Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 725747

Topicstarter
Mijn vraag
Kunnen jullie mij helpen met een goede CPU Koeling te vinden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ben aan het zoeken naar 2 builds (AMD / Intel).
CPU AMD: Ryzen 1700x
CPU Intel: I5 7600k

Wat ik al gevonden heb
Ik heb meerdere koelingen gezien. Ik weet dat ik geen platte (liggende) fan wil hebben.

---

Ik ga met het nieuwe systeem vooral gamen en internet gebruiken. Games moet je voorstellen: GTA5, CS:GO, PlayerUnknown Battlegrounds, H1Z1. Vooral PlayerUnknown Battlegrounds en H1Z1 werken nu bij mij voor geen ene meter 8)7 .
Met de koeling wil ik graag niet hoger dan €70 gaan. Ik heb niet bepaald een voorkeur voor een merk maar hij moet wel voldoende koelen. De laatste jaren heb ik pech gehad en werd steeds alles redelijk warm.

Groetjes!!

Ame.

Beste antwoord (via Anoniem: 725747 op 29-06-2017 10:58)

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Scythe Mugen is een hele goede keuzen.

Bij de buren hebben ze onlangs een heel uitgebreide test gedaan met 22 verschillende koelers. https://nl.hardware.info/...22-nieuwe-modellen-getest

Deze passen bijna allemaal op de AM4 socket voor AMD Ryzen. voor sommigen moet je dan wel de juiste versie aanschaffen (speciale beugels en schroeven etc.)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Voor als het goed moet koelen, stìl zijn, binnen budget en op beide systemen passend:
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

[ Voor 9% gewijzigd door ToFast op 28-06-2017 11:56 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hanvandijk

Bij de buren hebben ze onlangs een heel uitgebreide test gedaan met 22 verschillende koelers. https://nl.hardware.info/...22-nieuwe-modellen-getest

Deze passen bijna allemaal op de AM4 socket voor AMD Ryzen. voor sommigen moet je dan wel de juiste versie aanschaffen (speciale beugels en schroeven etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

De Arctic 33 koelt goed, stil en heeft een lage prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Anoniem: 660294 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:04:
De Arctic 33 koelt goed, stil en heeft een lage prijs.
Ook een erg goede keus vooral als je wat meer op budget zit. Wil je toch extra koeling (alleen interessant voor overklokken) en nog geringer geluid blijft de mugen 5 (of extra stille PCGH-versie) toch wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hanvandijk schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:01:

Bedankt voor jullie reacties!

De link heb ik bekeken en hier wordt onder andere ook gesproken over de Scythe Fuma.
Wat is precies het verschil in de Fuma en de Mugen?

Kwa mijn prijs range kan ik ook nog wel de Noctua NH-U14S nemen.
Dit is volgens bovenstaande link de beste (ook als je wilt overclocken wat ik waarschijnlijk wel wil).
Alleen ziet deze er niet uit :F . Natuurlijk gaat het ook een beetje over de looks. :D

Ame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanvandijk
Volgens mij is de Fuma een doorontwikkelde versie van de Mugen. De reden dat de Mugen nog steeds te verkrijgen is? Omdat het simpelweg een hele goede koeler is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

hanvandijk schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:19:
Volgens mij is de Fuma een doorontwikkelde versie van de Mugen. De reden dat de Mugen nog steeds te verkrijgen is? Omdat het simpelweg een hele goede koeler is!
Een doorontwikkeling van de Mugen 3. De Mugen 5 koelt beter en stiller.

Als de behuizing voldoende inbouwhoogte heeft is een Thermalright True Spirit 140 Power ook een mogelijkheid. Presteert vergelijkbaar met de genoemde Noctua.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 660294 op 29-06-2017 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanvandijk
Anoniem: 660294 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:31:

Een doorontwikkeling van de Mugen 3. De Mugen 5 koelt beter en stiller.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk altijd direct naar de Mugen 5 kijk voor een goede tower koeler.
Alleen als ik weet dat ik met de ruimte mogelijk in de problemen kom ga ik kijken naar een andere koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Conclusie

De Scythe Mugen 5 wordt het!

Deze past op beide builds en koelt volgens vele recenties en websites super.
De prijs valt binnen de prijsrange en koelt ongeveer hetzelfde als andere koelers met een hogere prijs.

-

Enkele voordelen die ik ook lees is dat de koeler geen extra ruimte inneemt in de kast zoals het blokkeren van geheugenbankjes.
De koeler heeft 2 fans (waardoor ik meer vertrouwen erin krijg dat het wel goed gekoeld moet zijn) Just in case.

Ik bedank jullie voor het meedenken en mochten andere nog een andere suggestie hebben en/of aan kunnen tonen waarom een andere beter is, dan hoor ik dat graag! :9
Pagina: 1