[Win 7] Command Prompt accepteert geen commando's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyNytex
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-05-2024
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met alle CMD's op elke computer die ik heb namelijk: CMD die accepteert wel de commando's die standaard zijn geprogrammeerd zoals: help, ping enz.
Maar als ik een andere CMD command wil doen die niet standaard is geprogrammeerd zegt hij al snel dat ik het zelf maar moet gaan uitzoeken.
Weet iemand een oplossing hiervoor? :?

Beste antwoord (via JoeyNytex op 07-01-2023 10:44)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
JoeyNytex schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:10:
[...]

Dan krijg ik dit

@echo off
:loop
node c.js
echo Switching servers...
goto loop
Nou, er kan eigenlijk maar één ding niet bekend zijn: "node". :P
https://nodejs.org/en/download/ heb je nodig hiervoor zo te zien.

Saved by the buoyancy of citrus

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:35
Geef eens een voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je je path gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JoeyNytex schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:13:
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met alle CMD's op elke computer die ik heb namelijk: CMD die accepteert wel de commando's die standaard zijn geprogrammeerd zoals: help, ping enz.
Maar als ik een andere CMD command wil doen die niet standaard is geprogrammeerd zegt hij al snel dat ik het zelf maar moet gaan uitzoeken.
Leg eens gewoon uit wat je doet en wat voor melding je krijgt. Dit soort populaire taal hebben we werkelijk niks aan. En wat bedoel je met 'standaard geprogrammeerd'.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Of gebruikt ie commando's uit bv. linux, dit wil nog wel eens verschillen in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyNytex
@Room42 Ik heb niet veel ervaring met de CMD enkel de standaard commando's
Ik heb dus een map waarin een batchbestand zit, als ik die dus open krijg ik de melding dat het een commando is die niet bekend is in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyNytex
Ik zie dus niet wat voor commando dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JoeyNytex schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:49:
Ik heb dus een map waarin een batchbestand zit, als ik die dus open krijg ik de melding dat het een commando is die niet bekend is in het systeem.
Welk commando???

En wie zegt dat het batch-bestand geschikt is voor jouw OS? Ik kan ook iets in C# programmeren, dat .BAT noemen en daar kan je ook niks mee.

Als je niet weet wat het commando is of hoe de batch werkt, afblijven en maar eens gaan inlezen of/hoe je erachter kan komen wat het doet. Met enige nuance kan ik over 2 minuten een batch naar je mailen waarmee ik je hele PC formatteer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55
ik neem aan dat je de dos prompt bedoelt hier? en wat voor batchbestand gaat het over? leg anders gewoon even uit wat je precies doet, gooi er desnoods een screenshot bij, en plaats de relevante code uit je script er even bij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
JoeyNytex schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:49:
Ik vrees dat je niet over de kennis beschikt om dit uitgelegd aan ons. Niet erg, maar het maakt het niet zo makkelijk. Maak even een screenshot, aub. Beelden zeggen soms meer dan woorden ;)

Mijn eerste gedachte is dat je in Powershell zit te werken, waarbij je er ".\" voor je batch moet zetten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Zit je niet in Powershell?
Dan is het namelijk:

PS C:\temp> .\route.bat

.\ erbij zetten

@Room42 was ietjes sneller :P

[ Voor 17% gewijzigd door Vorkie op 28-06-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyNytex
MAX3400 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:51:
[...]

Welk commando???

En wie zegt dat het batch-bestand geschikt is voor jouw OS? Ik kan ook iets in C# programmeren, dat .BAT noemen en daar kan je ook niks mee.

Als je niet weet wat het commando is of hoe de batch werkt, afblijven en maar eens gaan inlezen of/hoe je erachter kan komen wat het doet. Met enige nuance kan ik over 2 minuten een batch naar je mailen waarmee ik je hele PC formatteer.
Ik had dus iets na het bericht wat gestuurd dat ik niet kan zien welk commando het is.
Ik heb dus deze batch bestand gevonden op youtube, hiermee kan ik dus verschillende bots activeren op een game ( ik moet in een TXT bestand allemaal ip's neerzetten van de website: socks24.org) waarschijnlijk leest het batch bestand de ip's en zorgt ervoor dat de bots in de game gezet kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
JoeyNytex schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:58:
[...]

Ik had dus iets na het bericht wat gestuurd dat ik niet kan zien welk commando het is.
Ik heb dus deze batch bestand gevonden op youtube, hiermee kan ik dus verschillende bots activeren op een game ( ik moet in een TXT bestand allemaal ip's neerzetten van de website: socks24.org) waarschijnlijk leest het batch bestand de ip's en zorgt ervoor dat de bots in de game gezet kunnen worden.
Zorg dat je je backups op orde hebt. Off-site. Jij hebt echt geen idee wat je aan het doen bent! |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Room42 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:01:
[...]

Zorg dat je je backups op orde hebt. Off-site. Jij hebt echt geen idee wat je aan het doen bent! |:(
Jawel... socks24 zorgt ervoor dat je onder andere clicks genereert voor unibet en andere (betaalde) advertenties. Door dit in een TXT te zetten en dan een BAT ertegenaan te zetten, zal een server iets met jouw IP doen om zomaar iets op het internet ergens aan te vinken enzo. Moet betrouwbaar zijn (want het stond op YouTube).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyNytex
Room42 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Ik vrees dat je niet over de kennis beschikt om dit uitgelegd aan ons. Niet erg, maar het maakt het niet zo makkelijk. Maak even een screenshot, aub. Beelden zeggen soms meer dan woorden ;)

Mijn eerste gedachte is dat je in Powershell zit te werken, waarbij je er ".\" voor je batch moet zetten.
Ik heb inderdaad niet genoeg ervaring om alles op de laatste puntjes uit te leggen. Ik weet veel over computers maar dit soort dingen gaan toch wel boven mijn pet uit. Maar hier is een screenshot van de map waar alles in zit. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UgYJbEw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Doe eens rechtermuisknop op "Start-Neybots" en dan iets als 'Bewerken'. Je krijgt dan als het goed is een notepad-schermpje met een bepaald script.

Plak dat hier eens in.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyNytex
MsG schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:09:
Doe eens rechtermuisknop op "Start-Neybots" en dan iets als 'Bewerken'. Je krijgt dan als het goed is een notepad-schermpje met een bepaald script.

Plak dat hier eens in.
Dan krijg ik dit

@echo off
node c.js
goto loop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JoeyNytex schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:05:
[...]

Ik weet veel over computers...
Blijkbaar niet; er staat een hele tutorial online over wat je probeert en hoe je elk bestand moet aanmaken en openen. Ik vind het wel lastig dat je al struikelt in stap 4 ofzo van de 11 en ondanks een hele simpele zoek-opdracht dus stap 5 t/m 11 mist in de uitvoering.

Aangezien ik geen echte zin heb om het script te reproduceren noch je echt voor te lichten wat het doet, vraag ik me terdege af of je hiermee wel door moet gaan. 1 tikfout (door jou) of 1 aanpassing (door de ontvangende kant) en de hele bende loopt in de soep of doet niet meer wat het moet doen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
JoeyNytex schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:10:
[...]

Dan krijg ik dit

@echo off
node c.js
goto loop
Nou, er kan eigenlijk maar één ding niet bekend zijn: "node". :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyNytex
Cyphax schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:18:
[...]

Nou, er kan eigenlijk maar één ding niet bekend zijn: "node".:P
Dit ga je niet menen 8)7
Dom dat ik hier niet aan gedacht heb |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyNytex
Cyphax schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:18:
[...]

Nou, er kan eigenlijk maar één ding niet bekend zijn: "node".:P
Geïnstalleerd en hij doet het _O-
Had wel verwacht dat het wat simpels zou zijn maar dit is gewoon een domme fout :Y
Bedankt voor deze opmerking d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

By the way, als dit is om clicks te genereren naar je eigen website voor adsense, dan pleeg je fraude, dus houdt dat in de gaten ;)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1