Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• rickjj
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-07 12:06
Mijn vraag
Hallo ik heb een vraag waar jullie misschien meer van weten. Ik ben eigenlijk opzoek naar software voor op een tablet ( android of ipad) die gebruik maakt van stem geluid. Ik zal een situatie schetsen om het duidelijk te maken.
een demente man zit in een omgeving waarvan hij niets meer herkent. Als de mensen om hem heen uitbeeld zijn raakt hij in paniek. als er dan wordt gezegd dat er iemand in de buurt is ( stem geluid van begeleider om hem gerust te stellen ) is het weer goed. natuurlijk kan er niet 24 uur iemand in de buurt zijn. nu dacht ik de techniek gaat al zo ver misschien is hier ook een oplossing voor. Ik zoek eigenlijk iets wanner er geen begeleider is voor deze man. als hij dan onrustig word en roept of vraagt om de begeleiding, dat zijn stem een trigger is voor het afspelen van een vooraf opgenomen boodschap met de stem van de begeleider dat het goed komt en dat ze in de buurt zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
een tablet zou het fijnste zijn, zodat deze mobiel is en ook naar andere ruimtes mee genomen kan worden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
we hebben gekeken naar assistenten zoals homey, maar deze vragen altijd om een eerste comando oke homey ( google,siri). maar het gaat dus om "hulp"roepen en dan begint hij dus niet met oke homey

het zou fijn zijn als iemand iets weet. Ook als het niet voor op een tablet is maar een andere oplossing zou ik het graag willen weten.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
offtopic:
Ik heb even je titel aangepast, om het iets duidelijker te maken.

Ik laat mijn gedachtes even op de vrije verloop:

Ik ken helaas zo geen apps helaas, maar het opnemen van geluid en daarop triggeren lijkt mij vrij lastig, omdat het geluid elke keer een beetje zal afwijken. Zou je niet iets kunnen doen met het volume?

Je kan ook kijken naar apps zoals Tasker of ittt, die kunnen iets uitvoeren op bepaalde triggers.

Als laatste is het niet mogelijk om hem een armband te geven met het geluid van de begeleider erin en op het moment dat hij in paniek raakt hij een knop in drukt waarna de stem komt. (al is het wellicht lastig dit hem aan te leren / uit te leggen.)

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 28-06-2017 12:11 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het voorbeeld ook enigszins reeel is, heb je natuurlijk kans dat een dement persoon over en dag of over een maand de knop/device niet meer weet te vinden.

Om een solide antwoord te vormen voor jouw vraagstelling, denk ik dat je niet met voorbeelden moet komen maar, indien mogelijk, daadwerkelijke real-life schets van het probleem en de vraagstelling.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rickjj
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-07 12:06
@MAX3400
De situatie die ik schets is geen voorbeeld maar realiteit. De desbetreffende man is eigenlijk te laat verhuisd. Dementie loopt in verschillende fases. Deze man zit in fase 3\4....hierin is het niet meer mogelijk nieuwe omgeving te herkennen als zijn nieuwe omgeving. De man leeft dus steeds in een omgeving die hij niet herkent.
Hij is ook verstandelijk beperkt daarom waarschijnlijk ook te laat herkent en vandaar de late verhuizing. Fijn dat je mee wilt denken en kritisch kijkt naar de andere reacties. Er komt idd een fase dat hij de knop op zijn armband niet meer zal gebruiken. Maar ik wil kijken of er dingen zijn die ik kan proberen. Fijn de reactie dank je wel in ieder geval