Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSI RED Laptop blaast heel hard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer 6maanden deze MSI Red laptop uit de gaming serie. En hij blaast SUPER hard als ik bijvoorbeeld all een spel als minecraft ga spelen. Hoe kan ik dit oplossen. In het begin toen ik deze lapot kocht blaaste die niet zoveel zelfs amper. Maar nu kan ik zelfs horen blazen als ik 10/15meter van de laptop afsta en dat is niet de bedoeling voor een gaming laptop

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2017 13:35 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Openmaken, stof uitblazen en in het ergste geval koelpasta vervangen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:33:
Maar nu kan ik zelfs horen blazen als ik 10/15meter van de laptop afsta en dat is niet de bedoeling voor een gaming laptop
Hoezo is dat niet de bedoeling? In een laptop zit nou eenmaal relatief gezien krachtige hardware voor het koelvermogen. Zeker als je gaat gamen, kunnen de fans harder gaan draaien en dus meer lawaai maken.

Het beste is (zoals nelizmastr al zegt) openmaken en de ventilatoren schoonspuiten. Dit kan het beste met een busje perslucht (action) of een compressor (als je die hebt). Houd de ventilatoren wel tegen, anders kunnen de ventilatoren kapot gaan. Als dit niet het gewenste resultaat geeft, kun je de ventilators uitbouwen en ook achter de ventilators schoonmaken. (daar zit vaak ook een hoop rotzooi) Als dat dan ook niet helpt, dan even de heatsinks (koperkleurige dingen) losmaken, de oude koelpasta van de heatsink en de chip halen (bijv. met alcohol) en er nieuwe koelpasta opzetten.

Als dat te eng is, kun je ook even kijken of je ergens de fancurve (hoe de ventilatoren zich gedragen) kunt veranderen. Ook kun je de ventilatieroosters vrij maken door bijv. de laptop op lego te zetten. Misschien helpt een laptopkoeler ook een beetje, maar daar heb ik geen ervaring mee. Of je gaat naar een computerwinkel, maar dat kost al snel 40 euro, om alleen de ventilatoren schoon te blazen.

Oja, wat is 'deze MSI Red laptop uit de gaming serie'. Graag een link naar de pricewatch, of in ieder geval de productpagina van de winkel.

[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 28-06-2017 15:46 ]

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 18:50
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:25 ]