Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
kan ik deze componenten zonder problemen gebruiken in combinatie met de Kingston HyperX fury 4gb modules? hier heb ik er al 2 van (slot 1 & 3 in het moederbord), zo ja wat doet het combineren met de snelheid van mijn pc?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: MSI 970 gaming
RAM: Kingston HyperX Fury 2x 4gb
Videokaart: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G,

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-06-2017 11:44)

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Ik begrijp dat je al 2 van deze modules hebt, en er 2 extra modules bij wilt plaatsen?

Je PC slaat gegevens tijdelijk op in het RAM geheugen. Meer RAM zorgt ervoor dat je PC minder vaak informatie op hoeft te zoeken vanuit je HDD/SSD. Dit zorgt voor enige snelheidswinst.

Als je de modules al hebt liggen is brijprikken geen probleem. Als je ze nog moet aanschaffen zou ik eerst kijken of het wel nodig is. De gemakkelijkste manier om dat te doen is gewoon taakbeheer open te zetten en af en toe kijken hoeveel RAM er gebruikt wordt tijdens normale taken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Ik begrijp dat je al 2 van deze modules hebt, en er 2 extra modules bij wilt plaatsen?

Je PC slaat gegevens tijdelijk op in het RAM geheugen. Meer RAM zorgt ervoor dat je PC minder vaak informatie op hoeft te zoeken vanuit je HDD/SSD. Dit zorgt voor enige snelheidswinst.

Als je de modules al hebt liggen is brijprikken geen probleem. Als je ze nog moet aanschaffen zou ik eerst kijken of het wel nodig is. De gemakkelijkste manier om dat te doen is gewoon taakbeheer open te zetten en af en toe kijken hoeveel RAM er gebruikt wordt tijdens normale taken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of je wilt bijplaatsten of je wilt je mobo en vga vervangen begrijp ik er dan weer uit na meerdere malen lezen. Je hebt het over 'deze componenten' zonder aan te geven welke dat nu precies zijn. Zolang het geheugen van het juiste type is (oftewel het past zonder hamer) werkt het doorgaans prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@hanvandijk ik zal het thuis direct even testten, dankuwel!

@Aikon Ik ben inderdaad niet duidelijk geweest, mijn vraag was:
Zou ik de 2 nieuwe RAM strips in mijn bestaande installatie gewoon bij kunnen prikken? Uit uw antwoordt blijkt van wel. excuses voor de onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, je kunt er 2 modules bijprikken. Enige waar je even rekenig mee moet houden is dat je modules compatible zijn. En in een enkel geval kan 't zijn dat de geheugencontroller iets meer stroom moet hebben om stabiel te werken met 4 modules (al lijkt dat wel iets te zijn van oudere systemen).