Windows 10 soms snel soms super traag (bij fresh install)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikonfotograaf
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-04-2021
Hi,

Ik heb nu al een jaar problemen met mijn laptop. Een peaq PNB-2015-i7. Even voor de snelle specs: i7-6500u processor, nvidia 940mx grafische kaart 256gb ssd schijf, 12gb ram.

Toen ik hem kocht had de mediamarkt alvast wat geinstalleerd voor me ook al wilde ik dat dus niet maar mijn oude laptop had het begeven en had die dag nog een nieuwe nodig dus ik dacht laat maar doen. gevolg ik zet de computer aan en de chinese popup windows vliegen je om de oren(zowel uit de taskbar als uit webbrowsers). dit was dus al na 1 minuut dat de laptop aanstond zonder dat ik zelf uberhaubt wat gedaan heb. sluit je er 20 dan komen er 30 terug. Dus ik heb de hele zooi geformateerd, inclusief de recovery partie. peaq geeft geen support als je iets anders levert dan wat hun je voorschrijven en ze vragen meer dan honded euro om de orginele shit terug te zetten en dat ga k dus nniet doen aangezien er allerlei teringzooi opstaat wat ik niet wil.

Ik heb via microsoft de windows 10 uprade tool gedownload waar je dus mee kan upgraden of een verse usb stick kan aanmaken. Nu werkte dat in eerste instantie erg goed en de activatie hoefde ik niets aan te doen, dat gaat vanzelf via het uefi bios mett ingebouwde key. alles ging super snel. laptop start op in 10 seconden login scherm logged in in 2 seconden etc. Ook na alle updates leek het nog goed te werken en snel. dit na verse installatie en geformatteerde schijf.

Op gegeven moment na een paar dagen werken (zonder andere updates of software geinstallerd te hebben) gaat alles ineens super langzaam gewoon uit zichzelf. starten van de laptop duurt ineens 25 seconden ipv 10 seconden. opstarten van de chrome browser duurt ook ineens 10 seconden ipv 0,5 seconden. dxo opitic pro start pas op na 10 minuten ipv 10 seconden.

Ik wil graag weten hoe dit kan en waarrom het ineens van de ene dag op de andere dag zo traag gaat.

Het wordt trouwens nog veel gekker. nadat het zo traag ging heb ik de hele zooi geformateerd en daarna weer verse installatie gedaan (eerste installatie was snel). toen na tweede verse installatie (enkel windows geen andere software) gaat alles nog steeds super traag.

In de bios valt ook vrij weinig te tweaken. Ook heb ik nog een acronis harddisk copy gemaakt toen het snel was. na deze image terug gezet te hebben ging alles ook nog steeds langzaam. en op het moment dat de image was gemaakt ging alles rete snel.

Windows 7 wil niet instaleren (halverwege de installatie crashed de boel). Windows 8.1 had ik wel goede resultaten mee maar ook afhankelijk van de installatie. het was gewoon windows 8.1 oem trial versie. waar ik geen licentie voor heb. maar 30 dagen proef is genoeg om te zien of het werkt.

Wat is er mis met mijn laptop. hoe kan windows nu de ene dag snel gaan en de andere dag traag. (en nadat het traag wordt wordt het ook nooit meer snel, ook niet na 10 keer shutdown of restart).

Ik zit met mijn handen in het haar.
Ik vrees dat ik gewoon een andere laptop moet hebben ofzo want dit gaat gewoon niet meer goed komen.

Zelfs na verse installaties of harddisk images die goed werkten en snel werken ineens niet meer snel na recovery. ik wordt er gek van. Ja soms gaat het ineens snel maar meestal dus niet, zelfs niet na verse installatie.

Moet er een bios update in ofzo? Deze staat overigens niet op de peaq website maar misschien via de American megatrents website kan ik iets downloaden.

Ik heb al tientallen youtube videos gevolgd met how to makes windows 10 faster. niets van dat alles helpt. ik denk bijna gewoon aan hardware problemen of bios problemen. ik kan er echter niet achter komen wat er mis is.

Iemand hier misschien die een oplossing weet of een vergelijkbare ervaring.

Ik zit er aan te denken om laatst goed werkende windows 8.1 versie acronis image terug te zetten en dan maar illegaal de activatie te hacken want ik ben het goed zat met deze shit.

Ik denk echt dat het trouwens een windows 10 probleem is want het hele internet staat vol met mysterieuzen klachten over windows 10 dat ineens traag gaat zonder enige plausibele verklaring. en met die uefi bios shit sta je lekker met je rug tegen de muur. volgens mij kan je niet eens iets anders installeren dan wat er in je bios staat geprogrammeerd. Althans instaleren kan wel aleen activeren niet.

Dit is gewoon bijna hardcore illuminati shit wat hier gaande is.

Misschien moet ik maar een apple kopen om van dat gezeik af te zijn. Het is dat dxo optics pro en Capture one niet onder linux draaien anders had ik dat er wel opgezet.

Ik ben echt heel wanhopig nu wat ik nog kan doen. het is een laptop van 1000 euro en alles gaat als dikke stront door een trechter. Er is echt iets goed fout hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:50
Al eens een benchmark gedraaid op de SSD? Klinkt alsof de SSD een beetje brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ga niet je hele verhaal lezen (ben lui vandaag)

gooi alle troep met sleutels er af en maak een eigen account zonder windows, zie schoonepc.nl

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikonfotograaf
Ja de ssd zou ook nog brak kunnen zijn. maar de intel ssd diagnose tool gaf niks raars aan. ik zal de benchmark eens downloaden.

@hackus ik heb geen idee waar jij het over hebt. ik heb clean installatie gedaan en het werkt nu nog steeds traag /(en daarvoor met precies verse installatie van dezelfde officiele windows usb wekte het super snel).
probeer ik weer dezelfde installatie gaat het nog steeds traag. Ik doe niets illegaals hier. ik gebruik officiele microsoft image en activation key zit in bios ingebakken.en activeerd automatisch. verder niets met illegale keys of hack tools. gewoon legale wiondows met legale key en alles. alles officieel., en nog werkt het niet.

Ik HAAAAAAT apple maar ik zit er over te denken om dat maar te kopen want dit hele windows 10 gaart nergens over.

Er bestaan wel windows diagnose tools maar 99 van de 100 keer krijg je er gratis malware en virussen bij dus daar begin ik ok niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:50
nikonfotograaf schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:06:
Ja de ssd zou ook nog brak kunnen zijn. maar de intel ssd diagnose tool gaf niks raars aan. ik zal de benchmark eens downloaden.

@hackus ik heb geen idee waar jij het over hebt. ik heb clean installatie gedaan en het werkt nu nog steeds traag /(en daarvoor met precies verse installatie van dezelfde officiele windows usb wekte het super snel).
probeer ik weer dezelfde installatie gaat het nog steeds traag. Ik doe niets illegaals hier. ik gebruik officiele microsoft image en activation key zit in bios ingebakken.en activeerd automatisch. verder niets met illegale keys of hack tools. gewoon legale wiondows met legale key en alles. alles officieel., en nog werkt het niet.

Ik HAAAAAAT apple maar ik zit er over te denken om dat maar te kopen want dit hele windows 10 gaart nergens over.

Er bestaan wel windows diagnose tools maar 99 van de 100 keer krijg je er gratis malware en virussen bij dus daar begin ik ok niet meer aan.
Zoals Hackus zelf al aangaf was hij lui en heeft hij je verhaal niet gelezen. Gezien het feit dat je een legale en schone installatie hebt gedaan, lijkt het niet zozeer aan Windows te liggen. Heb je de drivers zelf geïnstalleerd of heb je dat via Windows Update laten doen?

Verder: heb je misschien teveel plugins draaien in Chrome? Kijk ook even welke programma's tegelijk met Windows opstarten. Ik heb bij mezelf bijvoorbeeld Steam en Origin uitgezet dat ze bij aanmelden automatisch opstarten. Scheelt ook weer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikonfotograaf
Nou zoals ik al aangaf in mijn wellicht iets te uitgebreide verhaal werkte windows 10 eerst supersnel ook na updates etc. zelfs toen dxo optics pro en capture one erop stonden en warcraft ging het snel.

Gewoon van de ene op de andere dag ging het ineens traag zonder. Ik heb al vele dingen geprobeerd. windows update aan windows update uit (is een service die je uit kan zetten). alle drivers van de peaq website erop etc...

Het is gewoon roulette met die windows installatie. gewoon instaleren en maar hopen dat het werkt.
Ik zal eens proberen de ssd opnieuw te analyseren of te benchmarken. Maar het blijft wel raar dat het de ene keer snel is en dan weer traag (en ook traag blijft ernba) zelfs na verse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Het is dat dxo optics pro en Capture one niet onder linux draaien anders had ik dat er wel opgezet.
Waarom probeer je dat niet? Sommige versies van Linux (volgens mij Ubuntu sowieso) kan je vanaf een USB-stick draaien. Als dat ook langzaam gaat, dan ligt het in ieder geval niet aan je OS of aan je SSD.

En volgens mij is er ook iets mis met je toetsenbord, maar dat terzijde

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikonfotograaf
nee toestenboard werkt. ik kan gewoon niet typen. ligt aan mij niet aan keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus je bent al een jaar aan het vogelen met een laptop die het bij aankoop al direct niet goed deed.

Met enige nuance; ze hebben je een winkelmodel in de maag gesplitst waar mogelijk niet al te netjes mee is omgegaan. Zoals gezegd door anderen; probeer eens wat benchmarks en/of health-tools te draaien om elk component van de laptop inzichtelijk te krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikonfotograaf
Nou opgegeven moment dacht ik laat maar langzaam gaan maar daar werd ik ook gek van.
De laptop stond trouwens gewoon in doos met alle blauwe plak folie en plasticjes erop. het was heen demo model denk ik. Maar dat hij niet goed werkt is zeker. Ik denk zelf eerder dat een andere klant hem retour heeft gestuurd dat hij weer door de refurbish mangel is gehaald en dat hij weer overnieuw in de verkoop stond. zoiets dergelijks.

Maar ja ik ga dus nooit meer naar mediamarkt. Die verkopers die daar werken die weten ook geen ene reet als je ze iets vraagt. Ze weten niet eens wat de snelste videokaart of processor is dat moeten ze met hun mobieltje opzoeken op internet. stelletje idioten daar bij de mediamarkt (maar dat is soms de enige winkel waar je terecht kan in sommige steden)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Log je in met Microsoft account of gewoon PC van Nikon ?
Je kunt veel meuk(Apps) uitzetten wat je pc sneller maakt

@nikonfotograaf Toen ik hem kocht had de mediamarkt alvast wat geinstalleerd voor me ook al wilde ik dat dus niet maar mijn oude laptop had het begeven en had die dag nog een nieuwe nodig dus ik dacht laat maar doen.

Bedoel je dat je een gebruikte pc hebt gekocht en hun er meuk op hebben gezet ?
Waarom ben je met je klachten niet teruggegaan naar de MM ?

[ Voor 61% gewijzigd door Hackus op 28-06-2017 13:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikonfotograaf
Ja natuurlijk heb ik klacht ingedient. Maar wat denk jij nou zelf er zit daar een mavo-er op de eerste lijns helpdesk met voor uitgekotst script (zelfs als je bij HP-UX 64 bits 16 cpu's enterprise servers belt krijg je ook zo iemand aan de lijn maar dan uit india, ik heb in 24/7 mission critical data centers gewerkt waar ik met shit werkte waar de meeste nerds enkel over kunnen dromen, 64 bits cpu's is so '90's.....).

Mediamarkt gaan je echt niet helpen. Dit is gewoon 3rd level support shit wat hier gebeurt.
Elke idioot kan eerste lijns support doen. 3rd level support word een heel ander verhaal. Maar voordat je daar komt moet je eerst door 1st line support komen wat niet gaat lukken met die voorgekookte scripts en gladjanus managers die enkel denken hoe ze mensen nog verder kunnen naaien ipv helpen.

Is er geen tool ofzo die bestaat wat diagnoses kan stellen (ik weet weinig van windows. ik ben hpux system admin/unisys mcp cleapath admin, ik weet niks van mickey mouse windows systemen, daar hadden we andere mensen voor).

[ Voor 3% gewijzigd door nikonfotograaf op 28-06-2017 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:33
nikonfotograaf schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:58:
Ja natuurlijk heb ik klacht ingedient. Maar wat denk jij nou zelf er zit daar een mavo-er op de eerste lijns helpdesk met voor uitgekotst script (zelfs als je bij HP-UX 64 bits 16 cpu's enterprise servers belt krijg je ook zo iemand aan de lijn maar dan uit india, ik heb in data centers gewerkt waar ik met shit werkte waar de meeste nerds enkel over kunnen dromen, 64 bits cpu's is so '90's.....).
Mediamarkt gaan je echt niet helpen. Dit is gewoon 3rd level support shit wat hier gebeurt.
Elke idioot kan eerste lijns support doen. 3rd level support word een heel ander verhaal. Maar voordat je daar komt moet je eerst door 1st line support komen wat niet gaat lukken met die voorgekookte scripts en gladjanus managers die enkel denken hoe ze mensen nog verder kunnen naaien ipv helpen.

Is er geen tool ofzo die bestaat wat diagnoses kan stellen (ik weet weinig van windows. ik ben hpux system admin/unisys mcp cleapath admin, ik weet niks van mickey mouse systemen).
Als je niks van Mickey mouse systemen weet, blijf er dan bij weg zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Had je dan niet beter van je zuurverdiende salaris een laptop met niet-Windows kunnen aanschaffen en met een goede/betere support?

Wat laat jij je kennen; ik vind trouwens ook dat je bepaalde beroepen en/of personen nu gewoon door het slijk haalt met je ongenuanceerde uitspraken over opleiding, manier van werken etc. Blijkbaar is jouw kennisniveau hier ook niet echt heel behulpzaam bij want Google was nog niet in je opgekomen zoals "windows temperature tool" of "windows ssd tool"; misschien had je dan toch nog wat kunnen leren van de 1e lijns helpdesker met zijn/haar uitvraaglijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikonfotograaf
Ja maar sommige software (zoals bank transancties enzo) werkt enkel op mission critical shit zoals hpux servers met 4 dubbele power sources en 3 dubbele fail over van complete data centers.

Ik kan er ook weinig aan doen dat fotografie mijn hobby is en dat alle raw op windows draait en nergens anders op. bovendien wordt gewoon niet geleverd wat wordt beloofd. namelijk de snelste en betrouwbaarste windows tot nu toe en compatible met alles en iedereen. De laatste keer dat ik zoveel shit heb meegemaakt was toen .ik windows vista had.

[ Voor 27% gewijzigd door nikonfotograaf op 28-06-2017 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

nikonfotograaf schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:10:
Ja maar sommige software (zoals bank transancties enzo) werkt enkel op mission critical shit zoals hpux servers met 4 dubbele power sources en 3 dubbele fail over van complete data centers.
Euh, dat is de reden dat je een Windows machine hebt gekocht? Ik ben het even kwijt.
nikonfotograaf schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:10:

Ik kan er ook weinig aan doen dat fotografie mijn hobby is en dat alle raw op windows draait en nergens anders op.
Weinig Linux kennis aan mijn kant, maar lijkt mij heel sterk dat op Linux geen bewerking van raw bestanden mogelijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nikonfotograaf schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:58:
Ja natuurlijk heb ik klacht ingedient. Maar wat denk jij nou zelf er zit daar een mavo-er op de eerste lijns helpdesk met voor uitgekotst script (zelfs als je bij HP-UX 64 bits 16 cpu's enterprise servers belt krijg je ook zo iemand aan de lijn maar dan uit india, ik heb in 24/7 mission critical data centers gewerkt waar ik met shit werkte waar de meeste nerds enkel over kunnen dromen, 64 bits cpu's is so '90's.....).

Is er geen tool ofzo die bestaat wat diagnoses kan stellen (ik weet weinig van windows. ik ben hpux system admin/unisys mcp cleapath admin, ik weet niks van mickey mouse windows systemen, daar hadden we andere mensen voor).
Jij bent zo slim dat je zelf niet eens in staat bent met MM te dealen. Mensen hier beoordelen die werken om sukkels zoals jij te woord te staan, die na een jaar of nog langer komt zeuren op een Tech Forum.
Je zet jezelf voor **l hier, en ik denk dat veel lezers er om lachen.

Dus wie is er nu de idioot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikonfotograaf
@Hackus wat loop je nu weer op mij af te geven dan. ik heb jou toch niet beledigd ofzo. of werk je zelf voor peaq of mediamarkt en durf je het niet te zeggen ofzo. ik dien een klacht tegen je in want ik houd niet van op de man af spelen en mensen lopen te beledigen en dat terwijl je mijn OP niet eens heb gelezen. ga lekker andere mensen beledigen. het intreseert je toch geen reet. je leest mijn OP niet eens en je loopt wel iedereen zwart te maken hier.

Ga lekker je familie uitschelden ofzo ipv hier de keyboard held uit te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikonfotograaf
Ik ga straks maar eens een installatie op de gewone ide schijf proberen. kijken of er dan ook snelheids verschillen optreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lees zelf even je eigen berichten, dan kun je mijn bericht beter begrijpen. en nee, ik werk niet bij de MM, maar mijn buurjongen wel, naast zijn studie. je moet je niet zo uitten op een forum, dan krijg je deze reactie van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikonfotograaf
Ik beledig niemand persoonlijk. Ik zet mediamarkt. En de peaq helpdesk te kakken omdat ze me niet helpen.
Ook al heb ik drie jaar garantie. Als je bij ze aanklopt dan helpen ze je niet.

Dit is op basis van de door mij beleefde ervaring met deze bedrijven.

Ik heb alle correspondentie nog liggen.

Ik gaf ook al aan dat ik van windows geen verstand heb. Het is voor mij gewoon een tool voor raw photobewerking. Ik heb al een paar diagnose tools losgelaten. Maar er komen geen rare dingen uit.

Wel heb ik op internet paginas en fora vol met dezelfde problemen gezien. Namelijk dat windows gewoon ineens supertraag gaat. Spontaan of na een update. Met windows 8.1 had ik dit probleem niet toen ging het wel snel. En gewoon altijd.

Ik denk niet echt dat het aan de hardware ligt. Het is allemaal nvidia en intel en realtech spul wat er inzit.
Niet een of ander derde rangs merk. Met linux zit ik echt in 5 seconden in mijn login scherm. Echt supersnel. Met win 8.1 in 10 seconden. Met. Windows 10 ook. 10 sec behalve na spontane a
Onverklaarbare kuren en dan duurt het inens 25 seconden en dan komt het niet meer goed daarna. Chrome opstarten duurt gewoon 10 a 15 seconden en dat hoort gewoon in 0.5 sec te gaan.

Als iemand nog tips heeft geef ze aub. Zoals ik al aangaf ik ben geen windows expert. Dus ga mij daar niet over lopen bashen aub. Ik heb dat a l in de op gezet dat k geen verstand heb van windows. Ik snap dan ook dat gebash niet echt. Kom is met een structurele oplossing ipv mensen af te zeiken.

Ik dat dat hier windows nerds zaten maar. Er zitten enkel maar zolderkamerterroristen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09 20:20
nikonfotograaf schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:42:
Ik beledig niemand persoonlijk. Ik zet mediamarkt. En de peaq helpdesk te kakken omdat ze me niet helpen.
Ook al heb ik drie jaar garantie. Als je bij ze aanklopt dan helpen ze je niet.

Dit is op basis van de door mij beleefde ervaring met deze bedrijven.

Ik heb alle correspondentie nog liggen.

Ik gaf ook al aan dat ik van windows geen verstand heb. Het is voor mij gewoon een tool voor raw photobewerking. Ik heb al een paar diagnose tools losgelaten. Maar er komen geen rare dingen uit.

Wel heb ik op internet paginas en fora vol met dezelfde problemen gezien. Namelijk dat windows gewoon ineens supertraag gaat. Spontaan of na een update. Met windows 8.1 had ik dit probleem niet toen ging het wel snel. En gewoon altijd.

Ik denk niet echt dat het aan de hardware ligt. Het is allemaal nvidia en intel en realtech spul wat er inzit.
Niet een of ander derde rangs merk. Met linux zit ik echt in 5 seconden in mijn login scherm. Echt supersnel. Met win 8.1 in 10 seconden. Met. Windows 10 ook. 10 sec behalve na spontane a
Onverklaarbare kuren en dan duurt het inens 25 seconden en dan komt het niet meer goed daarna. Chrome opstarten duurt gewoon 10 a 15 seconden en dat hoort gewoon in 0.5 sec te gaan.

Als iemand nog tips heeft geef ze aub. Zoals ik al aangaf ik ben geen windows expert. Dus ga mij daar niet over lopen bashen aub. Ik heb dat a l in de op gezet dat k geen verstand heb van windows. Ik snap dan ook dat gebash niet echt. Kom is met een structurele oplossing ipv mensen af te zeiken.

Ik dat dat hier windows nerds zaten maar. Er zitten enkel maar zolderkamerterroristen hier.
En je verwacht hulp met zulke reacties en beledigingen? Maargoed het is lastig om vanaf een ander beelscherm te raden wat het probleem is. Persoonlijk heb ik weinig goede ervaringen met Peaq en mediamarkt (kwaliteit en support). Het klinkt alsof een proces of programma de oorzaak is. Check eens taakbeheer en wat je CPU, Schijf en RAM gebruik is welke programma's het meeste gebruiken. En welke programma's tegelijk met windows opstarten. Als dat normaal is dan is de SSD gewoon verrot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Moet je niet gewoon je rechtsbijstand inschakelen, die Peaq laptop ongedaan maken en van je dikbetaalde UX-baan iemand inhuren die een werkende laptop voor je regelt? Desnoods iemand die jouw RAW-foto's bewerkt?

Wederom probeer je bepaalde beroepen/personen in een hoek te trappen; waarom moet mensen met verstand van Windows meteen een nerd zijn? Is dat echte de allerlaatste lunchpraat onder Unisys-beheerders ofzo; zijn jullie professioneel en persoonlijk zooo superieur aan de overige (ICT-) beroepsgroepen?

Met enige nuance; is het heel vreemd/opvallend dat je zowel bij de Mediamarkt, PEAQ en hier op Got niet geheel serieus lijkt te worden genomen met navenante service/afhandeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikonfotograaf
Oh wij als unisisys en hp admins kijken op niemand neer normaal gesproken. Maar ik verwacht wel dat er een oplossing komt als er een probleem is. En zowel bij Media Markt als Peaq loop je tegen een muur op die niet omver wil. Ze beloven 3 jaar garantie maar enkel als hun het uit komt. Als je iets anders erop zet dan hun willen dan geld de garantie niet meer. technisch gezienb als je een nieuwere windows versie koop dan is je garantie al weg of als je linux erop ofzo zet (dat is mij door peaq te verstaan gegeven).

Ik bedoel als een bedrijf een bagger prodiuct af levert adverteer het dan niet als wij zijn de beste shit alleen veel goedkoper dus koop ons product. dat is dus gewoon volksverlakkerij van een paar gladjanussen.(van die types die met glimmend maffia pak bij je aan komen bellen thuis met clip board onder hun arm).

HP, hitachi, unisys, etc die hoeven geen gladjanussen in te huren. enkel mensen met verstand van zaken.
en daarom overleven ze en daarom staan ze in alle data centers ter wereld 24/7 service te verlenen en gaan bedrijven keer op keer met ze in zee. desnoods leveren ze on site engineers die permanent aanwezig zijn.

Ga mij nou niet af lopen zeiken om iets wat Peaq of Mediamarkt niet waar kan maken. Hun beloven het paradijs voor een prikkie niet ik, dus laat mij er even buiten aub., laat dat even heel erg duidelijk zijn.

Ik verwacht gewoon dat een product aan de geschepte verwachtingen voldoet. als iemand een laptop belooft met i7-6500u processor en 12gb ram dan hoef je niet te verwachten dat het zo traag gaat als een intel duo core van 8 jaar geleden. lijkt me niet al te ingewikkeld om te begrijpen toch?

wat loopt iedereen mij nou af te branden hier. het is toch duidelijk dat een moderne laptop niet hoort te presteren als iets van 8 jaar geleden. Dat is niet mijn fout. er staat geen illegale shit op mijn laptop alles is legaal of gratis te downloaden en alles gaat traag als dikke stront door een trechter. windows 10 is de recommended shit voor deze laptop (en andere drivers zijn niet eens beschikbaar) en het werkt gewoon NIET.

nogmaals waarom lopen mensen mij te bashen hier. ik doe niets illegals ik koop een legaal product inclusief legale software fabrikant adviseert zelfs de software die ik gebruik en ik krijg de ervaring van fucking 10 jaar terug. Ga aub niet mij lopen af zeiken. Ik doe niets verkeerd hier ok. Ik vraag alleen ervaringen of oplossingen.

Ja ik heb Mediamarkt en Peaq misschien in een kwaad daglicht gezet maar dat krijg je ervan als je dingen beloofd die je niet waar kan maken heel erg simpel. what goes around comes around. Sommige mensen noemen het karma.

. .

[ Voor 34% gewijzigd door nikonfotograaf op 29-06-2017 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:36
Als je zo goed bent met enterprise spul etc waarom koop je dan in hemelsnaam een peaq laptop bij de mediamarkt ipv bv iets als een HP Elitebook?

Btw wel vreemd als iemand met jouw skillset dit soort triviale zaken niet kunt troubleshooten, want de basis van het troubleshooten blijft hetzelfde, of het nou om een laptop of een server gaat (dat je andere handelingen uit zal voeren is een ander verhaal).

Toevallig al eens met bv Linux getest op de machine om te kijken hoe de performance dan is?

Overigens wel apart dat veel engineers die puur op linux en aanverwante OSen draaien altijd afgeven op Windows en de meest basale zaken niet kunnen troubleshooten, terwijl veel Windows Server engineers wel basis linux problemen kunnen troubleshooten (en dan nog neerkijken op de Windows Admins ook... Er zijn er overigens ook genoeg die dat niet doen uiteraard, maar die kijken ook niet op anderen neer. Wellicht komt het neerkijken door het niet kunnen accepteren dat zij toch niet zo goed zijn als wat zij denken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikonfotograaf
Ik troubleshoot me een ongeluk maar niets van de tools geeft een probleem aan. Het gaat letterlijk van de ene op de andere dag zonder hardware verandering of updates of nieuwe software.

gewoon de volgende dag boot het langzamer en start alles traag op. Geen enkele diagnose tool geeft een probleem aan.
bovendien daarvoor werkte het wel snel en zonder wijziging ineens niet meer.

peaq is overigens gewoon een omgebouwde lenovo laptop. zo erg is het allemaal niet.

En waarom ik dit kocht is gewoon al uitgelegd in de OP. Ik had snel wat nieuws nodig want oude laptop begaf het. Als er geen andere winkel in de buurt zijn dan ben je toch op mediamark aangewezen die het monopolie hebben in de buurt hier.en dan ligt het er maar aan wat ze op voorraad hebben.

Ik had achteraf misschien bij de mediamarkt een bestelling kunnen plaatsen via hun online shop met behulp van een medewerker en dat ze het hadden laten bezorgen de volgende dag.

De laptop is echt wel goed. het us een i7-6500u processor met 240gn ssd en 1,5TB 2e schijf 12GB ram en een IPS paneel. ij voldoet aan de specs die ik wil.

Hij is ook bloedsnel.. alleen niet met windows 10.
Als je linux erop zet dan zit je van aan knop tot inlog scherm echt in 5 seconden in linux. Met windows 8 ook gewoon in 10 seconden en inloggen duurt ook 1 of 2 seconden en alles browsers en applicaties starten supersnel.

En in windows 10 heb ik dat ook voor een dag en daarna gaat het allemaal supertraag.
Pagina: 1