?Goede deal? 350 euro voor nieuwe Medion Akoya MD60350 E7424

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyc
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09-2022
Hallo

Ik ben in de mogelijkheid om bij Aldi voor 350 euro een nieuwe Medion Akoya E7424 MD60350 (let wel: NIET MD60150) met 3 jaar garantie aan te kopen.

Hier vind je de officiële Aldi-aankondiging:
http://aldi.medion.com/md60350/be_nl/?refPage=aldi

Is dat een goede deal volgens jullie, rekening houdende met de volgende dingen:

- ik ben leraar informatica, ken wel wat van soft- en hardware (maar ben geen expert) en heb een drietal computers thuis: twee vaste die tien jaar of ouder zijn (Intel Core2 Duo) en één 17" HP Pavilion DV7 van 7 jaar oud (ik dacht met een wat zwakkere AMD Athlon), allemaal met minimum 4 GB
- ik draai meestal Firefox en Thunderbird en dan nog Word en Excel tegelijk in Windows 10 Enterprise op twee schermen; dikwijls ook nog Chrome. In Firefox zijn er gemiddeld zo'n 50 à 100 tabbladen geopend (please do not comment on this...) en Thunderbird beheert zo'n 15 mailboxen, waarvan verscheidene enkele GB groot
- ik kijk misschien eenmaal om de drie maanden naar een dvd of naar een online film
- ik speel absoluut géén spelletjes / games
- ik doe nooit aan fotobewerking; misschien ga ik hooguit eenmaal om de twee jaar (!) een filmpje van de oude videocamera overnemen (geen echte editing)
- de laptop zal vooral op het bureau blijven staan
- mijn data zijn voor mij belangrijk; daarom heb ik ook een Medion (= Lenovo) NAS, waar ik wel minder tevreden over ben (garantie is bijna om en al tweemaal binnengebracht)
- ik werk met wat verouderde hardware die ik liefst zou behouden (LaserJet 4050N via parallelle poort; ik heb nog een universele docking station die ik hopelijk onder Windows 10 (Home of Enterprise) aan het bollen zal krijgen

Eigenlijk werkt alles bij mij thuis nu zonder al te veel problemen (tenzij Windows updates...) dus ergens heb ik helemaal geen nieuw computer nodig. Maar ik word het wachten zo stilaan moe: opstarten van de computer / herinstalleren / openen van programma's etc. gaat traag, maar het gaat. In die zin lijkt 350 euro mij niet echt te veel; misschien dat ik later (wanneer het echt nodig zal zijn) niet zo'n goede deal zou kunnen doen?!

Ik heb vooral schrik van de I3 i.p.v. een I5 (maar ik kan dat eigenlijk niet inschatten; volgens wat ik gelezen heb zou deze I3 wel OK zijn). En ik lees dat de resolutie van 1600x900 aan de lage kant is; ik kan niet goed inschatten of ik daar veel "last" van ga hebben. Ik moet wel met minstens 2 schermen kunnen werken (eventueel 3, maar dat zal vermoedelijk niet gaan). Dit enkel om Firefox, Thunderbird en Word / Excel elk op een ander scherm te laten draaien. Het lijkt me ook een nadeel dat er maar 1 USB3-poort is.

Pluspunten lijken mij 8 GB RAM, 1 TB HDD en 256 GB SSD, 3 jaar Medion-garantie. Dit is geen probleem, ik kan altijd wel mijn plan trekken moest de laptop hersteld worden (maar liefst zie ik dat niet gebeuren; heb wel vertrouwen in Medion laptops).

En dit allemaal voor 350 euro. Of kan je mij een andere computer (hoeft geen laptop te zijn) tonen met gelijkaardige (of betere grafische) specs? Vooral de overall snelheid is voor mij belangrijk (voor "zwaar kantoorgebruik", zou ik zeggen, of zie ik dat verkeerd?).

Ik hoop dat ik mijn vraag goed beschreven heb en wacht op jullie feedback. Alvast bedankt en groetjes

Guy

Beste antwoord (via guyc op 04-07-2017 18:16)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

guyc schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:39:
@MsG
Nagel op de kop: "zegt dat imo genoeg over je veeleisendheid". Maar mijn vraag is dan vooral: zou ik nu 350 euro uitgeven of zou ik nog enkele maanden (jaren?) wachten? Ik weet dat jullie deze vraag moeilijk in mijn plaats kunnen beantwoorden, maar toch... Voor alle duidelijkheid: in maart of april werd deze laptop in Aldi voor 600 euro verkocht. Vandaar dat het mij vooral om de buitenkans te doen is. Als deze laptop 500 euro of meer kostte, zou ik het zeker NIET doen.
Tja als de je de laptop niet nodig hebt is het alsnog 350 euro meer dan 0 euro uitgeven. Feit is wel dat je nu toegang hebt tot een laptop die eigenlijk meer waard is. Dat kan je alleen zelf bepalen. Maanden of jaren wachten kan altijd in de computerwereld, maar ook dan zal je niet ineens een laptop vinden die nieuw maar voor 350 zo goed zal zijn. Dat segment blijft nieuw toch een beetje het ietwat inferieure segment qua normale laptops.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou als eerste willen vragen of je al geprobeerd hebt om een SSD te plaatsen in je computer. Dit zorgt er voor dat alles veel sneller laadt. Als je dit nog niet gedaan hebt, kun je dit eerst proberen of dit voldoende helpt. Als je online bestelt, kun je binnen 14 dagen retourneren als dit niet het gewenste resultaat oplevert. Dit is een goede 275GB SSD (heb hem zelf in m2 factor): pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB. Als 120GB voldoende is, kun je bijvoorbeeld deze kopen: pricewatch: Kingston SSDNow UV400 120GB

350 euro voor deze laptop zeer schappelijk. Natuurlijk moet je een paar concessies doen:
- het beeldscherm is 1600*900
- onbekend welk paneel(type) gebruikt wordt
- Intel Wireless-AC 3165
-maar 1 3.5mm jack
-VGA poort
-2.7KG
-Garantie via ALDI(?)

Ik vind persoonlijk dat een beeldscherm minimaal 1920*1080 pixels moet hebben. Daarnaast zie ik nergens welk type lcd-techniek gebruikt wordt. Ik ga er dus vanuit dat er TN gebruikt wordt. Dat staat garant voor slecht contrast en slechte kijkhoeken (hoeft geen nadeel te zijn) De wifikaart is prima, maar je moet er eventjes van bewust zijn dat deze 'maar' 433Mbit/s ondersteunt over wifi AC. De microfoonjack en audiojack zijn gecombineerd. Dus je kunt niet én de microfoonjack én de audiojack gebruiken. Met een VGA-poort is eigenlijk weinig mis. Je moet er wel even aan denken, dat VGA een analoog signaal is. Dat kan er voor zorgen dat de beeldkwaliteit minder is. 2.7KG vind ik zwaar. De ALDI is geen PC winkel, verwacht dus niet teveel als de laptop kapot gaat.

De garantieduur is dan wel weer bovengemiddeld. En je hebt zowel HDMI out als VGA out. Het is fysiek dus mogelijk om 2 beeldschermen aan te sluiten. (moet je even kijken of beide aansluitingen tegelijkertijd werken. Waarschijnlijk wel) Ook de SSD (al zal een aftermarket beter zijn) is een voordeel. Alles op de SSD laadt veel sneller, waardoor de algemene beleving veel beter wordt. Daarnaast heb je ook nog 1 TB HDD voor opslag.

Dit kan dus een prima laptop zijn. Je moet je er alleen van bewust zijn dat je een paar concessies doet als je deze laptop koopt. Ook kan een SSD in je desktop ook al voldoende helpen om nog geen nieuwe laptop te hoeven kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 28-06-2017 12:32 . Reden: Mogelijke SSD's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Beste laptop onder de vierhonderd euro
reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2017

Trek je eigen conclusies; daarnaast vind ik de resultaten van Medion erg wisselend. De ene persoon heeft nergens issues mee terwijl de volgende persoon al een defect apparaat in handen heeft. En ik moet zeggen dat de Medion klantenservice soms traagjes reageert als het aankomt om daadwerkelijk akties ten gunste van de klant.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
MAX3400 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:34:
reviews: Beste laptop onder de vierhonderd euro
reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2017

Trek je eigen conclusies; daarnaast vind ik de resultaten van Medion erg wisselend. De ene persoon heeft nergens issues mee terwijl de volgende persoon al een defect apparaat in handen heeft. En ik moet zeggen dat de Medion klantenservice soms traagjes reageert als het aankomt om daadwerkelijk akties ten gunste van de klant.
Zowel mijn vader, als beide zussen hebben een medion laptop. Nog nooit problemen mee gehad. Maar dat zegt natuurlijk weinig. Wel was het met geen mogelijkheid mogelijk om de bijgeleverde office licentie te activeren met de eerste medion laptop van m'n zusje. Maar dat kan natuurlijk alles zijn. Misschien heeft iemand de laptop gekocht voor de office licentie en weer teruggebracht. (verpakking was geopend) Ik kan me voorstellen dat garantie claimen iets anders is dan garantie hebben. TS moet het allemaal zelf weten, maar de specs zijn prima. TS heeft nog 3 desktops, het lijkt me daarom ook niet erg als de laptop langer weg is voor een reparatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Aldi heeft hier op Tweakers een wat slechte naam, maar heb er zelf goede ervaringen mee. De 3-jaargarantie is echt heel uitzonderlijk, zeker voor dit soort prijzen. Bij Apple krijg je, even los van wetgeving, vanuit hunzelf maar 1 jaar en daar gaat het vaak om hele dure producten.

Gezien je nu ook nog met Core 2 Duo's loopt te spelen, zegt dat imo genoeg over je veeleisendheid en zal de laptop prima voldoen. Een 256GB SSD is ruim genoeg met daarnaast een hele terabyte aan data.

Tn-paneel als nadeel noemen is het eigenlijk alleen voor mensen die nu al een IPS-scherm hebben. Want anders is TN-paneel gewoon iets wat men al jarenlang had. Sinds enkele jaren zijn duurdere paneeltechnieken ook wat meer gangbaar, en ja die leveren mooier beeld danwel grotere kijkhoeken op. Maar als je dus zelf met oude meuk werkt, dan ben je waarschijnlijk nog helemaal niet verknocht aan IPS en is TN dus prima.

Zou hem eigenlijk blind kopen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
MsG schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:45:
Aldi heeft hier op Tweakers een wat slechte naam, maar heb er zelf goede ervaringen mee. De 3-jaargarantie is echt heel uitzonderlijk, zeker voor dit soort prijzen. Bij Apple krijg je, even los van wetgeving, vanuit hunzelf maar 1 jaar en daar gaat het vaak om hele dure producten.

Gezien je nu ook nog met Core 2 Duo's loopt te spelen, zegt dat imo genoeg over je veeleisendheid en zal de laptop prima voldoen. Een 256GB SSD is ruim genoeg met daarnaast een hele terabyte aan data.

Tn-paneel als nadeel noemen is het eigenlijk alleen voor mensen die nu al een IPS-scherm hebben. Want anders is TN-paneel gewoon iets wat men al jarenlang had. Sinds enkele jaren zijn duurdere paneeltechnieken ook wat meer gangbaar, en ja die leveren mooier beeld danwel grotere kijkhoeken op. Maar als je dus zelf met oude meuk werkt, dan ben je waarschijnlijk nog helemaal niet verknocht aan IPS en is TN dus prima.

Zou hem eigenlijk blind kopen.
Misschien heb je gelijk en ben ik gewoon getraumatiseerd door het verschrikkelijk slechte scherm in mijn toshiba laptop. maar dat mijn toshiba laptop zo een slecht scherm heeft, hoeft natuurlijk niet te beteken dat alle TN schermen zo slecht zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 28-06-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

hoi1234 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Misschien heb je gelijk en ben ik gewoon getraumatiseerd door het verschrikkelijk slechte scherm in mijn toshiba laptop.
Of de gemiddelde Tweaker is een bovengemiddelde zeikerd ;). Men klaagt hier ook altijd over resoluties lager dan 1920 * 1080 op een laptop, terwijl half Nederland op een goedkope 1366 * 768 "hd ready" modelletje zit, waarbij je het rasterwerk van de pixels overduidelijk ziet. Resolutie? Wasda?

Heb nu zelf trouwens via via een laptop gekregen met FulHD op 15.6 inch. Maar ik moet nu aldoor verplicht mijn bril op doen als ik ook maar iets wil zien (gebruik hem als opzoeklaptop op m'n soldeerbureau :-P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyc
@hoi1234
- 1x 3,5 mm jack: ja, dat is vervelend, maar niet meer dan dat
- beeldscherm tot 1600x900: zou er een mogelijkheid zijn dat de grafische kaart meer aankan met extern(e) scherm(en)?
- SSD heb ik al geprobeerd in mijn laptop, maar gaf weinig snelheidswinst (ik vermoed wegens de tragere AMD-processor). Wat ik niet geprobeerd heb, is diezelfde Samsung SSD in mijn desktop te plaatsen, maar heb er weinig vertrouwen in. Ik ben niet snel geneigd om 70 euro uit te geven voor dit experiment

@hoi1234 en @MAX3400
- zoals ik al schreef, heb ik weinig moeite met de Medion-service omdat ik altijd wel kan terugvallen op andere apparatuur, en ik denk dat je wat geluk (of pech) moet hebben, dus dat argument speelt niet zo mee

@MsG
Nagel op de kop: "zegt dat imo genoeg over je veeleisendheid". Maar mijn vraag is dan vooral: zou ik nu 350 euro uitgeven of zou ik nog enkele maanden (jaren?) wachten? Ik weet dat jullie deze vraag moeilijk in mijn plaats kunnen beantwoorden, maar toch... Voor alle duidelijkheid: in maart of april werd deze laptop in Aldi voor 600 euro verkocht. Vandaar dat het mij vooral om de buitenkans te doen is. Als deze laptop 500 euro of meer kostte, zou ik het zeker NIET doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
MsG schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:30:
[...]

Of de gemiddelde Tweaker is een bovengemiddelde zeikerd ;). Men klaagt hier ook altijd over resoluties lager dan 1920 * 1080 op een laptop, terwijl half Nederland op een goedkope 1366 * 768 "hd ready" modelletje zit, waarbij je het rasterwerk van de pixels overduidelijk ziet. Resolutie? Wasda?

Heb nu zelf trouwens via via een laptop gekregen met FulHD op 15.6 inch. Maar ik moet nu aldoor verplicht mijn bril op doen als ik ook maar iets wil zien (gebruik hem als opzoeklaptop op m'n soldeerbureau :-P).
Tja, ik vind full HD dan weer prettig met programmeren en sowieso heb je meer werkruimte (lees meerdere schermen naast elkaar). Dat is erg fijn op school, waar ik de laptop veel gebruik. Dan heb ik in ieder geval meer ruimte dan op HD-ready zonder meteen 2 schermen incl. kabels mee te moeten zeulen.

Ik denk dat ik dus te erg naar mijn eisen kijk, in plaats van goed te luisteren naar de eisen die de vraagsteller heeft. Zo heeft een vriend van mij een kapotte HDD gehad, dus ik gaf hem het advies om meteen een SSD in te laten bouwen. Maar toch is hij heel blij met zijn nieuwe HDD en is de laptop weer 'lekker snel'. (Hij bedoelt traag :) )

Maar ik laat het erbij want dit wordt off-topic.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

guyc schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:39:
@MsG
Tja als de je de laptop niet nodig hebt is het alsnog 350 euro meer dan 0 euro uitgeven. Feit is wel dat je nu toegang hebt tot een laptop die eigenlijk meer waard is. Dat kan je alleen zelf bepalen. Maanden of jaren wachten kan altijd in de computerwereld, maar ook dan zal je niet ineens een laptop vinden die nieuw maar voor 350 zo goed zal zijn. Dat segment blijft nieuw toch een beetje het ietwat inferieure segment qua normale laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyc
@MsG
Sorry, dit begrijp ik niet: "Dat segment blijft nieuw toch een beetje het ietwat inferieure segment qua normale laptops." Wat bedoel je hiermee a.j.b.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik bedoel dat je nu toegang hebt tot een laptop van ~500/600 euro voor de prijs van 350 euro.

Als je een paar jaar wacht is het niet opeens zo dat je van die 350 euro een laptop van 600 euro gaat vinden. Als je je budget vast zou zetten op 350 heb je nu de mogelijkheid tot een relatief betere deal. Nieuw iets voor 350 euro vinden levert vaak enorm trage of slechte laptops in het ondersegment op is mijn ervaring.

De hoofdvraag blijft dus een beetje, heb je de laptop nodig, óf vind je het eigenlijk alsnog zonde van de 350. Je kan natuurlijk ook de laptop kopen en weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyc
Ik ga nog even nadenken en kan sowieso enkele uren niet meer reageren. Alvast bedankt allemaal voor de vruchtbare reacties. Ik ben zeer blij dat ik hier de vraag gesteld heb. Weet echt nog niet wat ik ga doen, maar ik laat nog iets weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
Voor jouw gebruik is een i3, 8GB RAM en 256GB SSD voldoende. Zoals MsG al zegt: is dit dus een hele mooie deal. Nu moet jij bepalen of jij kunt leven met de concessies die gedaan zijn om tot deze prijs te komen én je 350 euro over hebt om deze laptop te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyc
De ganse tijd ben ik aan het zoeken geweest... Mag ik nog eens jullie raad krijgen a.j.b.?

Wat denken jullie van een tweedehands HP EliteDesk 800 G1 met i7-4770, 256 GB SSD en 16 GB RAM voor 380 euro? Zonder dedicated grafische kaart... Hoeveel zou ik moeten bijbetalen voor ietwat SFF grafische kaart, voldoende voor mijn gebruik (cf. hierboven)? Dus niet voor spelletjes en films of zo?

Dit is zonder garantie, maar heb daar eigenlijk niet zo'n schrik van. Of toch?

Dit in vergelijking met de Medion-laptop van hierboven?

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
guyc schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:29:
De ganse tijd ben ik aan het zoeken geweest... Mag ik nog eens jullie raad krijgen a.j.b.?

Wat denken jullie van een tweedehands HP EliteDesk 800 G1 met i7-4770, 256 GB SSD en 16 GB RAM voor 380 euro? Zonder dedicated grafische kaart... Hoeveel zou ik moeten bijbetalen voor ietwat SFF grafische kaart, voldoende voor mijn gebruik (cf. hierboven)? Dus niet voor spelletjes en films of zo?

Dit is zonder garantie, maar heb daar eigenlijk niet zo'n schrik van. Of toch?

Dit in vergelijking met de Medion-laptop van hierboven?

Nogmaals bedankt!
Waarvoor heb je dan een dedicated videokaart nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:42
Ik vind het een heel goede deal, die medion voor 350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyc
hoi1234 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 01:26:
[...]

Waarvoor heb je dan een dedicated videokaart nodig?
Goeie vraag: ik zou denken dat de beeldopbouw dan nog iets vlotter zou lopen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet goed op de hoogte ben wat betreft grafische beeldopbouw.

Laten we zeggen dat ik geen grafische kaart koop, tenzij ik zou merken dat ik geen twee beeldschermen zou kunnen aansluiten. Op dat moment zou ik een goedkopere (oudere?) grafische kaart kunnen bijkopen, maar dat zien we dan wel weer.

Maar is dit een betere "deal" dan de Medion? Wat denken jullie?

Alweer bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
guyc schreef op zondag 2 juli 2017 @ 08:28:
[...]

Goeie vraag: ik zou denken dat de beeldopbouw dan nog iets vlotter zou lopen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet goed op de hoogte ben wat betreft grafische beeldopbouw.

Laten we zeggen dat ik geen grafische kaart koop, tenzij ik zou merken dat ik geen twee beeldschermen zou kunnen aansluiten. Op dat moment zou ik een goedkopere (oudere?) grafische kaart kunnen bijkopen, maar dat zien we dan wel weer.

Maar is dit een betere "deal" dan de Medion? Wat denken jullie?

Alweer bedankt!
Wederom, moet je zelf weten. Je moet niet vergeten dat je een tweedehands koopt. Ik vind het persoonlijk een beetje eng om een gebruikte desktop te kopen. Je weet immers niet in welke staat deze is.

Daarnaast zal een i7 en 16GB RAM overkill zijn, maar als je deze goedkoop kunt krijgen, maakt dat natuurlijk weinig uit. Je verliest ook 1TB opslag. Ook zal ik nooit een prefab desktop kopen. De upgrademogelijkheden zijn verschrikkelijk beperkt, maar in dit geval is zelfbouw uiteraard duurder. Oja en denk eraan dat je mogelijk een sff videokaart nodig hebt enniet altijd alle videokaarten ondersteunt worden.

Conclusie: Kopen als je 2de hands vertrouwt en geen laptop nodig hebt anders laten liggen

[ Voor 26% gewijzigd door hoi1234 op 02-07-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyc
Tweedehands vind ik op zich geen enkel probleem. Wij kopen eigenlijk alles tweedehands (behalve een wasmachine)! Volgens mij is het zo dat een computer werkt of niet; tussenin is volgens mij niet mogelijk.

Overkill: ik hoop dat ik er qua snelheid profijt zal uithalen (bij het opstarten van progs en overschakelen tussen progs), of niet? En dan ben ik een beetje gerust naar de toekomst toe.

Upgrademogelijkheden: ik ben van het principe dat ik een pc niet upgrade. Dan koop ik een andere.

Is SFF veel duurder? Enig idee van prijs, waar daar heb ik nu echt geen idee van.

Verlies van 1TB: ik heb een NAS, dus dat heb ik niet nodig.

En ik heb niet per se een laptop nodig. Werk nu ook vooral op desktop.

Nogmaals bedankt voor je tijd om met me mee te denken.

[ Voor 5% gewijzigd door guyc op 02-07-2017 10:59 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:42
Als ik de keuze had tussen twee laptops van ongeveer dezelfde prijs, die beide aan mijn eisen voldoen, maar de ene is nieuw met 3 jaar garantie, en de ander is tweedehands (en geen idee waarom hij eruit moest), zou ik geen seconde twijfelen en voor de nieuwe gaan.

Ik val in herhaling, maar 350 voor Core-i, 8GB, SSD + HDD, FHD is een schijntje. Kijk anders even in de pricewatch en stel een vergelijkbare laptop samen. Het zal me verbazen als je ze vindt onder de 700 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
guyc schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:58:
Tweedehands vind ik op zich geen enkel probleem. Wij kopen eigenlijk alles tweedehands (behalve een wasmachine)! Volgens mij is het zo dat een computer werkt of niet; tussenin is volgens mij niet mogelijk.

Overkill: ik hoop dat ik er qua snelheid profijt zal uithalen (bij het opstarten van progs en overschakelen tussen progs), of niet? En dan ben ik een beetje gerust naar de toekomst toe.

Upgrademogelijkheden: ik ben van het principe dat ik een pc niet upgrade. Dan koop ik een andere.

Is SFF veel duurder? Enig idee van prijs, waar daar heb ik nu echt geen idee van.

Verlies van 1TB: ik heb een NAS, dus dat heb ik niet nodig.

En ik heb niet per se een laptop nodig. Werk nu ook vooral op desktop.

Nogmaals bedankt voor je tijd om met me mee te denken.
Het punt is dat niet altijd alle videokaarten ondersteund worden. Dus de prijs van een sff videokaart is een beetje moeilijk in te schatten.

Als je in de pricewatch filtert op low profile, kom je op de volgende lijst uit: categorie: Videokaarten. Dan moet je zelf maar even kijken welke kaarten 2 schermen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyc
Hallo allemaal, nadat ik enkele pogingen gedaan heb om een pc te kopen op eBay.de, maar maar waarbij ik telkens net de op een na hoogste bieder was, heb ik toch maar besloten om deze laptop aan te kopen. Net op tijd, want één van de medewerkers van Aldi zou de laptop gekocht hebben als ik hem gisteren niet gekocht had!

Als ik nu in Windows Taakbeheer kijk, dan zie ik de processor geregeld pieken op 80-90%. Daar heb ik schrik voor, dat ik dit binnen 7-8 jaar (!) opnieuw met de laptop aan de hand zou hebben. Maar dat zien we dan wel weer.

@hoi1234: de verschillende maten van videokaarten schrikten mij toch wel enigszins af. Anderzijds heb ik het met behulp van een slijpschijf voor mekaar gekregen om in mijn huidige pc een grote videokaart te steken!

@zetje01: ik heb nu een laptop gekocht, terwijl ik eigenlijk geen laptop nodig heb. Maar voor 350 euro vind ik zelfs geen pc (tweedehands of nieuw) die beter scoort dan de laptop die ik nu gekocht heb.

Qua "deal" kan dat wel tellen, denk ik. En nu heb ik ook het minste werk!

Nogmaals hartelijk dank voor alle hulp, het geduld en het meedenken met mij.

Groetjes, Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
guyc schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:14:
Hallo allemaal, nadat ik enkele pogingen gedaan heb om een pc te kopen op eBay.de, maar maar waarbij ik telkens net de op een na hoogste bieder was, heb ik toch maar besloten om deze laptop aan te kopen. Net op tijd, want één van de medewerkers van Aldi zou de laptop gekocht hebben als ik hem gisteren niet gekocht had!

Als ik nu in Windows Taakbeheer kijk, dan zie ik de processor geregeld pieken op 80-90%. Daar heb ik schrik voor, dat ik dit binnen 7-8 jaar (!) opnieuw met de laptop aan de hand zou hebben. Maar dat zien we dan wel weer.

@hoi1234: de verschillende maten van videokaarten schrikten mij toch wel enigszins af. Anderzijds heb ik het met behulp van een slijpschijf voor mekaar gekregen om in mijn huidige pc een grote videokaart te steken!

@zetje01: ik heb nu een laptop gekocht, terwijl ik eigenlijk geen laptop nodig heb. Maar voor 350 euro vind ik zelfs geen pc (tweedehands of nieuw) die beter scoort dan de laptop die ik nu gekocht heb.

Qua "deal" kan dat wel tellen, denk ik. En nu heb ik ook het minste werk!

Nogmaals hartelijk dank voor alle hulp, het geduld en het meedenken met mij.

Groetjes, Guy
Dat iets fysiek past is bij (sommige) prebuilds (helaas) wat anders dan dat het ook daadwerkelijk werkt. Maar je hebt gekozen voor de laptop, dus dat is niet meer van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyc
Even een opvolging!

OK, niet verschieten, dit is er gebeurd.

Ik kreeg bericht van eBay dat één van de pc's die ik gevolgd heb, in prijs gedaald was. Verder kon ik zelf ook nog een prijsvoorstel doen. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb voor 435 euro volgende computer gekocht:

Intel Core i7 4700EQ met 4x 2,40 - HT 8x 2,40 GHz
Max. Turbo-klokfrequentie met 4x 3,40 - HT 8x 3,40 GHz
16 GB - 1600 MHz RAM
256GB – SSD + 1 TB – HDD
Nvidia Geforce GTX 750 Ti – met 2 GB DDR5
2x Lan 10 / 100 / 1000
5.1 Sound + 3x DisplayPort
6x USB + 4x USB 3.0 + Mini HDMI
Windows 10 nieuw geïnstalleerd

De pc werd verkocht als zijnde "gebruikt", maar ziet er eigenlijk nieuw uit. Het is een gaming pc (waar ik absoluut geen spelletjes mee ga spelen ==> lees mijn eerste post).

Ik hoop dat jullie ermee akkoord gaan dat ik de Aldi-laptop stilletjes heb weggedaan en dit een goede deal is. Of heb ik het grondig mis?

Enige minpuntjes die ik tot hiertoe kan zien:

de afwerkkwaliteit van de kist is echt "made in China" (maar dan de goedkope variant)
de ventilator maakt meer lawaai dan die van mijn HP Compaq SFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Qua specs is het een heel stuk beter uiteraard. 16GB RAM en 256GB SSD is uitstekend voor die prijs. Houdt er wel rekening mee dat je op Marktplaats met geluk ook gebruikte game pc's tegen een lage prijs kan oppikken, maar die zijn dan wel versleten.

De Aldi-laptop was ook een goede deal, maar als je goed oplet kan je op Chinese websites zoals banggood of aliexpress vergelijkbare laptops tegen een vergelijkbare prijs kopen, uiteraard wel met alle risico's van dien.
Pagina: 1