ik een simkaart mee geleverd krijg met NFC of "Secure Element" simkaart, duidelijk. Dan zit ik alleen nog met mijn toestel, wat is jullie advies daarvoor? ik hoorde net al bij @Richh dat je hem op een of andere manier aan/uit kan zetten? of zouden jullie zeggen gewoon een nieuw toestel te kopen?

Mvg en nogmaal alvast super bedankt,
Mark
Nee! :P

ING's betaal-app moet werken zonder NFC SIM. In jouw geval gaat een KPN of Vodafone SIM niks uithalen. Er is verder niks mis met KPN of Vodafone, maar dit gaat je probleem niet oplossen!

Je kan bij instellingen > verbindingen als het goed is een optie 'NFC' vinden. Dit moet aan staan. Als die optie er niet is, dan heeft jouw toestel geen NFC en is dat de kern van het probleem.

Als je bij de Rabobank zat, dán klopt het wat je zegt. Rabobank maakt gebruik van NFC SIM's, ING niet.

Edit: @rens-br was me voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
Klopt, ik heb het over ING omdat ik daar een bankrekening ga openen vanwege de futures die zij hebben en ik niet erg te vrede ben over Rabobank (waar ik nu bij zit en dat NFC probleem had).

Daarom wou ik alles op een rijtje hebben en heb dit topic als aanleiding gestart. Ik ga dus nog even kijken of het aan te zetten is en kijken naar een sim only abonnement die een redelijke prijs heeft met een : "NFC Simkaart"

Het hoeft van mij niet zo geweldig te zijn, heb aan 2/3GB internet genoeg. snelheid maakt mij ook niet zoveel uit. Misschien iemand een idee waar ik dan op uitkomt?

Ja, ik wil nu een "NFC Simkaart" ook als ik hem in de toekomst misschien niet meer ga gebruiken... ben nu wel een beetje klaar daarmee :P.

PS: dit is dan nu mijn "TO DO" list om het te regelen:
-Kijken of het aan/uit te zetten is en of het aan staat op mijn huidige toestel. als dit niet gaat werken een vervanger regelen (misschien iemand al een voorstel als vervanger voor het geval dat?)
-Een nieuwe Sim only abonnement nemen (waar en hoe weet ik nog niet)

Edit:
Ik denk dat ik de oplossing van mijn huidige situatie is (dat neemt niet weg over wat ik hierboven heb getypt)

Dit alles gebeurde na een software update van mijn toestel, ik denk dat NFC toen automatisch uitgezet is.
Ik zet het nu weer aan en.. done. dat was mijn grootste probleem van nu.
Nu dit is opgelost radde jullie aan om gewoon bij simpel te blijven?

[ Voor 15% gewijzigd door Melchuzz op 28-06-2017 14:53 . Reden: Oplossing! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@Melchuzz Fijn dat alles voor jou in ieder geval helder is.

Zoals ik in mijn eerste post ook al heb aangegeven wordt eigen inzet hier wel gewaardeerd. Ga dus eerst zelf even kijken naar je abonnementen en telefoons en mocht je er niet uitkomen maak dan even een nieuw topic aan in Mobile Aankoopadviesforum en vermeld daar wat je al gevonden hebt :)

Edit:
@Melchuzz mocht je het abonnement bij Simpel nog niet opgezegd hebben, zou ik het gewoon door laten lopen. Je kan het volgens mij gewoon kosteloos aanpassen naar boven en beneden, zonder dat je er meteen weer één of twee jaar aan vast zit. Je kan dit zien op www.mijn.simpel.nl je tarieven veranderen op die manier ook niet.

offtopic:
Verder pas ik even je titel aan, om de lading beter te dekken.

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 28-06-2017 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Melchuzz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:47:
Klopt, ik heb het over ING omdat ik daar een bankrekening ga openen vanwege de futures die zij hebben en ik niet erg te vrede ben over Rabobank (waar ik nu bij zit en dat NFC probleem had).
Zeer begrijpelijk :P Ik kan hier ook een halve pagina gaan vol schrijven over mijn getouwtrek tussen Rabobank en KPN vanwege mobiel betalen... Het werkte niet en beide partijen wijzen naar elkaar bij problemen waardoor je zelf niks verder komt. Sowieso vind ik het kwalijk dat je als Rabobank-klant eigenlijk een 'lock-in' bij KPN/Vodafone hebt als je 't wil gebruiken, daar ben ik het principieel niet mee eens. Ik ben dan ook al weg bij KPN, en over weggaan bij de Rabobank twijfel ik nog.

Overigens lijkt Rabobank zich wel bewust van dit probleem (niet heel gek, de Google Play-score is dramatisch), op verschillende fora lees ik dat Rabobank aan een nieuwe app werkt. Maar daar laat men nog niks over los.
Daarom wou ik alles op een rijtje hebben en heb dit topic als aanleiding gestart. Ik ga dus nog even kijken of het aan te zetten is en kijken naar een sim only abonnement die een redelijke prijs heeft met een : "NFC Simkaart"
Het hoeft van mij niet zo geweldig te zijn, heb aan 2/3GB internet genoeg. snelheid maakt mij ook niet zoveel uit. Misschien iemand een idee waar ik dan op uitkomt?
Kijk inderdaad eens of er een optie 'NFC' op je huidige toestel zit :)

Anyhow, back 'ontopic' dan maar;
- Als je zo'n NFC SIM wil hebben, dan moet je naar KPN, Telfort, Simyo of Vodafone. Daar een afweging tussen maken is super lastig, want bij KPN krijg je korting als je thuis KPN-alles-in-1 hebt, bij Telfort krijg je korting als je Telfort-alles-in-1 hebt en bij Vodafone krijg je korting als je thuis Ziggo-alles-in-1 hebt...

Maargoed, zelfs als je de kortingen meerekent is volgens mij Simyo het goedkoopste met 100 minuten + 2GB voor 16 euro per maand. Mocht je Ziggo hebben thuis, dan heb je 150 min + 5GB voor €17. KPN en Telfort zijn op ieder prijspunt duurder dan alle concurrentie.

- Als je die NFC lock-in loslaat, kan het vééél goedkoper.
Tele2: 100 minuten + 5GB voor €14 per maand (€15 maandelijks opzegbaar)
T-Mobile: onbeperkt bellen + 5GB voor €15 per maand (dan moet je wel een T-Mobile Samen-groep op zetten, maar dat is niet moeilijk)
Simpel (T-Mob): 250 minuten bellen + 3GB voor €12,50 per maand.
Youfone (KPN): 125 minuten bellen + 2,5GB voor €12,50 per maand (€14 maandelijks opzegbaar)

In het geval van Simyo en T-Mobile krijg je extra kortingen als een vriend (of mede-Tweaker) je 'aanmeld'. Let sowieso op cashbacksites voor maximale korting. In het geval van T-Mobile kan je 55 euro terugkrijgen in totaal, bijvoorbeeld.

Zoals hierboven al genoemd: als je al bij Simpel zit kan je dit gewoon online aanpassen. Voor toestellen hebben we inderdaad een ander topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melchuzz
Richh schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:32:
[...]

Zeer begrijpelijk :P Ik kan hier ook een halve pagina gaan vol schrijven over mijn getouwtrek tussen Rabobank en KPN vanwege mobiel betalen... Het werkte niet en beide partijen wijzen naar elkaar bij problemen waardoor je zelf niks verder komt. Sowieso vind ik het kwalijk dat je als Rabobank-klant eigenlijk een 'lock-in' bij KPN/Vodafone hebt als je 't wil gebruiken, daar ben ik het principieel niet mee eens. Ik ben dan ook al weg bij KPN, en over weggaan bij de Rabobank twijfel ik nog.

Overigens lijkt Rabobank zich wel bewust van dit probleem (niet heel gek, de Google Play-score is dramatisch), op verschillende fora lees ik dat Rabobank aan een nieuwe app werkt. Maar daar laat men nog niks over los.

[...]

Kijk inderdaad eens of er een optie 'NFC' op je huidige toestel zit :)

Anyhow, back 'ontopic' dan maar;
- Als je zo'n NFC SIM wil hebben, dan moet je naar KPN, Telfort, Simyo of Vodafone. Daar een afweging tussen maken is super lastig, want bij KPN krijg je korting als je thuis KPN-alles-in-1 hebt, bij Telfort krijg je korting als je Telfort-alles-in-1 hebt en bij Vodafone krijg je korting als je thuis Ziggo-alles-in-1 hebt...

Maargoed, zelfs als je de kortingen meerekent is volgens mij Simyo het goedkoopste met 100 minuten + 2GB voor 16 euro per maand. Mocht je Ziggo hebben thuis, dan heb je 150 min + 5GB voor €17. KPN en Telfort zijn op ieder prijspunt duurder dan alle concurrentie.

- Als je die NFC lock-in loslaat, kan het vééél goedkoper.
Tele2: 100 minuten + 5GB voor €14 per maand (€15 maandelijks opzegbaar)
T-Mobile: onbeperkt bellen + 5GB voor €15 per maand (dan moet je wel een T-Mobile Samen-groep op zetten, maar dat is niet moeilijk)
Simpel (T-Mob): 250 minuten bellen + 3GB voor €12,50 per maand.
Youfone (KPN): 125 minuten bellen + 2,5GB voor €12,50 per maand (€14 maandelijks opzegbaar)

In het geval van Simyo en T-Mobile krijg je extra kortingen als een vriend (of mede-Tweaker) je 'aanmeld'. Let sowieso op cashbacksites voor maximale korting. In het geval van T-Mobile kan je 55 euro terugkrijgen in totaal, bijvoorbeeld.

Zoals hierboven al genoemd: als je al bij Simpel zit kan je dit gewoon online aanpassen. Voor toestellen hebben we inderdaad een ander topic :)
toon volledige bericht
Haha, fijn dat ik niet de enigste ben die dit ondervonden heeft :).

NFC zit in mijn toestel en was door een grootte update van mijn telefoon uit gegaan. Heb het vandaar (dankzij jullie hulp _/-\o_ ) weer aangezet en, helemaal geen probleem meer.

En ja, ik laat los over de NFC Simkaart en neem een normaal veel goedkoper bundel. Overigens zit ik daar nog wel aan te twijfelen. Ik weet alleen niet of het handig is om dat in dit topic te gaan bespreken, maar ik zou wel graag je mening erover willen horen. Zou ik een topic kunnen maken in de juiste submap en je dan een linkje kunnen geven?

In iedergeval erg bedankt voor de juiste en duidelijke informatie die je mij geeft, ik waardeer het heel erg :) _/-\o_ .
Pagina: 1